  • Data: 2016-04-20 21:26:41
    Temat: Re: Rewolucja w kartach płatniczych?
    Od: Marcin <n...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Witam

    W dniu 2016-04-20 19:35, Tomasz Chmielewski pisze:

    > No, wiesz, prowizje małe, transakcji dużo... ale nie widać, żeby MC czy
    > VISA bankrutowały lub wycofywały się z Polski.

    Tylko, ze V czy MC juz maja rynek bankow, punktow i posrednikow. Zeby
    zajac ich miejsce trzeba zaproponowac cos znacznie lepszego niz oni aby
    zachecic do zmiany. Poniewaz prowizje sa male to cena bedzie trudno...
    W przypadku kart mam usluge chargeback gdyby sprzedajacy okazal sie
    oszustem albo zbankrutowal przed zrealizowaniem uslugi (przyklad z
    bankrutujacymi biurami podrozy, klienci placacy karty odzyskiwali duzo
    latwiej pieniadze niz placacy gotowka czy przelewem), czy cos takiego
    BLIK oferuje? (nie wiem, byc moze nawet w lepszej wersji niz karty)

    > Choć oczywiście faktem jest, że trzeba się było za to zabierać 20, może
    > 10 lat temu.

    Pelna zgoda. Wiele lat temu byla karta Polcard
    [https://pl.wikipedia.org/wiki/Polcard] tylko nie zawojowala rynku i
    zostala wycofana. A wtedy jezdzilismy zncznie mniej po swiecie niz
    obecnie...

    Pozdrawiam,
    Marcin