  • 1. Data: 2003-06-16 20:23:39
    Temat: Relacje kursow walut, a karty rozliczane w euro...
    Od: andy <a...@n...pl>

    Czy kursy EUR wzgledem USD oraz PLN wzgledem USD i PLN wzgledem EUR
    zmienialy sie na tyle proporcjonalnie, ze dalej w strefie euro bardziej
    oplaca sie uzywanie karty rozliczanej w euro, a nie usd?

    a.

  • 2. Data: 2003-06-17 09:40:45
    Temat: Re: Relacje kursow walut, a karty rozliczane w euro...
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Użytkownik "andy" <a...@n...pl> napisał w wiadomości
    te.uwb.edu.pl...

> [...]
    > zmienialy sie na tyle proporcjonalnie, ze dalej w strefie euro bardziej
    > oplaca sie uzywanie karty rozliczanej w euro, a nie usd?

    To nie od tego zależy - po prostu jeśli kupujesz w strefie Euro i masz kartę
    rozliczaną w Euro to nie jest dokonywane przeliczenie Euro => USD => PLN,
    czyli nie płacisz dwukrotnie prowizji. A chyba nie wątpisz, że kursy Visy
    czy Mastrcarda podążają za cenami walut na rynku?

    Pozdrawiam,
    BaLab

  • 3. Data: 2003-06-17 12:05:56
    Od: "Dave " <d...@N...gazeta.pl>

    BaLab <b...@p...com> napisał(a):

> [...]
    > czyli nie płacisz dwukrotnie prowizji. A chyba nie wątpisz, że kursy Visy
    > czy Mastrcarda podążają za cenami walut na rynku?

    pozostaje otwarte pytanie czy 1 krotna prowizja bedzie mniejsza niz 2
    krotna ? Jestem w stanie wyobrazic sobie sytuacje ze bank sprzeda Euro tak ze
    bardziej bedzie oplacalo sie przeliczac je na USD i pozniej dopiero na zlote.
    Wszystko zalezy od kursow banku a nie od sposobu przeliczania
    (np. "bezplatna" VE Fortisa). Dopoki bank bedzie mogl stosowac dowolne kursy
    do sprzedazy dewiz doputy wszystko bedzie zalezec od banku.

    D.

  • 4. Data: 2003-06-17 12:51:50
    Od: andy <a...@n...pl>

    On Tue, 17 Jun 2003, Dave wrote:

> [...]

    Ale czy zmiany kursow zlotowek wzgledem usd i eur podazaja zawsze
    dokladnie za zmianami kursow usd wzgledem eur, bo jesli bywaja duze
    odchylenia to wtedy Twoje rozwazania nie prowadza juz do takich
    oczywistych wnioskow.

> [...]
    > (np. "bezplatna" VE Fortisa). Dopoki bank bedzie mogl stosowac dowolne kursy
    > do sprzedazy dewiz doputy wszystko bedzie zalezec od banku.

    Jednym slowem potrzebne sa nowe testy - testerzy do dziela! Wakacje
    blisko!
    Dobrze by tez bylo sprawdzic nowe wynalazki multibanku i mbanku (Visy
    rozliczane w euro).
    BTW, dlaczego KK mbanku to pre-beta skoro jest juz normalnie oferowana...?

    a.

  • 5. Data: 2003-06-17 15:48:14
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Dave " <d...@N...gazeta.pl> writes:

    > pozostaje otwarte pytanie czy 1 krotna prowizja bedzie mniejsza niz 2
    > krotna ?

    W przypadku tego samego banku raczej tak. Co innego gdyby chodzilo
    o inne waluty niz euro i dolary.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator