  • 21. Data: 2002-01-08 18:29:59
    Temat: Re: Rekordowy popyt na papiery skarbowe
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1ef5e$i4m$...@n...onet.pl...
    > http://em.bankier.pl/news/article.html?article_id=
    > 174117
    > a w kontekście wcześniejszej informacji J.
    > Maliszewkiego
    > to chyba dobra informacja :-) ?

    Zalezy jak patrzyc :) Na razie chlopaki uznaly, ze grozby nie ma :) Z
    tytanami rynku sie nie walczy, wiec dolkow lapac nie probuje :) Moze ten
    dolek bedzie na USD w okolicach 3,6 zlotego? ;-) Dla mnie to smieszne, co
    sie dzieje, ale przyjdzie czas, gdy bedziemy plakac jak w Argentynie :(

    Malin

    --

    Jacek Maliszewski
    Analityk Bankier.pl / Euromoney.pl

  • 22. Data: 2002-01-08 18:31:07
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Dracor <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1ej3j$226r$...@n...ipartners.pl...
    > Tja, a nasi wpsaniali wlodarze (np. Belka, Pol, Miller i inni
    > np. z PSL) chca znacznego obnizenia stop procentowych, zeby
    > oslabic zlotego.
    > Najpierw powinni przeczytac chociaz podstawowy podrecznik
    > do ekonomii, aby dowiedziec sie jak to wszystko dziala.
    >
    > BTW: Nie przeraza Was wszystkich w jakim tempie nasze
    > panstwo sie zadluza od czasu przejecia wladzy przez SLD-PSL.
    > Co miesiac 4-5 mld PLN. Obawiam sie, ze to doprowadzi
    > do .... Argentyny w Polsce, wiecie co mam na mysli.

    Spoko. Mamy jakies 3-4 lata zapasu ;-) Argentyna troszke nam uciekla w tym
    wyscigu do bankructwa :)

    Malin

  • 23. Data: 2002-01-08 18:32:54
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Dave <d...@p...onet.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1em8d$2vo$...@n...tpi.pl...

    > Dopoki SLD bedzie sprzedawac wysoko oprocentowane bony to popyt sie nie
    > sypnie...
    > Splacac przyjdzie kolejnej ekipie...

    Tyle, ze to SLD domaga sie, by NBP obnizylo mu stopy. Czyli chcieliby chyba
    zaczac sprzedawac bony po wyzszych cenach (nizszych rentownosciach).

    Malin

  • 24. Data: 2002-01-08 18:35:20
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1ench$2f7$...@n...onet.pl...

    > Co wy pier...
    > AWS zostawilo panstwo w tak wspanialamys stanie, ze teraz
    > sprzedajaobligacje, bo chca zrobic w Polsce druga Japonie...
    > Co za podejscie...
    >
    > A mocny zloty nie wiem w czym nam w tej chwili pomaga...
    > Pewnie w eksporcie ;)

    Zloty nam nie pomaga w eksporcie. Jedynie w walce z inflacja.
    Tak sie zastanawiam, czy w Argentynie znowu przez megafony w sklepach zaczna
    zmieniac ceny co 15 minut? ;-) Kiedys juz tak mieli. Jesli ktos mial pecha i
    ustawil sie do zlej kasy (duza kolejka), to w trakcie oczekiwania na
    zaplacenie za towar w koszyku jego portfel mogl stracic nawet 50% wartosci
    :)

    Malin

  • 25. Data: 2002-01-08 18:39:47
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1eoua$4tu$...@n...onet.pl...

    > Alez ja to wiem!
    > Tylko zobacz jakabyla awantura a to o zmniejszenie ulgi za bilety a to o
    > pensje dla nauczycieli.
    > Dawali, dawali lekka raczka i teraz nie ma jak zabierac.

    Ja takze odczulem ;-) W marcu ma sie nam poiwekszyc rodzinka, a tu
    dowiadujemy sie z zona, ze dla jej dobra Panstwo zacheca zone, by wrocila do
    pracy po 4 miesiacach. Dla mnie to obojetne, bo i tak zona bedzie na
    bezplatnym urlopie i przez kilka lat bedzie wychowywac dziecko. Jestem w
    stanie sam zarobic na utzymanie rodzinki :) Ale dla wielu mniej zamoznych
    rodzin, to istny dramat. Biedniejsi sasiedzi planowali nawet, ze za zasilek
    porodowy kupia wozek dla dziecka. a tu nicic.

