  • 21. Data: 2004-01-27 13:55:42
    Temat: Re: Realna szansa na likwidację BTE
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Edmund Poważny" <E...@k...ru> napisał w wiadomości
    news:bv5p29$t0r$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Na drukareczce wyskakuje mi BTE ...
    > Klepie swoją pieczątkę .. idę do sądu (przykład oparty na al. Solidarności
    > wawie)

    A kiedy dokonujesz opłaty i w jakiej formie?

    > Podsumowanie - Od wyjścia z drukarki do nadania KW - maks 9 dni roboczych
    ;>

    A kiedy mija czas na uprawomocnienie się postanowienia?

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 22. Data: 2004-01-27 18:01:18
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Edmund Poważny" <E...@k...ru> writes:

    > Nie chcesz być zagrożony tym papierkiem .. nie lubisz
    > posiedzeńniejawnych na których nadaje sie KW .... Nie bierz kredytów ! ! !

    Myslisz ze to wystarczy? Nie wystarczy - wiele bankow wymaga zgody
    na egzekucje nawet jesli klient nie korzysta z jakichkolwiek kredytow.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 23. Data: 2004-01-27 18:11:59
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Tomasz Waszczynski wrote:

    > A o to Ci chodziło? Myślałem - nie wiem czemu - że o jakiś inny :)
    > Hm, ale chyba tego nie można ot, tak łączyć.

    Oj chyba można, myślę ze wystarczy skierowanie do odpowiedniej
    podkomisji. Zresztą tak powinno być. Trudno jesli toczą się prace nad
    duzym projektem nowelizacji nagle wycinać kawałek ustawy... Tylko boję
    się o rezultat.

    KG

  • 24. Data: 2004-01-27 18:13:27
    Od: kam <k...@p...onet.plX>

    Edmund Poważny wrote:
    > Właśnie ... wada prawa polskiego ... Ja jestem zwolennikiem takiego prawa,
    > gdzie zapis umowny jest ważniejszy od zapisów jakiegoś KC ...

    Tylko że podstawowym warunkiem rzeczywistej swobody umów jest równość
    stron...

    KG

  • 25. Data: 2004-01-27 18:18:08
    Od: "nakazowiec" <f...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Edmund Poważny" <E...@k...ru> napisał w wiadomości

    > Nie ma sprawy - pozew w nakazówce kierowany wg właściwości miejscowej
    > dłużnika, przy mniejszych miastach, kończy się w miesiąc. Banki ślą jak
    > oszalałem BTE do wielkich sądów i czekają pół roku...

    Nie chcę się wdawać w dyskusję dotyczącą słuszności czy nie BTE (chociaż może
    rozważcie kwestię bezpieczeństwa depozytariuszy), ale ten kawałek skomentuję.
    Wystawione BTE też trafia do różnych sądów, i większych, i mniejszych.
    A co do nakazówki, to od osób bezpośrednio zainteresowanych wiem, że różnie z
    tym bywa. W małym sądzie wbrew pozorom może wystawienie nakazu trwać znacznie
    dłużej niż w dużym (pomijam wawę ze słynnym referatem "spraw bez biegu"). A
    poza tym - niestety - dużo zależy też od poziomu merytorycznego sądu i
    widzimisię prezesa. Jeden sąd odeśle Ci formularz, bo to, drugi bo co innego i
    prawo nie ma tu nic do rzeczy tylko znajomość praktyki.
    Argument czasu jest nie od odparcia, bo na klauzulę do BTE jednak nie czeka się
    tak długo, jak na nakaz.
    Abstrahując od Waszej dyskusji, obawiać się jedynie należy, że jak bankom
    zlikwidują BTE, to będzie ciężej dostać kredyt. :(

  • 26. Data: 2004-01-27 18:43:35
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "nakazowiec" <f...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Argument czasu jest nie od odparcia, bo na klauzulę do BTE jednak nie
    czeka się
    > tak długo, jak na nakaz.

    Z punktu widzenia równości stron umowy - tym gorzej dla BTE.

    > Abstrahując od Waszej dyskusji, obawiać się jedynie należy, że jak bankom
    > zlikwidują BTE, to będzie ciężej dostać kredyt. :(

    E, nie sądzę. Będą tylko musieli pozmieniać procedury dotyczące windykacji
    kredytów.

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 27. Data: 2004-01-30 21:36:02
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    Użytkownik "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org> napisał w wiadomości
    > Nie widzę więc _żadnego_ rozsądnego uzasadnienia dla ich pozostania. BTW -
    > postępowaniu nakazowym zarzuty opłaca dłużnik, więc nie będzie obawy, że
    > rozpleni się pieniactwo, bo pieniacze nie płacą.

    Warto podkreslic, ze mozliwosc dochodzenia przez banki roszczenia w
    postepowaniu nakazowym i tak jest duzym uprzywilejowaniem. Poza tym
    likwidacja bte niekoniecznie musi zalac sady. Nakazy, jak klauzule, robi sie
    na posiedzeniu niejawnym, a w przypadku wnoszenia zarzutow - zwiekszy sie
    wyznaczalnosc, nieodraczalnosc i zakanczalnosc w dwoch rubrykach, co
    oznacza - przy utrzymanym przez Ministerstwo pensum - nowe etaty
    orzecznicze.

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 28. Data: 2004-01-30 21:52:58
    Od: "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public>

    > Nie ma sprawy - pozew w nakazówce kierowany wg właściwości miejscowej
    > dłużnika, przy mniejszych miastach, kończy się w miesiąc. Banki ślą jak
    > oszalałem BTE do wielkich sądów i czekają pół roku...

    Tomku, ale skad Ty czerpiesz te informacje o polrocznym oczekiwaniu na
    klauzule ? Jezeli bank oplaci z gory wpis (fakt, zazwyczaj tego nie robi,
    chociaz wyliczenie wpisu to zadanie na miare ucznia 4 klasy szkoly
    podstawowej) to klauzula bedzie wydana w ciagu tygodnia. Tak wynika
    przynajmniej z obserwacji pracy najwiekszego sadu w Polsce (i jednoczesnie
    najbardziej oddalonego od cywilizacji).

    Pozdrawiam, Grzegorz

  • 29. Data: 2004-02-07 13:28:02
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

    Użytkownik "Beniowa" <p...@...odpowiedz.in.public> napisał w wiadomości
> [...]
    > klauzule ? Jezeli bank oplaci z gory wpis (fakt, zazwyczaj tego nie robi,
    > chociaz wyliczenie wpisu to zadanie na miare ucznia 4 klasy szkoly

    No właśnie z tego :) Jakby zasadą było, że opłaca, to nie byłoby w ogóle o
    czym mówić. Jedynym wytłumaczeniem jakie widzę, to takie, że banki nie chcą
    się bawić w kupowanie i zarządzanie znakami sądowymi, czekają na wezwanie z
    podaną sygnaturą i puszczają przelewy. Ale jak komuś nie zależy na czasie...

    Pozdrawiam,
    Washko

  • 30. Data: 2004-02-07 13:29:58
    Od: "Tomasz Waszczynski" <w...@w...org>

> [...]
    > wyznaczalnosc, nieodraczalnosc i zakanczalnosc w dwoch rubrykach, co
    > oznacza - przy utrzymanym przez Ministerstwo pensum - nowe etaty

    Uważam też, że nie ma przeciwskazań, aby zezwolić na wydawanie nakazów
    zapłaty referendarzom, co przyspieszy "formalny" etap postępowania.

    Pozdrawiam,
    Washko