  • 11. Data: 2011-03-12 09:02:06
    Temat: Re: Sens leasingu komputera - pytanie
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Mar, 08:49, Aha <t...@s...com> wrote:
    > A allegro zdech o?
    >
    > Dylemat masz zajebisty czy wydac 5000zl czy 2 na komputer ktory za rok
    > bedzie wart 1000zl jak nie mniej.

    Do tej pory pracowałem albo na używkach albo na taniźnie, z różnym
    skutkiem, najczęściej niezbyt pozytywnym. Teraz chcę spróbować nówki z
    5-letnią gwarancją, nie obchodzi mnie czy za rok to będzie warte 1000
    zł czy 100 zł, ma działać :>

    L.

  • 12. Data: 2011-03-12 11:45:44
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Lisciasty <l...@p...pl> writes:

    > Czyli wychodzi, że RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
    > tragedia?

    To tragedia taka sama jak w przypadku podobnych kredytow konsumenckich.
    Te ostatnie opieraja sie chyba glownie na tym, ze ludzie nie rozumieja
    ich prawdziwego oprocentowania (mysla, ze jest typowo o ok. polowe
    mniejsze, bo licza koszt vs sume kredytu - w przypadku "prowizji" skala
    oszustwa moze byc jeszcze wieksza).

    Leasing ma jakis sens np. w przypadku firmowych samochodow, gdy mozemy
    wiecej odliczyc. W przypadku komputera amortyzowanego w calosci (i to
    krocej niz samochod) takie oprocentowanie jest calkowicie pozbawione
    sensu ekonomicznego.

    No chyba ze masz normalny kredyt obrotowy na poziomie 23% (jak dla mnie
    - bardzo drogo, ale co ja tam wiem) i zwrot z tego rzedu 60% i wiecej
    (to nic nadzwyczajnego).
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2011-03-12 12:03:30
    Od: Aha <t...@s...com>

    W dniu 2011-03-12 10:02, Lisciasty pisze:

> [...]
    > skutkiem, najczęściej niezbyt pozytywnym. Teraz chcę spróbować nówki z
    > 5-letnią gwarancją, nie obchodzi mnie czy za rok to będzie warte 1000

    Pochwal sie co wybrales ?

  • 14. Data: 2011-03-12 14:25:23
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 22:22:48 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Czyli wychodzi, że RRSO w leasingu na poziomie 23% to nie taka
    > tragedia?

    Kwota zapewne nieduża, choć ryzyko dla leasingodawcy też mniejsze...

    Poszukaj mimo wszystko finansowania z banku. Ostatnio w radiu tłuką
    reklamę jakiejś pożyczki z RRSO w okolicach 10% (cięzko mi uwierzyć) -
    tylko nie pamiętam czy to był Polbank czy Idea Bank.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 15. Data: 2011-03-12 14:46:55
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 11 Mar 2011 06:00:13 -0800 (PST), Lisciasty napisał(a):

    > Planowałem kupić komputer w leasingu, w ofercie na 18 miesięcy
    > wychodzi mi (z opłatą za wniosek i ubezpieczeniem) 134%, czyli o ile
    > dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

    Jak to policzyłeś?
    Uwzględniłeś odliczenie vatu?
    Uwzględniłeś ujmowanie faktur w kosztach i przez to mniejszy CIT (niewiele,
    ale jednak)?

    --
    best regards,
    scream

  • 16. Data: 2011-03-12 16:38:08
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Mar, 15:46, scream <n...@p...pl> wrote:
    > Jak to policzy e ?
    > Uwzgl dni e odliczenie vatu?
    > Uwzgl dni e ujmowanie faktur w kosztach i przez to mniejszy CIT (niewiele,
    > ale jednak)?

    Liczyłem całkowity koszt z haraczem początkowym "za opracowanie",
    ubezpieczeniem i wykupem. Wiem że odchodzi vat i koszty ale to samo
    mam przy zakupie gotówkowym, więc tutaj nie ma żadnej przewagi
    leasingu. Szybszej amortyzacji też nie biorę jako plus bo przy takiej
    kwocie to dużo nie daje.

    Pzdr.
    L.

  • 17. Data: 2011-03-12 16:41:34
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 12 Mar, 13:03, Aha <t...@s...com> wrote:
    > Pochwal sie co wybrales ?

    Śliniłem się na fujitsu E780 z dodatkową gwarancją lub lenovo T510i,
    ale chyba będę musiał spuścić nieco z tonu i kupić coś tańszego albo
    poczekać i kupić za gotówkę. Cały czas w zasadzie szukam, do tej pory
    doświadczenie z lapkami mam takimi do 2 tys. za nowy ;)
    Tak, musi być laptop, blaszak w ciągu najbliższych kilku lat odpada.

    Pzdr.
    L.

  • 18. Data: 2011-03-12 23:35:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Lisciasty" 3...@m...goog
    legroups.com

    : dobrze liczę, jakieś 22,6% w skali roku.

    Czasami można płacąc kartą kredytową -- rozłożyć
    płatność na korzystne raty.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-03-13 18:30:06
    Od: "FIODOR" <n...@t...i.siam>

    > Czasami można płacąc kartą kredytową -- rozłożyć
    > płatność na korzystne raty.

    osz gosciu cos z sensem i na temat :) wiosna ....

  • 20. Data: 2011-03-15 00:46:26
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "FIODOR" 4d7d0d2d$0$2488$6...@n...neostrada.pl

    > osz gosciu cos z sensem i na temat :) wiosna ....

    Z sensem? To chyba tylko PLONK....

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'