    From: "Rafal" <rkacprzy@WON_SPAM_poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Refinansowanie kredytow
    Date: Fri, 3 Jan 2003 11:55:15 +0100

    "Mirek (Nicos)" <n...@g...pl> wrote in message
    news:av3j7a$a59$2@news.gazeta.pl...
    > Witam!
    >
    > Mam problem z moimi kredytami - to chyba nie nowosc :)
    > Otoz chce przeprowadzic kondolidacje/refinansowanie tych kredytow. Ogolna
    > wartosc zadluzenia to 120000 (jeden kredyt to kredyt mieszkaniowy, reszta
    > debety, karta kredytowa, kredyt konsumpcyjny). Mam nieruchomosc wartosci
    > 160000, ktora oczywiscie bedzie zabezpieczniem ew. kredytu. Czy mozecie
    > polecic jakies rozwiazania czy tez banki przeprowadzajace takie operacje?
    > Oferte Multibanku i GE Banku znam.
    > Z gory dzieki za informacje.
    > Pozdrawiam,
> [...]

    Hmm, a te ci nie odpowiadają, czy też chcesz mieć pełną ofertę?

    Bo ja akurat akurat "kręce" z multibankiem (refinansowanie pożyczki
    mieszkaniowej od pracodawcy), ale kilka zapisów w ich umowie co najmniej
    mnie irytuje - nie wiem tylko czy to standarda na rynku czy też akurat
    multibank tak to wymyślił
    Są to:
    1) wpis hipoteki kaucyjnej a nie zwykłej = większe opłaty w sądzie
    2) konieczność dostarczania im co roku, a także na każde żadanie
    zaświadczeia z pracy o wysokości zarobków = koneczność latania z papierami,
    ryzyko że będa mnie tym nękać co miesiąc - po cholerę?
    3) konieczność dostarczania co 12 miesięcy wypisu z księgi wieczystej =
    latanie do sądu (strata czasu) i płacenie za wypis
    4) (chyba njagłupsze) zakaz zawierania innych kredytów w okresie trwania
    tego bez zgody MB - rozumiem ideę ale wykonanie durne: akurat przewaga
    dochodu nad wymaganą do tego kredytu zdolnośicą kredytową jest spora i zapas
    jest znaczny. Rozumiem jeśli bank ustaliłby jakiś limit zadłużenia i dopiero
    powyżej tego potrzebna byłaby zgoda. A tymaczasem przy sformułowaniu takim
    jaki wpisali to nawet jakbym miał kaprys kupic lodówkę na raty, to musiałbym
    występować do MB - generalnie punkt do olania

    Czy inne banki też takie zapisy wprowadzają czy akurat MB to wymyślił?