  • 261. Data: 2016-12-04 17:37:14
    Temat: Re: Sąd unieważnia kredyt frankowicza
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2016-12-04, Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

    [...]

    > Czyli 100% winy klientów.
    > cóż, nie mogę się zgodzic z takim podejsciem, mam inne wyczucie
    > sprawiedliwości.

    Ale sąd i owszem, może:
    http://samcik.blox.pl/2015/11/Znany-frankowicz-znow-
    przegrywa-w-sadzie-Czy-jest.html
    I to by było na tyle dyskusji o biednych nierozumiejących świata frankowiczach.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 262. Data: 2016-12-04 18:27:48
    Od: z <...@...pl>

    > Ale sąd i owszem, może:
    > http://samcik.blox.pl/2015/11/Znany-frankowicz-znow-
    przegrywa-w-sadzie-Czy-jest.html
    > I to by było na tyle dyskusji o biednych nierozumiejących świata frankowiczach.

    Komentarz pod linkiem:

    "sadlik to ciut inna sytuacja. on wziął kredyt jako przedsiębiorca i
    przez sąd jest traktowany tak samo jak wielkie korporacje, które mają
    setki prawników. Czy to ma sens to inna sprawa.
    "
    Pamiętaj że w socjalistycznej UE _konsument_ jest pod szczególną ochroną ;-)

  • 263. Data: 2016-12-04 18:37:11
    Od: z <...@...pl>

    Dzięki za ciekawy link :-)

    "
    Tak się składa, że niektóre banki wkomponowały abuzywny zapis stanowiący
    o dowolności kursu w jedyną klauzulę w której pojawia się mechanizm
    indeksacyjny. Taka też łączna treść pojawia się w wyroku SOKiK. W ten
    sposób, zgodnie z ogólną zasadą nieważności klauzul abuzywnych, w
    niektórych umowach kredytowych (tych gdzie mechanizm indeksacyjny
    połączony był z zapisem o jednostronnym kształtowaniu kursu waluty)
    prawidłowe usunięcie klauzul abuzywnych będzie skutkować automatycznym
    usunięciem zapisów o indeksacji. No ale żeby się o tym dowiedzieć,
    trzeba się było trochę zainteresować tą tematyką...
    "

  • 264. Data: 2016-12-04 18:39:10
    Od: z <...@...pl>

    "
    Spróbuj jako "zwykły przedsiębiorca" użyć klauzuli abuzywnej w swojej
    umowie, wyleci w całości z hukiem z umowy, bez zastępowania jej innym
    zapisem.
    Natomiast poszukiwanie "godziwego zysku" dla strony wprowadzającej takie
    zapisy jest zaprzeczeniem ogólnej idei karnego charakteru eliminowania
    takich zapisów.

    Dlaczego jeżeli jedna strona umowy wprowadza zapisy abuzywne, czerpiąc z
    tego tytułu zysk (BANK) to jest to powszechnie akceptowane, natomiast
    jeżeli z powodu karnego wyeliminowania tych zapisów druga strona miałaby
    odnieść korzyść (KONSUMENT) to już jest: "Cwaniakowanie", "Nie do
    przyjęcia", "Świat stoi na głowie" itp.? Przecież to nie KONSUMENT w
    taki sposób uformował umowę, że akurat zapis indeksacyjny został
    zespolony z zapisem abuzywnym. Sh*t happens, cytując klasyka.
    "

  • 265. Data: 2016-12-04 18:55:53
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 14:49:03 UTC+1 użytkownik Kamil Jońca napisał:

    > Jak się klient chce dopytać to mu powiedzą.

    Sprzedawcy powiedzą?
    Zwykły operator cnc czy inny profesor nie ma szans.
    Parenaście postów wyżej podałem dwa przykłady pożyczek- tu( grupa o finansach)niby
    ludzie bardziej świadomi a Wojtek np nie wiedział jak w bankach prowizje liczą. Podał
    jak on by chciał ale tak nie jest.

    > Ale musi się chcieć dopytac, tudzież wiedzieć o co pytać.
    > I znowu wracamy do tego, że jednak warto sprawdzać różne źródła.

    Pewnie że warto. Co "inne zrodła" o wibor mowią?
    O rolowaniu długu w tych żrodlach jest? Bo ta bomba lada chwila wybuchnie.

    Dorośli ludzie opowiadają za swoje decyzje.
    Ale jak ktoś pisze że banki ostrzegały, informowały o ryzyku przy kredytach chf to z
    tym się nie zgodzę.

    > PS. Dziwne wydawało mi się, że miałem Cię w KF, muszę sprawdzić

    A sprawdzaj. Szczerze mówiąc ani mnie to grzeje ani ziębi.

    > PPS. A co do uświadamiania: rządowi też ślepo wierzysz? Przecież to taka
    > szanowana i poważna instytucja.

    A notariuszowi np?
    Ja tam widzę rożnice pomiędzy bankiem a Mietkiem co lombard ma. Ale ja truskawki
    cukrem.

    Nie sprowadzajmy dyskusji na poziom pręgierza bo Ghost i społka tu zlecą zaraz.

  • 268. Data: 2016-12-04 19:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Ale sąd i owszem, może:
    > http://samcik.blox.pl/2015/11/Znany-frankowicz-znow-
    przegrywa-w-sadzie-
    > Czy-jest.html I to by było na tyle dyskusji o biednych
    > nierozumiejących świata frankowiczach.

