  • 1. Data: 2002-01-08 09:10:34
    Temat: sposob naliczania odsetek na koncie
    Od: "mimod" <m...@p...pl>

    Witam,
    Pytanie: w jaki sposob banki naliczaja miesieczne oprocentowanie srodkow
    zgromadzonych na koncie osobistym?
    Czy do obliczenia biora tylko stan konta z dnia, w ktorym przeprowadzaja
    stosowna operacje (zazwyczaj ostatni dzien miesiaca) czy tez moze wysokosc
    ewentualnych dopisanych do salda odsetek stanowi suma odsetek za kazdy dzien
    danego miesiaca? Reasumujac; czy analizuja stan konta przez caly miesiac czy
    tez moze nic ich to nie obchodzi i do obliczen biora tylko stan z dnia
    zamkniecia?
    Wiem, ze dla wielu z Was problem okaze sie blahy ale intryguje mnie ta
    sprawa.
    Pozdraiwiam - Michal

    -------
    moje portfolio znajdziesz pod adresem:
    http://mimod.album.onephoto.net/index.php3
    ZAPRASZAM!

  • 2. Data: 2002-01-08 09:42:11
    Temat: Re: sposob naliczania odsetek na koncie
    Od: "Rafal Rajczuk" <r...@S...onet.pl>

> [...]
    czy
    > tez moze nic ich to nie obchodzi i do obliczen biora tylko stan z dnia

    Gdyby banki naliczały odsetki tylko na podstawie salda w ostatnim dniu
    okresu obliczeniowego, to tylko w ten dzień wielu wpłacałoby tam pieniądze,
    a potem mozna by je spokojnie wypłacić, aż do zakończenia następnego
    miesiąca.
    A gdyby jeszcze rózne banki definiowały różne dni kończące okres... ;-)

    Rafał

  • 3. Data: 2002-01-08 09:57:49
    Od: "mimod" <m...@p...pl>

> [...]
    > miesiąca.
    > A gdyby jeszcze rózne banki definiowały różne dni kończące okres... ;-)

    Tez mi sie tak wydawalo ale jakis czas temu ktos zasial we mnie ziarenko
    zwatpienia. Masz slusznosc, ze byloby to doskonale pole do zapuszczenia
    malego oscylatorka bankowego.
    Dzieki za wyjasnienia.

  • 4. Data: 2002-01-08 22:39:49
    Od: Michal 'jaszczur' J. <j...@a...in.reply-to.invalid>

    Użytkownik Microsoft Outlook Express 5.00.2417.2000
    "mimod" <m...@p...pl> pisze:

    >Witam,
    >Pytanie: w jaki sposob banki naliczaja miesieczne oprocentowanie srodkow
    >zgromadzonych na koncie osobistym?
    odsetki = saldo x oprocentowanie/365 x rzeczywista_ilość_dni
    Odsetki naliczane są codziennie.
    Choć może są systemy gdzie nie - podałeś sposób zdaje się BSu ;)
    Gdzie przy wypłacie lokaty pani z okienka przez godzine wyliczała
    ręcznie odsetki (staaare czasy ;)))
    --
    "A good scare is worth more than good advice" (DKW)