    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Date: Fri, 15 Jun 2018 02:07:51 +0200

    <s...@g...com> 0...@g...co

    > Jakos sie daje bez wszechobecnego kserowania dac sobie rade.

    Co ma ksero do RODO? Czy raczej -- co szczególnego
    jest w kserokopii w kontekście RODO? RODO dotyczy
    ochrony danych osobowych (jak sama nazwa, czy raczej
    skrót mówi -- rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
    takich jak imię czy nazwisko (przykładowo moje, podane
    dziesiątki tysięcy razy na grupach) czy numer telefonu
    (też podawany) lub podobne...

    -=-

    Ciekawe, czy RODO obejmuje także nazwiska osób publicznych. ;)

    -=-

    Swoje zdanie mam, bo muszę mieć, ale nie wypowiem się,
    albowiem nikt mi nie płaci za trollowanie? Wypowiem się,
    aby nie ściągnąć na siebie kary 20 milionów euro...
    [wkrótce trolle nie otrzymają zapłaty za trollowanie,
    lecz karę za nietrollowanie?... na szczęście na grupach
    nie mam żadnego szacunku, dlatego moje trollowanie nie
    poskutkuje]

    Automatyzacja wymiata robotników z hal produkcyjnych,
    dlatego robotnicy (po przekwalifikowaniu, zwykle
    pozornym) szukają zatrudnienia w innych ,,sektorach''
    ,,rynku pracy'', wypierając (pośrednio) prawników,
    którzy rozporządzeniami typu RODO szykują sobie
    nowe miejsca ,,pracy''...

    -=-

    Niedawno ;) [czymkolwiek jest 'dawno') zwróciłem się do
    dwóch prawników z konkretnymi pytaniami, które ogólnie
    tutaj zacytuję:

    AA - Czy w danej (szczegółowo i jednoznacznie opisanej) sytuacji osoba A przejmuje
    odpowiedzialność?
    BB - Czy w danej (szczegółowo i jednoznacznie opisanej) sytuacji osoba B straci
    swój majątek?

    Pytania zadałem profesjonalistom, nie zaś eXpertom ogólnym
    itp. osobom -- nie pytałem eksperta prawa karnego
    o odwracenie stalowego VATu...

    Uzyskałem takie odpowiedzi:

    AA - Tak, przejęcie jest obowiązkiem, a wyjątków nie ma.
    BB - Ogólnie tak, ale na pewno nie w takiej sytuacji.

    Rzeczywiste ;) odpowiedzi raczej ;) brzmią inaczej:

    AA - Przejęcie odpowiedzialności (w danej sytuacji) nie jest czynem zabronionym. ;)
    BB - Zrzeczenie się prawa do egzekucji (w danej sytuacji) nie jest czynem
    zabronionym. ;)

    Skąd wziąłem prawdziwe odpowiedzi? Od tychże prawników. ;)
    Obaj podali podstawy prawne swych wywodów i obaj po
    jakimś czasie skorygowali ;) swe wypowiedzi...
    (niestety po fakcie -- ja, na podstawie tych
    wypowiedzi, podjąłem decyzje)

    Wypowiedzi obu prawników były: obfite, wyczerpujące, merytoryczne,
    i profesjonalne... W obu wypadkach zadałem bardzo proste pytanie,
    na które można było udzielić prostej odpowiedzi typu 'tak' albo
    'nie', które można było podeprzeć stosownymi ustawami i rozporządzeniami...

    Obaj panowie (bo to byli prawnicy płci męskiej) mówili bardzo
    długo (obaj po około 40 minut) i wyczerpali temat starannie... ;)

    Wprawdzie nie mówili: stanowczo, kategorycznie, dobitnie itd.,
    ale mówili jednoznacznie i pewnie, jako znawcy tematu!
    (jeden, ten od A, zajmował się takimi sprawami od około
    30 lat, drugi -- znacznie krócej)

    -=-

    Przyznam się, że nie wiem, kiedy grozi mi kara jedynie
    10 milionów euro, a kiedy aż 20 milionów euro... Dopiero
    zgłębiam tajniki cenników państwa prawa...

    [pogardzają mną, dlatego moje trollowanie nie przyda się moim oprawcom]

    RODO w praktyce wygląda jak przepuszczanie przez
    sito słonia i zatrzymywanie na tymże sicie komara...
    W praktyce po prostu oznacza drenowanie kieszeni
    potulnych obywateli...

    Będąc pomiędzy młotem i kowadłem -- napisałem to,
    co myślę, ale gdybym nie był zagrożony, nie pisałbym,
    lecz przyglądałbym się obłędowi... Ogólnie -- nie
    bez powodu UE czci osobę (i twórczość) KMarksa. :)

    WIUljanow (Lenin) był Rosjaninem niemal takim, jak MSkłodowska. ;)
    Forsę na rewolucję też czerpał nie u Moskali, lecz w kraju KMarksa...
    Co to znaczy w kraju Marksa? -- toż ci ludzie nie przywiązywali się
    zbytnio do krajów... Odwoływali się do proletariuszy wszystkich krajów...
    Mam na myśli akurat kraj, w którym Marks urodził się.

    Chodzi mi o naród, który wypuścił innego socjalistę (Marks był
    socjalistycznym naukowcem!!) a dokładniej -- narodową odmianę
    socjalizmu, zwaną nazizmem...

    Lenin obiecywał pokój i dobrobyt -- RODO zwiastuje spokojny żywot...

    Co więcej -- Lenin dotrzymał ;) swej obietnicy i przerwał wojnę
    toczoną pomiędzy Rosją a Niemcami... Lecz wkrótce rozpoczął
    poważniejsze wojny...

    -=-

    Nigdy wcześniej nie byłem tak mocno kąsany niechcianymi telefonami
    (Alior Bank T-Mobile tylko raz, ale wełna i garnki -- niemal stale!!!)
    i papierami (też garnki) jak teraz, po 25 maja br...

    Smartfon wychwytuje natrętów skutecznie -- jedynie cicho sygnalizując
    ich obecność... Skrzynka pocztowa jest pojemna a czysty papier (choćby
    koperta) przydaje się... Kiedyś na tak pozyskanym (niezupełnie czystym)
    papierze wysłałem swoje dane (a jakże!!) Canonowi, aby zwrócił mi
    (zgodnie z obietnicą) forsę (część zapłaconej ceny) za lampę błyskową...

    Chyba ;) pomysł wykorzystania takiego papieru podała mi pracowniczka
    Canona. :) Dawno było, więc słabo pamiętam, ale chyba pożaliłem się na
    brak papieru -- i zostałem zapytany o to, czy przypadkiem ;) nie otrzymuję
    masy papierowego spamu... Poważni ludzie mają często pragmatyczne podejście
    do otaczającej nas rzeczywistości... Inna taka osoba podpowiedziała mi, jak
    zaoszczędzić na skanie dokumentu -- aparatem fotograficznym... Dziś nikogo
    nie dziwią fotki pstrykane smartfonami, ale wtedy było to rozwiązanie
    nowatorskie...

    -=-

    IMO RODO ma się nijak do kserokopii. ;)

    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,