  • 11. Data: 2002-01-21 16:38:48
    Temat: Re: Sanchez Profile...
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Sat, 19 Jan 2002 17:36:26 +0100, "Przemyslaw 'Morp][ik' Berlinski"
    <m...@s...nospam.iq.pl> wrote:

    > Chcialbym sie dowiedziec, czy istnieje cos takiego jak wersja demo lub tez
    > wersja szkoleniowa dzialajaca off-line systemu Profile firmy Sanchez? Chodzi
    > o aplikacje o minimalnej funkcjonalnosci a zarazem taka, na ktorej mozna w
    > latwy sposob pocwiczyc podstawowe operacje i przyswoic sobie GUI.

    Nie istnieje(patrz inne moje posty w tym wątku). W celach
    "treningowo-szkoleniowych" całość aplikacji została udostepniona Akademii
    Ekonomicznej we Wrocławiu (ale z Gdyni masz troche daleko ;-)), niemniej
    jednak nie jest to żadne demo, tylko "zwykła", analogiczna do bankowej
    instalacja.

    Axe

  • 12. Data: 2002-01-21 17:19:16
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002 09:30:20 +0100, "Fuzzyo" <f...@p...fm> wrote:

    > Owszem, istnieje. Musisz jezeli masz w domku jakiegos AS/400 albo malego
    > mainframe'ika to mozesz sobie zainstalowac :)

    Bzdura, VMS idzie na całkiem zwykłej maszynie, Oracle też (aczkolwiek
    potrzebne Ci co najmniej 2 maszyny), mainframe'y, AS/400, czy inne S/390
    potrzebne są bankom tylko ze względu na wydajność systemu (system
    scentralizowany to w końcu wszystkie rachunki na jednej maszynie, a
    zamknięcie dnia nie może iść dłużej niż praktycznie jakieś 10 godzin).

    Axe

  • 13. Data: 2002-01-21 19:53:39
    Od: Lukasz Bajoński <l...@g...pl>

    Daniel Walczak <a...@e...com.pl> napisał(a):

    > Nie istnieje, trzeba by mieć posadzonego VMS-a, Oracle'a i do tego samą
    > aplikację loklanie pod Windowsem (a to zdecydowanie za dużo).

    Od której wersji Profile chodzi na Oraclu ?
    5.3 wiem że chodziła na MUMPSie.

  • 14. Data: 2002-01-22 09:41:58
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Mon, 21 Jan 2002 20:53:39 +0100, Lukasz Bajoński <l...@g...pl> wrote:

    > Od której wersji Profile chodzi na Oraclu ?
    > 5.3 wiem że chodziła na MUMPSie.

    Tak naprawdę każda chodzi na MUMPSie, bo GUI jest de facto nakładką. GUI
    jest zrobione w PowerBuilderze, a Oracle robi zasadniczo jako pomost
    pomiędzy GUI a bazą MUMPSową, plus trochę rzeczy związanych na przykład z
    pracą w offline.

    Wersja 5.3 jest sprzedawana zarówno z GUI, jak i bez, PBK na początku na
    pewno(99%) miał tą wersję bez GUI, potem najwyraźniej dołożyli sobie
    oryginalne, niekastomizowane GUI, wersję 5.3 ma też KredytBank, ale oni od
    początku ustawili się na wersję graficzną (native tylko w Centrali i dla
    administratorów), do tego spolszczoną i kastomizowaną dla ich potrzeb.

    Axe

  • 15. Data: 2002-01-22 09:44:31
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002 09:41:58 +0000, Daniel Walczak <a...@e...com.pl>
    wrote:

    > Tak naprawdę każda chodzi na MUMPSie, bo GUI jest de facto nakładką.

    Poprawka, być może od wersji 6.x GUI jest już integralnym, nieodłącznym
    składnikiem systemu (z tego co pamiętam to usprawnili tam nieźle komunikację
    i mechanizmy offlinowe).

