    From: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Regulacje mogły przyczynić siędosytuacji w USA?
    Date: Wed, 8 Oct 2008 19:35:53 +0200

    Krzysztof Halasa napisał(a) w wiadomości: ...

    >Ale przeciez bank sam potwierdzil, ze zabezpieczenie ma wartosc nie
    >nizsza niz wierzytelnosc, i ze mu to wystarcza, to o co chodzi? Chyba
    >nie o zniszczenie finansowe dluznika?

    Ma (albo czasem i nie...) w chwili podpisania umowy. Potem już
    niekonieznie. Ceny nieruchomości mogą rosnąć (chociaż następuje
    naturalne jej "zużycie") a dług maleje. Ale jeżeli dłużnik nie płaci
    a ceny szybko spadają - to efekty widzimy.
    Jeżeli w umowie jest oświadczenie wierzyciela, ze hipoteka zawsze
    będzie wystarczająca to jego problem. Tylko, czy taki zapis powstał
    z inicjatywy jednej ze stron, czy może narzucony odgórnie (przepis).

    >Jak ktos idzie do lombardu, oddaje zegarek za 100 zl, to go pozniej
    >lombard raczej nie powinien nachodzic o nastepne 5 zegarkow i dwa
    >samochody?

    Nie wiem czy pożyczki lombardowe są regulowane prze dodatkowe przepisy.

    >Swoja droga, sytuacja, w ktorej rodzina pracuje przez ~ 30 lat na to,
    >by po prostu miec gdzie mieszkac, to jest jakies krancowe stadium
    >wyzysku. Kiedys po prostu ludzie brali kilku(nastu) sasiadow i pomocy
    >i stawiali dom w kilka dni :-)

    Bez Kierownika Budowy z odpowiednimi "papierami"? Jakże to tak?
    Wolność to była kiedyś, a teraz...

    >Ale zwykle tracac odsetki. Bank moze wypowiedziec umowe kredytu ze
    >skutkiem praktycznie tak samo natychmiastowym (czym jest te pare dni
    >w porownaniu do 30 lat) nie tracac odsetek.

    Jeżeli nie traci odsetek to umowa jest nie fair.

    Arek