    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Realne wartość pieniądza w czasie - jak obliczyć.
    Date: Mon, 28 Nov 2016 12:00:40 +0100

    "jakson" o1ffcm$cfj$...@n...news.atman.pl

    > Dokończ ten złoty wywód, Januszu detektywistyki.

    Znajomy 'by wynajął' komuś, nie 'bym wynajął'.
    Zaś 'bym wynajął' oznacza, iż Ty byś wynajął, nie znajomy.

    Być może byś wynajął właśnie od znajomego.

    W tym jednak wypadku -- zbędna jest nam informacja mówiąca
    o tym, od kogo byś wynajął. Co więcej -- jeśli kierujesz się
    komercją, raczej jest Ci obojętne, od kogo wynajmujesz. Gdy
    wynajmujesz od znajomego, raczej nie ustalasz ceny rynkowej.
    Oczywiście cenę rynkową wówczas też możesz brać pod uwagę.

    Wynajem od znajomego niesie wiele zysku -- łatwiejsze są
    wówczas negocjacje, gdyż strony umowy znają się, czyli
    znają różne ,,kruczki'' i ,,drobne druczki'' stosowane
    przez ,,adwersarza''. ;) W tym wypadku troska o wartość
    pieniądza spada nieco z pierwszego planu -- ze znajomym
    łatwiej renegocjować warunki najmu.

    Biorąc to wszystko pod uwagę, uznałem, iż nie znajomy
    ma mieszkanie do wynajęcia, lecz Ty.

    W mniemaniu takim utwierdza mnie tak zwane doświadczenie
    życiowe mówiące właśnie o takim zachowaniu:

    - Qmpel wymyślił dowcip.
    - Qmpel ma coś na sprzedaż lub kupić, albo wynająć.
    - Qmpel wpadł na pomysł.
    - Qmpel ma problem z ustawieniami.
    (zwykle qmpelka)

    - A Ty? Jaka jest Twoja rola?
    - Ja?... Chcę pomóc przyjacielowi.
    Jest taki nieśmiały, nieprzystosowany do życia... Bezradny...

    Zauważ, że na grupach dyskusyjnych ludzie rzadko ujawniają nie
    tylko swoje nazwiska, ale także okolicę, w której mieszkają.

    -=-

    Można też przyjąć, iż po prostu popełniłeś literówkę, ale wówczas
    prawdopodobnie nieco inna byłaby Twoja reakcja na mój post.

    -=-

    Oczywiście nic mi do tego, kto wynajmuje i komu,
    póki nie wynajmuje dla mnie lub ode mnie.