  • 1. Data: 2002-05-27 11:28:26
    Temat: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    Można przypuszczać, że na najbliższym posiedzeniu (28-29 maja) RPP nie
    obniży stóp procentowych. Dlaczego? Charakterystyczne jest prześledzenie
    argumentacji przeciw obniżeniu stóp procentowych. W latach 2000-2001 mówiło
    się jedynie o wysokiej inflacji. Spadek inflacji miał być jedynym kryterium
    dla RPP. Kiedy inflacja zaczęła spadać, mówiło się, że dopiero odpowiednio
    długi trend spadkowy da podstawę do obniżenia oprocentowania, a Rada w taki
    trend długofalowy nie wierzyła. Kiedy trudno było użyć i tego argumentu,
    powstało ponoć zagrożenie zmianami, jakie mogą wywołać wybory w 2001 r.
    Następnie podnoszono, że grozi dziura budżetowa. Kiedy i to opanowano, Rada
    czekała na ogłoszenie założeń polityki gospodarczej nowego rządu. Potem na
    przyjęcie przez Sejm tej polityki.

    Kolejno zaczęto się martwić spadającą skłonnością do
    oszczędzania i małym wzrostem depozytów, zapominając, że m.in. w wyniku
    schładzania gospodarki - w tym w wyniku wysokiego oprocentowania kredytów -
    zarówno gospodarstwa domowe, jak i przedsiębiorstwa po prostu nie mają
    pieniędzy na oszczędzanie. Najbardziej ubawiły jednak ostatnie argumenty
    prof. Leszka Balcerowicza, który zaczął się nagle martwić o wartość naszych
    uczciwie zarobionych pieniędzy. Wielka szkoda, że nie martwił się w 1989 i
    1990 r., fundując nam kilkusetprocentową inflację i pozbawiając miliony
    ludzi wszelkich oszczędności przez wprowadzenie swojej polityki szokowej.
    Jeszcze bardziej smakowity jest ostatni argument pana profesora, który
    oświadczył w wywiadzie radiowym, że jednym z istotnych warunków danego
    obniżenia stóp procentowych jest przyjęcie przez Sejm zmian w kodeksie
    pracy.

    Następnym argumentem może być tylko zmniejszenie plam na słońcu.
    Tutaj nie chodzi o racjonalną politykę pieniężną wspomagającą program
    gospodarczy kraju, lecz o kontynuację "neoliberalnej" polityki prowadzonej
    od 1989 r. przez prof. Leszka Balcerowicza i kolejne prawicowe ekipy
    rządowe.

    Zbigniew Karcz (Gazeta Finansowa)
    za Expanderem

    --
    ------
    Amra the Freelancer

  • 2. Data: 2002-05-27 11:53:29
    Temat: Re: Sie dostalo Balcerkowi ;)
    Od: "Piotr K" <p...@p...com>

> [...]
    > gospodarczy kraju, lecz o kontynuację "neoliberalnej" polityki prowadzonej
    > od 1989 r. przez prof. Leszka Balcerowicza i kolejne prawicowe ekipy

    Skrytobujczym pozeraczom oszczednosci spoleczenstwa mowimy
    stanowczo - "NIE".
    Wraca do Polski komuna, wraca znany z historii ton wypowiedzi
    (czy gdzies pod tym artykulem nie bylo dopisku - artykul sponsorowany przez
    SLD)
    szkoda tylko ze nie bedzie nowych filmow Stanislawa Barei :((

  • 3. Data: 2002-05-27 12:25:02
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik Piotr K <p...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:act6od$5hr$...@n...tpi.pl...
> [...]
    przez
    > SLD)
    > szkoda tylko ze nie bedzie nowych filmow Stanislawa Barei :((

    Ale moze ktos dokreci druga czesc Rejsu ;-) "Wogole nie oszczedzam
    pieniedzy - szczegolnie w bankach z kapitalem zagranicznym..."

    Malin

  • 4. Data: 2002-05-27 12:25:51
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Piotr K" <p...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    przez
    > SLD)
    > szkoda tylko ze nie bedzie nowych filmow Stanislawa Barei :((

    A jaki problem obniżyć stopy, przecież zawsze można je podnieść, jeśli
    będzie coś się działo nie tak.
    Gospodarka leży, to może warto jej pomóc, a przynajmniej nie szkodzić
    psychologicznie.

