  • 1. Data: 2003-06-16 21:10:39
    Temat: Rozliczanie KK Multi
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Chyba musza potestowac...
    Tansakcja wykonana 15go wieczorem - zaksiegowana 16go (supermarket w
    Radomiu)
    Wykonana 16go na stacji benzynowej ok 1 w nocy - tego samego dnia
    rozliczona.

    A swego czasu w blokadach widzialem opiz Pizza Hut - pare minut po
    wyjsciu z restauracji...

    Cos sie pozmienialo? Bo dotychczas VC Multi ksiegowalo standardowo -
    znaczy sie 2-3 dni

  • 2. Data: 2003-06-17 04:55:19
    Temat: Re: Rozliczanie KK Multi
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

    > Cos sie pozmienialo? Bo dotychczas VC Multi ksiegowalo standardowo -
    > znaczy sie 2-3 dni

    W mBanku zaczyna być tak samo - transakcja KK w niedzielę (w terminalu
    Polcardu) rozliczona w poniedziałek. Druga wykonana przez koncentrator w
    supermarkecie (ładny opis: "Geant Koncentrator Katowice") też w niedzielę
    jeszcze jest jako blokada, pewnie dziś rozliczą.

    Z tego co pamiętam takie przejście też było swego czasu w GBG - na początku
    wszystko było rozliczane po 2-3 dniach, a potem zmieniło się tak, że
    transakcje wykonane w Polcardach były rozliczane na 2-gi dzień (oczywiście
    drugi dzień roboczy), a w te wykonane innych centrach rozliczano trochę
    później.

    A z drugiej strony - 5 czerwca płaciłem zwykłym delfinem VE mBanku w sklepie
    z terminalem Pekao, 10 czerwca (czyli w normalnym terminie w którym
    transakcja byłaby rozliczona - 3. dzień roboczy) zniknęła blokada i tyle -
    pieniążków z konta nie potrącono. Ciekawe czy będzie taki duży obsuw w
    rozliczeniu (już prawie 2 tygodnie) czy też panienka w sklepie skasowała
    transakcję na koniec dnia?

    BTW - czy rozliczanie kart odbywa się w jakiejś harmonii z sesjami elixiru?
    Czy bank dostaje obciążenia elixirem i wysyła nim pieniążki?

    Pozdrawiam

    Marek

  • 3. Data: 2003-06-17 05:21:08
    Od: t...@p...fm (Tomasz Staszewski)

    Marek J wrote:

> [...]
    > supermarkecie (ładny opis: "Geant Koncentrator Katowice") też w niedzielę
    > jeszcze jest jako blokada, pewnie dziś rozliczą.

    Mnie ostatnio Raiffeisen zabił: transakcja 6.06 w POSie BZWBK i pojawiła
    się na wyciągu z 6.06 z datą rozliczenia 6.06. A Rajfiego obsługuje Polcard.
    Pech chciał, że okres rozliczeniowy mam 7-6 i byłem pewien, że duże
    zakupy robię już na następny okres:-(

    pzdr

    Tomek

  • 4. Data: 2003-06-17 08:03:16
    Od: a...@p...onet.pl

    To kiedy bank, ktory wydal karte rozliczy transakcje, zalezy od tego, kiedy tą
    transakcje otrzyma do rozliczenia. Nie ma to nic wspolnego z Elixirem, bo Visa
    ma własny system rozliczeniowy, albo uzywa sie KSR (Krajowy System
    Rozliczeniowy - stworzony przez PolCard tylko dla kart). PolCardowi i innym
    zalezy na tym, zeby jak najszybciej dostac zwrot pieniedzy (oni juz zaplacili
    sklepowi za ta transakcje). A i Multi ma dobre podlaczenie do sieci Visa, wiec
    transakcje rozliczjaa sie w mniej niz 24h. To juz prawie on line!

  • 5. Data: 2003-06-17 08:26:45
    Od: "Marek J" <NOSPAMmarkusj@.interia.pl>

> [...]
    wiec
    > transakcje rozliczjaa sie w mniej niz 24h. To juz prawie on line!

    Tego właśnie nie wiedziałem. Dzięki za wyjasnienie.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 6. Data: 2003-06-17 13:58:51
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Szymon> To Multi nie jest obslugiwane przez PolCard??

    A nie ;-)

    Przynajmniej w pewnym sensie nie.

    --

    --w

  • 7. Data: 2003-06-17 13:59:06
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

  • 8. Data: 2003-06-17 14:00:29
    Od: Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl>

    Witek> Być może różnice wynikają z tego, że KK Multi działa na nowym
    Witek> module kart, a VC jest jeszcze rozliczana przez PolCard.

    Jeśli mogę dopowiedzieć, to nie tyle jest chyba rozliczana, co zapytania
    wędrują przez polcard. Niby nie to samo, ale jak brzmi ;-)

    --

    --w

  • 9. Data: 2003-06-17 14:01:49
    Od: "Witek" <w...@p...onet.fi>

  • 10. Data: 2003-06-17 14:04:38
    Od: Szymon Marjanski <s...@p...onet.pl>

    17 Jun 2003 15:58:51 +0200 Wojtek Piecek <w...@p...waw.pl> wrote:

    > Szymon> To Multi nie jest obslugiwane przez PolCard??
    >
    > A nie ;-)
    >
    > Przynajmniej w pewnym sensie nie.

    Napisz cos o tym...