  • 1. Data: 2003-01-03 08:57:15
    Temat: Refinansowanie kredytow
    Od: "Mirek \(Nicos\)" <n...@g...pl>

    Witam!

    Mam problem z moimi kredytami - to chyba nie nowosc :)
    Otoz chce przeprowadzic kondolidacje/refinansowanie tych kredytow. Ogolna
    wartosc zadluzenia to 120000 (jeden kredyt to kredyt mieszkaniowy, reszta
    debety, karta kredytowa, kredyt konsumpcyjny). Mam nieruchomosc wartosci
    160000, ktora oczywiscie bedzie zabezpieczniem ew. kredytu. Czy mozecie
    polecic jakies rozwiazania czy tez banki przeprowadzajace takie operacje?
    Oferte Multibanku i GE Banku znam.
    Z gory dzieki za informacje.
    Pozdrawiam,
    Mirek

  • 2. Data: 2003-01-03 09:37:17
    Temat: Re: Refinansowanie kredytow
    Od: t...@p...onet.pl

> [...]
    > 160000, ktora oczywiscie bedzie zabezpieczniem ew. kredytu. Czy mozecie
    > polecic jakies rozwiazania czy tez banki przeprowadzajace takie operacje?

    Robi to także PKOBP i Kredyt Bank. Nie wiem tylko czy może to dotyczyć innych
    kredytów oprócz mieszkaniowego. Tensor1.

  • 3. Data: 2003-01-03 10:55:15
    Od: "Rafal" <rkacprzy@WON_SPAM_poczta.onet.pl>

    "Mirek (Nicos)" <n...@g...pl> wrote in message
> [...]
    > 160000, ktora oczywiscie bedzie zabezpieczniem ew. kredytu. Czy mozecie
    > polecic jakies rozwiazania czy tez banki przeprowadzajace takie operacje?

    Hmm, a te ci nie odpowiadają, czy też chcesz mieć pełną ofertę?

    Bo ja akurat akurat "kręce" z multibankiem (refinansowanie pożyczki
    mieszkaniowej od pracodawcy), ale kilka zapisów w ich umowie co najmniej
    mnie irytuje - nie wiem tylko czy to standarda na rynku czy też akurat
    multibank tak to wymyślił
    Są to:
    1) wpis hipoteki kaucyjnej a nie zwykłej = większe opłaty w sądzie
    2) konieczność dostarczania im co roku, a także na każde żadanie
    zaświadczeia z pracy o wysokości zarobków = koneczność latania z papierami,
    ryzyko że będa mnie tym nękać co miesiąc - po cholerę?
    3) konieczność dostarczania co 12 miesięcy wypisu z księgi wieczystej =
    latanie do sądu (strata czasu) i płacenie za wypis
    4) (chyba njagłupsze) zakaz zawierania innych kredytów w okresie trwania
    tego bez zgody MB - rozumiem ideę ale wykonanie durne: akurat przewaga
    dochodu nad wymaganą do tego kredytu zdolnośicą kredytową jest spora i zapas
    jest znaczny. Rozumiem jeśli bank ustaliłby jakiś limit zadłużenia i dopiero
    powyżej tego potrzebna byłaby zgoda. A tymaczasem przy sformułowaniu takim
    jaki wpisali to nawet jakbym miał kaprys kupic lodówkę na raty, to musiałbym
    występować do MB - generalnie punkt do olania

    Czy inne banki też takie zapisy wprowadzają czy akurat MB to wymyślił?

  • 4. Data: 2003-01-03 11:46:12
    Od: "Mirek \(Nicos\)" <n...@g...pl>

    [ciach]

    [ciach]

    > Hmm, a te ci nie odpowiadają, czy też chcesz mieć pełną ofertę?

    W przypadku Multibanku jedyne co moga mi zaoferowac to WWJ - a jest to
    troche drogie rozwiazanie.

> [...]
    > multibank tak to wymyślił
    > Są to:
    > 1) wpis hipoteki kaucyjnej a nie zwykłej = większe opłaty w sądzie

    To raczej ich pomysl. Czy wiesz moze co sie za tym kryje oprocz wyzszych
    oplat w sadzie?

> [...]
    papierami,
    > ryzyko że będa mnie tym nękać co miesiąc - po cholerę?

    To znam z autopsji z innych bankow.

    > 3) konieczność dostarczania co 12 miesięcy wypisu z księgi wieczystej =
    > latanie do sądu (strata czasu) i płacenie za wypis

    Jezeli juz masz wpis do ksiegi wieczystej obciazajacy cala hipoteke to
    raczej nie ma mozliwosci by sad wpisal druga. Sprzedac nieruchomosci tez nie
    mozesz bez zgody banku. Jezeli tak sie upieraja to nie zwracaja Ci koszty
    takiego zaswiadczenia - lacznie z utraconymi zarobkami za czas poswiecony na
    zdobycie takowego.

> [...]
    musiałbym
    > występować do MB - generalnie punkt do olania

    A to juz zupelny idiotyzm. No comments.

    > Czy inne banki też takie zapisy wprowadzają czy akurat MB to wymyślił?

    Chyba oni tylko cos takiego wymyslili.

    Pzd, M.