    Pozdrawiam
    Robert Wicik

    p.s. też nie popieram "Komuny"

  • 5. Data: 2002-05-27 12:32:02
    Od: "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl>

    Użytkownik Robert Wicik <R...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:act8lj$qn0>
    > A jaki problem obniżyć stopy, przecież zawsze można je podnieść, jeśli
    > będzie coś się działo nie tak.
    > Gospodarka leży, to może warto jej pomóc, a przynajmniej nie szkodzić
    > psychologicznie.

    Pancjentowi choremu na anemie takze mozna upuscic troszke krwi.... najwyzej
    pozniej sie zaaplikuje nowa krew... Tylko czy do czasu powrotu poziomu krwi
    do obiegu pacjent nie zjejdzie?

    Malin

    --

    =========
    "Wogole nie oszczedzam pieniedzy - szczegolnie w bankach z kapitalem
    zagranicznym..."
    Jacek Maliszewski
    mail to: J...@w...bankier.pl

  • 6. Data: 2002-05-27 12:38:36
    Od: "Robert Wicik" <R...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski" <J...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:act903$na9$1@news.tpi.pl...
> [...]
    najwyzej
    > pozniej sie zaaplikuje nowa krew... Tylko czy do czasu powrotu poziomu

    Pacjent tak, czy tak nie. Ale jeden z lekarzy pewnie tak :-)).

    Pozdrawiam
    R.Wicik

  • 7. Data: 2002-05-27 12:54:30
    Od: "Luzak" <nie_dam@bo_by_mnie.spamowali.pl>

    <ciach lewicowe brednie>
    > Wielka szkoda, że nie martwił się w 1989 i 1990 r., fundując nam
    kilkusetprocentową inflację i
    > pozbawiając miliony ludzi wszelkich oszczędności przez wprowadzenie
    swojej polityki szokowej.

    spooro mogę znieść, ale prymitywne kłamstwa mnie odrzucają, nie wiem ile lat
    miałeś w 1989 roku,
    ale jeśli mało to postaraj się nadrobić braki w wiadomościach i dowiedz się
    może kto nam załątwił hiperinflację

    mały hint żebyś nie musiał dużo szukać :

    wiesz jaki był największy banknot w obiegu w roku 1980 ?
    był to banknot 2000 zł

    a wiesz jaki był banknot u schyłku rządów ekipy Rakowskiego ?
    banknot 2 000 000 zł - planowano już też druk banknotu 5 000 000 zł

    a dzięki Bogu, odkąd mamy Balcerowicza to kurs USD jest mniej więcej stały,
    banknot 200 zł jest też od jakichś 7 lat największy

    i to jest lepsza zachęta do oszczędzania, niż cokolwiek co było wcześniej, a
    że nie zawsze starcza to inna sprawa, ale to juz naprawdę nie jest winą
    prof. Balcerowicza, mamy za to jako naród dziwną skłonność do opluwania
    ludzi, którzy naprawdę coś dla tego kraju zrobili, akurat Balcerowicz jest
    przykładem człowieka, który sporo poświęca pracując dla Polski, bo na
    świecie znalazłby bez problemu lepiej płatne posady

  • 8. Data: 2002-05-27 13:10:09
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    lat
    > miałeś w 1989 roku,
    > ale jeśli mało to postaraj się nadrobić braki w wiadomościach i dowiedz

    he he - ale te wszystkie twoje zlote mysli - nie do mnie :) To do Expandera
    badz Zbigniewa Karcza z Gazety Finansowej - autora art.

  • 9. Data: 2002-05-27 13:12:27
    Od: "GoGush" <N...@p...onet.pl>

    a niby taki Luzak he he :)

    Pozdro

    ------
    UWAGA !!
    Odpowiadajac na ten e-mail usun : NOSPAM z adresu

  • 10. Data: 2002-05-27 13:13:15
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Mon, May 27, 2002 at 03:10:09PM +0200, AMRA wrote:

    > lat
    > się
    >
    > he he - ale te wszystkie twoje zlote mysli - nie do mnie :) To do Expandera
    > badz Zbigniewa Karcza z Gazety Finansowej - autora art.

    Amra, ale tak powazniej - ile lat miales w '89? ;-)

    --

    --w