    Rozumiem, ze dla Ciebie Wojtku przegrana w sadzie i uczciwośc to jedno i to
    samo.
    Przykre to, wobec faktu, ze sam stałes się obiektem takiego bankowego
    oszusta ktory próbował ci wmawiac jak to bedzie z frankami i tylko twoje
    wyczucie, zapewne wyzsza inteligencja od przecietnej oraz znajomosc
    sztuczek sprzedawców pozwoliła się nie dac nabrac.

    To troche tak, jakby pobitemu w zaułku wmawiac, ze przeciez mogł isc na
    kurs samoobrony.
    Pewnie ze mogł, pewnie, ze to byłoby madre a on osioł zaufał ze od
    bronienia obywateli jest policja.

    Reasumujac - mam nadzieje, ze kiedys dozyjemy czasów w ktorych sprzedawca
    bedzie rzeczywiście odpowiadał za swoje słowa (nie tylko dosłownie), ze
    wszelkiej masci sprzedawców garnków, poscieli, leczenia pradami czy panów z
    telekomunikacji sprzedajacych usługi innych firm niz TP pogonimy w trzy
    dupy.

    Wiesz, ja tez sie raczej nie daje nabierac, ale np. moja biedna stara
    babcia oddała paru takim oszustom kilka swoich emerytur ktore i tak były
    głodowe. Nigdy takich oszustów nie bede nazywał dobrymi, "odrobine
    nieetycznymi" sprzedawcami.
    Gówno to gówno!

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Adam 'Sherwood' Zaparciński: "Polecam gorąco kaski na rower."

  • 266. Data: 2016-12-04 19:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Aha, w 2005-2008 jakiś światły rząd/urząd twierdził, że to było
    > nieuczciwe? Czyli jak kurs spadnie do 3 zł, to wszyscy nagle się staną
    > uczciwi? Czy dopiero jak spadnie do 2 zł?

    W sumie wtedy wrocilibysmy do momentu w ktorym bank obiecywał, ze ryzyka
    nie ma.

    > Aha. Założenie że ktoś nie jest debilem i wie co robi, to dzisiaj
    > jest nieuczciwość?

    Jak sie go w jego niewiedzy utrzymuje, widzac ja a nawet sie ta niewiedze
    pogłebia?
    Oczywiście. Nazywa sie to kłamstwem.

    > Demagogia. A rząd weźmie od Ciebie, z podatków, już się nie bój.

    A tego akurat jestem pewien.
    Tak samo jak bierze na górników, rolników, siebie.
    A mimo to nie przeszkadza mi nazywac uczciwosci uczciwością a gówna gównem
    :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 267. Data: 2016-12-04 19:01:05
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > Czyli tu wykazujesz się wiedzą.

    Wiedzaodnoszącą się do moich potrzeb a nie do technikaliów.
    Moge okreslic je jeszcze ogólniej: chce samochód, chce nim przejechac
    milion kilometró, nie jezdze agresywnie. Prosze o dobór.
    Tak jak klient ktory przychodził i chciał mieszkanie a nie produkt
    wysokiego ryzyka kursowego polegajacy na zakładzie o kurs franka
    zabezpieczony po stronie banku cirsami z dodatkowym zyskiem w postaci......
    Gwarantuje ci, oni chcieli mieszkania...

    > A tu wygodnie wykazujesz się niewiedzą i ignorancją.
    > Bo te parametry masz spisane i możesz sobie sprawdzić, czy wszystko
    > jest jak chcesz.

    Znaczy chcesz powiedziec, ze dało się sprawdzic, ze ryzyko drastycznego
    wzrostu franka jest pomijalne?
    Gdzie, na tabliczce znamionowej?

    > O, a a tu znowu się wykazujesz wiedzą. W dziwnym momencie.

    > A tu znowu rżniesz idiotę co "nie wiedział co kupował".

    Moze taka maniera, moze sztuczka psychologiczna polegająca na kopiowaniu
    tego co robi rozmówca - skoro sprzedawca w banku rznie idiote...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"

  • 269. Data: 2016-12-04 19:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Wojciech Bancer w...@g...com ...

    > [...]
    >
    > Żeby zrozumieć czym jest ryzyko kursowe wystarczy wiedza
    > z podstawówki i szkoły średniej.

    Widzisz Wojtku, tak łatwo rzucasz obelgami a nie rozumiesz, ze to nie jest
    kwestia rozumienia "co to jest ryzyko kursowe" a rozumienia jakie ono jest
    duze...
    A to juz nie jest prosta sprawa do oszacowania.
    Tymczasem nasze banki podjeły się tego i przekonywały klientów z
    przekonaniem graniczacym z pewnoscią to ryzyko jest pomijalne.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 270. Data: 2016-12-04 19:08:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 4 grudnia 2016 16:15:35 UTC+1 użytkownik Wojciech Bancer napisał:
    "

    > Żeby zrozumieć czym jest ryzyko kursowe wystarczy wiedza
    > z podstawówki i szkoły średniej.

    Tu zgoda, ale pytanie jest czy banki informowały, wyjaśnały czy nie.
    Ja uważam że nie informowały

    > No ale wymówkę dla chęci wydymania podatników trzeba znaleźć,
    > więc wszyscy teraz pozują na nieuświadomionych kretynów.

    Też jestem przeciwny ustawowym rozwiązaniom.
    Sprawne sądownictwo i ludzie sobie poradzą.
    Banki za to prędzej czy później odpowiedzą. Kwestia czasu wg mnie.