eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRośnie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych › Re: Ro?nie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
  • Data: 2004-02-19 12:38:02
    Temat: Re: Ro?nie problem fałszerstwa bankowych stron internetowych
    Od: "Chmielu" <j...@A...pccom.info> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:uuo1zyngozaa$.dlg@krak.eu.org...
    > Jeśli nie masz z'upgradeowanego IE, to kliknij tutaj:
    > http://tinyurl.com/ytp7
    > a najlepiej przeczytaj sobie całą dyskusję
    > http://tinylink.com/?sOoRFqDYQg.

    Niestety... Mam całkowicie "połatany" system, a dyskusja powyżej cytowana
    przez Ciebie ewidentnie wskazuje na błąd zabezpieczeń w IE (jesli to nie
    jakaś prowokacja...:-) )
    Dlatego też tak mocno naciskam na Update-owanie i profilaktykę
    antywirusową...
    Jako informatyk odpowiedzialny za bezpieczeństwo informacji (administrator
    bezpoieczeństwa) nie widzę aż takiego zagrożenia...
    Aha - nie jestem pracownikiem żadnego Banku.
    Autor wątku po prostu wyolbrzymia problem. Nie mówię też, że on nie
    istnieje. Zagrożenia są, ale tylko trzeba wiedzieć, jak się przed nimi
    chronić...

    > Dla tych, którzy mają już połatany czytnik: adres na pozór należy do
    > Inteligo, a wyświetla się strona mBanku :)

    Właśnie... _Połatany_ to kluczowe słowo...

    > Zresztą sztuczka jest stara, mój Syn demonstrował mi ją już 6 lat temu,
    > gdy był na pierwszym roku studiów.

    Oczywiście, że to jest do zrobienia (nawet "od ręki"), tylko, że 6 lat temu
    internet jeszcze nie był tak popularny, o łączach stałych się wogóle nie
    mówiło, bankowość internetowa się "z jajka wykluwała" a potencjalni
    "przestępcy internetowi" w pieluchach chodzili...:-)
    Czasy się zmieniły, więc trzeba mieć świadomośc zagrożeń i posiadać
    umiejętność radzenia sobie z nimi, coby się "z ręką w nocniku" nie
    obudzić...
    --
    Jarosław Chmielewski [alias: Chmielu]
    [Nie "masz" Novell-a, tylko NetWare...