    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Fri, 18 Jun 2021 04:43:44 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Santander - zmiany dla przeniesionych z Deutsche Banku
    From: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 czerwca 2021 o 11:57:57 UTC+2 Akarm napisał(a):
    > Dostałem nową kartę debetową, ale już nie "dożywotnio i bezwarunkowo"
    > bezpłatną.
    > Po sprawdzeniu rachunku, okazało się, że w styczniu naliczyli mi 6
    > złotych opłat za prowadzenie.
    > Zapytałem e-mailem. Odpowiedzieli, że zmieniły się warunki umowy.
    > No to złożyłem oficjalną reklamację, albowiem mam na piśmie umowę
    > gwarantującą mi bezpłatne i bezwarunkowe korzystanie z konta i karty
    > debetowej. To było przed miesiącem. Teraz dostałem SMS, że rozpatrzenie
    > reklamacji zajmie jeszcze trochę czasu, odpowiedź otrzymam niezwłocznie
> [...]

    Hmm, a czemu tylko w styczniu była opłata? W pozostałych miesiącach używałeś karty
    wystarczająco dużo razy?
    A może to opłata za konto, a nie za kartę?
    Duże zmiany weszły od grudnia 2020 - np. moje ROR z db (indywidualne i wspólne),
    wcześniej bezpłatne, wymagają teraz min. 1k wpływu/mc (patrząc na TOiP - oraz z
    rozmowy z infolinką - wynika, że może to być przelew wewnętrzny, nawet między
    własnymi rachunkami - np. z i na konto oszczędnościowe - które przy 0,01% jest takie
    tylko z nazwy, ale wciąż tylko jeden przelew w miesiącu bezpłatny).
    A to i tak lepiej niż konta "oryginalnie" santanderowe, które do bezpłatności samego
    rachunku zaczęły wymagać płatności debetówką - cóż, poszły do rzeźni, choć fajne były
    darmowe express elixiry (ale i tak zapłaciłem 5zł bo raz się zagapiłem i puściłem
    expressa z konta z dawnego db).
    Więc i opłaty za kartę mogły się pojawić, a poinformowany byłeś.
    Niestety w bankach umowy mają tylko gwarancję dwumiesięczną - z 2-miesięcznym
    wypowiedzeniem bank może zmienić sobie wszystko, co mu się podoba - również
    "gwarancję" bezpłatności - a jedyne, co ma klient, to właśnie te dwa miesiące, przez
    które będzie miał jeszcze stare warunki - oraz możliwość nieprzyjęcia nowych
    warunków, co skutkuje rozwiązaniem umowy bez ponoszenia przez klienta umownych
    kosztów rozwiązania (niestety nie wlicza się w to brak konieczności spłaty zadłużenia
    na KK ;).
    Właśnie się zastanawiam, czy nie rozwiązać tak sobie umowy platynowej KK z bnpp -
    dostałem bez opłaty za wydanie, wypróbowałem (choć bez testu płatności zagranicznej,
    podobno bezprowizyjnej), dostałem premiowe punkty "powitalne" (i nagroda już
    przyszła) - a że od sierpnia zmieniają regulaminy, to mogę rozwiązać - inaczej
    musiałbym czekać pół roku (bo za wcześniejsze wypowiedzenie opłata) - oraz
    jednocześnie nie zapomnieć wypowiedzieć przed upływem 11 miesięcy (bo pobiorą opłatę
    roczną).