    Tutaj nie chodzi o to, by Panstwo dawalo cos lekka reka. Ja jestem temu
    przeciwny jako liberal. Ale wkurza mnie, gdy czlowiek nic nie moze sobie
    zaplanowac, bo co tydzien zmienia sie reguly gry :(((

    Malin

  • 26. Data: 2002-01-08 18:46:24
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik AMRA <a...@a...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a1f6v7$sjt$...@n...onet.pl...

    > no dobrze - ale po co chce jednoczenise obnizenia stop procentowych nawet
    > 4% za jednym cieciem???
    > Wtedy przeciez nie znalazloby sie chetnych na kupnto papierow - a zatem?

    O wlasnie! I ja sie nad tym problemem dlugo zastanawialem...I chyba
    znalazlem odpowiedz.
    Rzad chcialby, aby banki obnizyly oprocentowanie depozytow. A wtedy Rzad ze
    swoimi wysokooprocentowanymi bonami i obligacjami bylby jedynym dobrym
    miejscem przechowania pieniedzy tak, by nie tracily na wartosci. Czyli
    pewnosc sprzedazy papierow skarbowych. I o to chyba toczy sie ta gra, by
    wyeliminowac konkurencje. Ludziska beda kupowac wyzej oprocentowane
    obligacje, niz trzymac pieniadze w bankach.

    Malin

  • 27. Data: 2002-01-08 19:10:38
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@p...com>

    "AMRA" <a...@a...com>
    > glos profesora = 80 glosow bab z bazaru...;)

    Np. głos Adama Bieli? ;>>

    --
    Pozdrawiam,
    Washko

  • 28. Data: 2002-01-08 20:01:48
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maliszewski"
    <j...@s...home.pl> napisał w
    wiadomości news:a1fer3$ra2$1@news.tpi.pl...
    > I o to chyba toczy sie ta gra, by
    > wyeliminowac konkurencje. Ludziska beda kupowac
    wyzej oprocentowane
    > obligacje, niz trzymac pieniadze w bankach.

    Tak, to bardzo prawdopodobne.
    W takiej sytuacji loakaty antybelkowe stracilyby
    na swoje atrakcyjności a zyskalyby te w funduszach
    inwestycyjnych (bezpieczne).

    Sark

  • 29. Data: 2002-01-08 20:13:41
    Od: "Jacek Maliszewski" <j...@s...home.pl>

    Użytkownik Sark <w...@p...onet.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:a1fj7k$gt3$...@n...onet.pl...
> [...]
    >
    > Tak, to bardzo prawdopodobne.
    > W takiej sytuacji loakaty antybelkowe stracilyby
    > na swoje atrakcyjności a zyskalyby te w funduszach

    Czyli te, ktore kupowalyby papiery sprzedawane przez prof. Belke :)
    No i mamy odpowiedz :)

    Malin

  • 30. Data: 2002-01-08 22:15:31
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Sark" <w...@p...onet.pl> writes:

    > No nie przesadzajmy, namieszali ostro ale państwo
    > w stanie takim a nie innym zostawił ktos inny a
    > czas którym sie nim bawil jest niewspółmierny do
    > ostaniego okresu

    Bzdura akurat. To co tu napisze to oczywiscie czysta fikcja i same
    nieprawdy, a wszelkie podobienstwo jest przypadkowe :-)

    W Polsce jest taka partia AWSLD. Ta partia sprawia wrazenie, ze jest
    rozdwojona (medycy maja na to wlasne okreslenie). Wszystko oczywiscie
    dlatego, ze ludzie lubia miec wybor, a przynajmniej miec wrazenie wyboru.
    Naturalnie obie czesci AWSLD nie roznia sie niczym specjalnym, ich
    czlonkowie swobodnie sie miedzy nimi przemieszczaja, uzgadniaja wspolne
    posuniecia itp.
    Ostatnio np. znaleziono kozla ofiarnego. Byl taki facet, premier zreszta,
    ktory niespecjalnie orientowal sie w ukladach. No coz. Mozna bylo na
    kogos zwalic wine za zla rzeczywistosc, a takze za jeszcze gorsza fikcje.

    Naturalnie zadna z czesci partii nie uleczy gospodarki. Nie jest to
    nijak mozliwe, jesli partia tego nie chce. W koncu latwiej jest rzadzic
    ludzmi biednymi i niewyksztalconymi. Oczywiscie ludziom nie podoba
    sie sytuacja gospodarcza, wiec zapewne w nastepnej kadencji bedzie
    rzadzil inny rzad. Rzad drugiej czesci jedynej slusznej partii. I tak
    w kolko.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator