  • 1. Data: 2004-12-15 12:27:03
    Temat: SFI mBanku a sprawa NIP
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Mam to nieszczęście, że zachciało mi się zainwestować w FI, a żyję w
    Polsce :) Wydaje się to proste - klikasz, umowa z mBanku leci do domu,
    podpisujesz i już. Okazało się, że na umowie trzeba wpisać swój NIP
    (wiadomo, to mnie nie dziwi), a jako student nie posiadam takowego, bo
    nigdy jeszcze nie pracowałem. Wysłałem więc wypełniony formularz NIP-3
    do właściwego US i czekałem na odpowiedź (prawie 3 miesiące) -
    doczekałem się w końcu, ale nie numeru, tylko liściku, że mam się zjawić
    w US i uzupełnić dane Płatnika. Mówię panience w okienku, że nie pracuję
    nigdzie i że potrzebuję NIP żeby otworzyć "rachunek inwestycyjny".
    Niestety w Polsce, a przynajmniej w moim US nie ma mowy, żeby dostać NIP
    jak nigdzie nie pracuję. Pani jednak wykazała się dobrą wolą i poradziła
    mi, że po prostu pod koniec roku mam złożyć zeznanie podatkowe i wtedy
    przydzielą mi NIP - ale nie mogę podpisać umowy, bo nie mam właśnie tego
    numeru, a żadnego innego dochodu nie osiągam! Ręce opadają normalnie...
    Co zrobić?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 2. Data: 2004-12-15 12:34:24
    Temat: Re: SFI mBanku a sprawa NIP
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl>

    <buraxta> wrote:
> [...]
    > przydzielą mi NIP - ale nie mogę podpisać umowy, bo nie mam właśnie tego
    > numeru, a żadnego innego dochodu nie osiągam! Ręce opadają normalnie...

    Szczerze mówiąc to jakaś dziwna sytuacja. We wszystkich znanych mi
    przypadkach nie trzeba było pracować by dostać NIP. Podobnie było ze mną
    - gdy otrzymywałem NIP dopiero zaczynałem pracować i nie musiałem
    składać żadnego zeznania podatkowego.

    Pozdrawiam!

  • 3. Data: 2004-12-15 13:06:20
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "<buraxta>" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Niestety w Polsce, a przynajmniej w moim US nie ma mowy, żeby dostać NIP
    > jak nigdzie nie pracuję. Pani jednak wykazała się dobrą wolą i poradziła

    to jakas dezinformacja, radzilbym po prostu zlozyc skarge na bezprawne
    postepowanie urzedniczki i nie zalatwienia zadanego nipu w terminie

  • 4. Data: 2004-12-15 13:10:22
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "<buraxta>" <b...@o...pl> writes:

> [...]
    > inwestycyjny". Niestety w Polsce, a przynajmniej w moim US nie ma
    > mowy, żeby dostać NIP jak nigdzie nie pracuję.

    Popros o odmowe na pismie. A potem polecony ze skarga - w kazdym
    urzedzie musi byc podany adres, pod ktory nalezy wysylac skargi.

    Urzednik nie ma prawa stawiac zadnych warunkow nadania numeru NIP.

    MJ

  • 5. Data: 2004-12-15 13:38:59
    Od: Marcin Lubojański <marcin_lubojanski_usun_to@i_to_tez.pf.pl>

    Łukasz Cielecki napisał(a):

> [...]
    > przypadkach nie trzeba było pracować by dostać NIP. Podobnie było ze mną
    > - gdy otrzymywałem NIP dopiero zaczynałem pracować i nie musiałem

    Ja mam SFI w mBanku i jakoś nigdzie NIPu nie podawałem...

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    www.tramping.slask.prv.pl - relacje, galeria, porady, niusy, tablica

  • 6. Data: 2004-12-15 14:19:32
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Marcin Lubojański wrote:
    > Ja mam SFI w mBanku i jakoś nigdzie NIPu nie podawałem...

    Dokładnie rzecz biorąc pod oświadczeniem jest miejsce na datę i podpis,
    a obok kratki podpisane "NIP osoby składającej oświadczenie". Mlinka
    potwierdziła, że muszę podać ten numer.

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 7. Data: 2004-12-15 14:22:39
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Michal Jankowski wrote:
    > Popros o odmowe na pismie. A potem polecony ze skarga - w kazdym
    > urzedzie musi byc podany adres, pod ktory nalezy wysylac skargi.
    >
    > Urzednik nie ma prawa stawiac zadnych warunkow nadania numeru NIP.

    W piśmie mam przedłużony termin wydania decyzji do dnia 17.01.2005, tzn.
    że jeśli nie uzupełnie tych danych (bo nie mogę) to powinienem dostać
    pismo, że dostałem odmowę wraz z uzasadnieniem?

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 8. Data: 2004-12-15 14:23:19
    Od: "<buraxta>" <b...@o...pl>

    Krab wrote:
    > to jakas dezinformacja, radzilbym po prostu zlozyc skarge na bezprawne
    > postepowanie urzedniczki i nie zalatwienia zadanego nipu w terminie

    Termin został wydłużony, z powodu nie kompletnego zgłoszenia :)

    --
    // \\
    // // // http://www.buraxta.prv.pl \\ \\ \\

  • 9. Data: 2004-12-15 14:55:36
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "<buraxta>" <b...@o...pl> writes:

    > Termin został wydłużony, z powodu nie kompletnego zgłoszenia :)

    Zgloszenie ma zawierac twoje dane (adres, pesel, takie tam) i nic
    wiecej.

    Zloz im pismo (poleconym albo osobiscie z potwierdzeniem na kopii), ze
    na podstawie ustawy ..., paragraf ..., zadasz nadania numeru NIP
    zgodnie ze zgloszeniem.

    http://www.abc.com.pl/serwis/du/1995/0702.htm

    MJ

  • 10. Data: 2004-12-15 15:11:20
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Michal Jankowski wrote:

    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/1995/0702.htm

    Czy wszyscy którzy piszą o obowiązku nadania NIP przez Urząd nie
    zwrócili uwagi na drobny fakt, że numer ten jest nadawany wyłącznie
    P_o_d_a_t_n_i_k_o_w_i. Dopóki autor oryginalnego postu nie jest
    podatnikiem, US nie podstaw prawnych do nadania mu NIP. Niestety błąd
    leży w procedurze mBanku, która wymaga podania NIP przez kogoś kto
    wcale nie musi być jeszcze podatnikiem