    Axe

  • 16. Data: 2002-01-22 18:41:53
    Od: "Kamil Gawrylak" <k...@p...onet.pl>

    jak ci sie uda daj znac.
    http://www.jobs.pl/jobs.nsf/7000a6e7c69d5473c12565c5
    004b8dc5/8ccb6c6f58f2998
    fc1256b44004af30f?OpenDocument
    kg

  • 17. Data: 2002-01-22 22:37:06
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    Daniel Walczak wrote:

    > PBK ? Nie wiem, chyba, że mają oryginalne GUI (angielskie),

    spojrz na adres nadawcy potem komentuj......
    GUI w PBK jest polski i w pelni scustomizowany, co wiecej nigdy w pbk
    nie byl uzywany tryb terminalowy

    Pozdrawiam
    piotr

  • 18. Data: 2002-01-22 22:40:02
    Od: pitr <n...@n...pbk.pl>

    oops - za duzo wyciolem w poprzednim poscie, tu dokoncze

    Daniel Walczak wrote:

    > Nie istnieje, trzeba by mieć posadzonego VMS-a, Oracle'a i do tego samą
    > aplikację loklanie pod Windowsem (a to zdecydowanie za dużo).

    za duzo na co?
    czy myslisz ze nowe produkty od tak sa wzucane na system produkcyjny i
    potem wszyscy trzymaja kciuki zeby dzialalo?
    albo ze ludzie sa szkoleni na rzeczywistych bazach klientow?
    przecierz to byloby czyste szalenstwo

    piotr

  • 19. Data: 2002-01-23 10:57:51
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002 23:40:02 +0100, pitr <n...@n...pbk.pl> wrote:

    > za duzo na co?

    Na zrobienie sobie instalacji w domu.

    > czy myslisz ze nowe produkty od tak sa wzucane na system produkcyjny i
    > potem wszyscy trzymaja kciuki zeby dzialalo?
    > albo ze ludzie sa szkoleni na rzeczywistych bazach klientow?
    > przecierz to byloby czyste szalenstwo

    Człowieku, zobacz od czego zaczęła się dyskusja. Ktoś zapytał o wersję
    "demo" Profile'a, żeby się go nauczyć. Nie wiem jak Ty, ale ja odniosłem
    wrażenie, że chodzi mu o taką wersję do odpalenia w domu.

    Co do nowych produktów i developmentu to wyobraz sobie, ze mam niejakie
    pojecie jak to wyglada...nawet bardzo niejakie. Ale to, o czym mówisz to
    _środowiska_testowe_ (i szkoleniowe) w banku, a nie w domu. Nigdy nie
    twierdziłem, że Profile'a się nie testuje, a jedynie to, że nie ma wersji
    demo, bo "architektura systemu" jest zbytnio skomplikowana i zawiera za dużo
    elementów, by dało się taką wersję _w_prosty_ sposób zrobić (owszem, Sanchez
    mógłby zrobić takie demo, z symulacją bazy MUMPSowej choćby zarzeźbioną w
    Oracle'u...tylko po co i kto za to zapłaci. Jeśli szkolić potrzebuje bank,
    który kupił system, to bez problemu robi on sobie środowisko szkoleniowe,
    wrzuca skonfigurowane produkty, bez (jak słusznie zauważyłeś) danych o
    rachunkach i klientach, które potem po prostu zakładają sobie szkoleni
    ludzie).

    Axe

  • 20. Data: 2002-01-23 11:03:11
    Od: Daniel Walczak <a...@e...com.pl>

    On Tue, 22 Jan 2002 23:37:06 +0100, pitr <n...@n...pbk.pl> wrote:

    > spojrz na adres nadawcy potem komentuj......
    > GUI w PBK jest polski i w pelni scustomizowany, co wiecej nigdy w pbk
    > nie byl uzywany tryb terminalowy

    Tak? Powiedz to ludziom w Centrali, bo jakoś gdy ja tam siedziałem nie było
    jeszcze słowa o GUI (choć wtedy odpalany był dopiero "pilot branch").
    Btw bez trybu terminalowego _nie_uruchomisz_ dayenda...więc _musicie_ go
    używać (ok, wiem, że się czepiam, bo Tobie chodzi o obsługę oddziałową, a
    nie Centralę). Co do waszego GUI, to ok., nie chciało mi się sprawdzać, a w
    sumie nie bywałem w oddziałach.

    pozdrawiam

    Axe