  • 1. Data: 2011-03-11 14:00:13
    Temat: Sens leasingu komputera - pytanie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
    wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
    dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.
    Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
    oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś
    oświecić? :>

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-03-11 14:08:08
    Temat: Re: Sens leasingu komputera - pytanie
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2011-03-11 15:00, Lisciasty pisze:
> [...]
    > Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
    > oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś

    Są kredyty i kredyty. Kredyt bankowy na ponad 30% to też nie jest nic
    dziwnego.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2011-03-11 14:22:34
    Od: Aha <t...@s...com>

> [...]
    > Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
    > oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś

    Sensu to nie ma zadnego, wartosc komputera w ciagu roku spada o 50%.

  • 4. Data: 2011-03-11 14:27:37
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
    > wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
    > dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

    Z wykupem czy bez?

    > Wydaje mi się, że to dosyć dużo, bo byle jaki kredyt gotówkowy w banku
    > oprocentowany jest w okolicach 14-16%, o ile się nie mylę? Mógłby ktoś
    > oświecić? :>

    Sprawdź RRSO, to się mocno zdziwisz. Np. EB reklamuje kredyt "zetnij sam
    ratę", wielkimi literami oprocentowanie "już od 9%", a na dole drobnym
    druczkiem "RRSO 36.6%". Koszt kredytu to nie tylko odsetki, ale też
    prowizja, ubezpieczenia i inne opłaty dodatkowe.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 5. Data: 2011-03-11 19:10:31
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Borys Pogoreło" <b...@p...edu.leszno> napisał w wiadomości
> [...]
    > druczkiem "RRSO 36.6%". Koszt kredytu to nie tylko odsetki, ale też
    > prowizja, ubezpieczenia i inne opłaty dodatkowe.

    krótko mowiac bankowcy wszedzie klamia

  • 6. Data: 2011-03-11 20:51:26
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty
    <l...@p...pl> wrote:

    >Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
    >wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
    >dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

    Za pół roku kupisz za 80% :-)
    Po prostu poczekaj.
    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 7. Data: 2011-03-12 06:20:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Mar, 15:22, Aha <t...@s...com> wrote:
    > Sensu to nie ma zadnego, wartosc komputera w ciagu roku spada o 50%.

    Podobnie jak z samochodem, a picie browara to w ogóle bezsens, 100%
    strat w ciągu 1 dnia
    Papierosy i gazety to też czysta strata a mimo to ludzie kupują ;)

    L.

  • 8. Data: 2011-03-12 06:22:48
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Mar, 15:27, Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno> wrote:
    > Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty napisa (a):
    >  Z wykupem czy bez?

    Z wykupem.

    >  Sprawd RRSO, to si mocno zdziwisz. Np. EB reklamuje kredyt "zetnij sam
    > rat ", wielkimi literami oprocentowanie "ju od 9%", a na dole drobnym
    > druczkiem "RRSO 36.6%". Koszt kredytu to nie tylko odsetki, ale te
    > prowizja, ubezpieczenia i inne op aty dodatkowe.

    Czyli wychodzi, że RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
    tragedia?

    Pzdr.
    L.

  • 9. Data: 2011-03-12 06:23:33
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 11 Mar, 21:51, Jarek Andrzejewski <p...@g...com> wrote:
    > Za p roku kupisz za 80% :-)
    > Po prostu poczekaj.

    Akurat potrzebuję do pracy a poprzedni chińczyk się skończył, toteż
    szukam na teraz :>

    L.

  • 10. Data: 2011-03-12 07:49:53
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-12 07:23, Lisciasty pisze:

    > Akurat potrzebuję do pracy a poprzedni chińczyk się skończył, toteż
    > szukam na teraz :>
    >
    > L.

    A allegro zdechło?

    Dylemat masz zajebisty czy wydac 5000zl czy 2 na komputer ktory za rok
    bedzie wart 1000zl jak nie mniej.