  • 1. Data: 2018-06-14 22:24:01
    Temat: RODO, kserowanie dowodow.
    Od: s...@g...com

    Witam.
    Pobadalem temat kserowania dowodow tozsamosci w kanadzie.

    Podczas zalatwiania nastepujacych spraw nikt nie kserowal dowodow tozsamosci:
    otwarcie konta w banku
    otwarcie rachunku emerytalnego
    zapisanie dziecka do szkoly
    kupno telefonu i abonamentu
    podpisanie umowy z energetyka
    to samo dla komunalki
    to samo dla dostawcy internetu
    I przy zakupie ubezpieczenia samochodowego oraz jakichs dodatkowych ubezpieczen
    zdrowotnych.
    Przyjmowaniu sie do pracy.
    I pewnie pare innych.

    W kazdym z tych przypadkow starczylo ze ktos z obslugi obejrzal dokument i spisal
    jego numer seryjny.

    Jedyne odstepstwa od tego to:
    ksero dokumentu upowazniajacego do pobytu w kraju (pozwolenie na prace lub wiza
    stalego pobytu) bylo skserowane w pracy i szkole.
    Dokument taki w praktyce chyba nie jest dowodem tozsamosci. To zwykla kartka z
    naklejonym zdjeciem i paroma pieczatkami. Ale ma troche numerkow na sobie. W sumie
    cos tam poswiadcza ale dziala tylko z dodatkowym dokumentem (paszport, prawo jazdy,
    inne id)

    ksero paszportu bylo wykonane na potrzeby sprawdzenia niekaralnosci.

    tyle.

    Jakos sie daje bez wszechobecnego kserowania dac sobie rade.

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2018-06-15 02:07:51
    Temat: Re: RODO, kserowanie dowodow.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 0...@g...co

    > Jakos sie daje bez wszechobecnego kserowania dac sobie rade.

    Co ma ksero do RODO? Czy raczej -- co szczególnego
    jest w kserokopii w kontekście RODO? RODO dotyczy
    ochrony danych osobowych (jak sama nazwa, czy raczej
    skrót mówi -- rozporządzenie o ochronie danych osobowych)
    takich jak imię czy nazwisko (przykładowo moje, podane
    dziesiątki tysięcy razy na grupach) czy numer telefonu
    (też podawany) lub podobne...

    -=-

    Ciekawe, czy RODO obejmuje także nazwiska osób publicznych. ;)

    -=-

    Swoje zdanie mam, bo muszę mieć, ale nie wypowiem się,
    albowiem nikt mi nie płaci za trollowanie? Wypowiem się,
    aby nie ściągnąć na siebie kary 20 milionów euro...
    [wkrótce trolle nie otrzymają zapłaty za trollowanie,
    lecz karę za nietrollowanie?... na szczęście na grupach
    nie mam żadnego szacunku, dlatego moje trollowanie nie
    poskutkuje]

    Automatyzacja wymiata robotników z hal produkcyjnych,
    dlatego robotnicy (po przekwalifikowaniu, zwykle
    pozornym) szukają zatrudnienia w innych ,,sektorach''
    ,,rynku pracy'', wypierając (pośrednio) prawników,
    którzy rozporządzeniami typu RODO szykują sobie
    nowe miejsca ,,pracy''...

    -=-

    Niedawno ;) [czymkolwiek jest 'dawno') zwróciłem się do
    dwóch prawników z konkretnymi pytaniami, które ogólnie
    tutaj zacytuję:

    AA - Czy w danej (szczegółowo i jednoznacznie opisanej) sytuacji osoba A przejmuje
    odpowiedzialność?
    BB - Czy w danej (szczegółowo i jednoznacznie opisanej) sytuacji osoba B straci
    swój majątek?

    Pytania zadałem profesjonalistom, nie zaś eXpertom ogólnym
    itp. osobom -- nie pytałem eksperta prawa karnego
    o odwracenie stalowego VATu...

    Uzyskałem takie odpowiedzi:

    AA - Tak, przejęcie jest obowiązkiem, a wyjątków nie ma.
    BB - Ogólnie tak, ale na pewno nie w takiej sytuacji.

    Rzeczywiste ;) odpowiedzi raczej ;) brzmią inaczej:

    AA - Przejęcie odpowiedzialności (w danej sytuacji) nie jest czynem zabronionym. ;)
    BB - Zrzeczenie się prawa do egzekucji (w danej sytuacji) nie jest czynem
    zabronionym. ;)

    Skąd wziąłem prawdziwe odpowiedzi? Od tychże prawników. ;)
    Obaj podali podstawy prawne swych wywodów i obaj po
    jakimś czasie skorygowali ;) swe wypowiedzi...
    (niestety po fakcie -- ja, na podstawie tych
    wypowiedzi, podjąłem decyzje)

    Wypowiedzi obu prawników były: obfite, wyczerpujące, merytoryczne,
    i profesjonalne... W obu wypadkach zadałem bardzo proste pytanie,
    na które można było udzielić prostej odpowiedzi typu 'tak' albo
    'nie', które można było podeprzeć stosownymi ustawami i rozporządzeniami...

    Obaj panowie (bo to byli prawnicy płci męskiej) mówili bardzo
    długo (obaj po około 40 minut) i wyczerpali temat starannie... ;)

    Wprawdzie nie mówili: stanowczo, kategorycznie, dobitnie itd.,
    ale mówili jednoznacznie i pewnie, jako znawcy tematu!
    (jeden, ten od A, zajmował się takimi sprawami od około
    30 lat, drugi -- znacznie krócej)

    -=-

    Przyznam się, że nie wiem, kiedy grozi mi kara jedynie
    10 milionów euro, a kiedy aż 20 milionów euro... Dopiero
    zgłębiam tajniki cenników państwa prawa...

    [pogardzają mną, dlatego moje trollowanie nie przyda się moim oprawcom]

    RODO w praktyce wygląda jak przepuszczanie przez
    sito słonia i zatrzymywanie na tymże sicie komara...
    W praktyce po prostu oznacza drenowanie kieszeni
    potulnych obywateli...

    Będąc pomiędzy młotem i kowadłem -- napisałem to,
    co myślę, ale gdybym nie był zagrożony, nie pisałbym,
    lecz przyglądałbym się obłędowi... Ogólnie -- nie
    bez powodu UE czci osobę (i twórczość) KMarksa. :)

    WIUljanow (Lenin) był Rosjaninem niemal takim, jak MSkłodowska. ;)
    Forsę na rewolucję też czerpał nie u Moskali, lecz w kraju KMarksa...
    Co to znaczy w kraju Marksa? -- toż ci ludzie nie przywiązywali się
    zbytnio do krajów... Odwoływali się do proletariuszy wszystkich krajów...
    Mam na myśli akurat kraj, w którym Marks urodził się.

    Chodzi mi o naród, który wypuścił innego socjalistę (Marks był
    socjalistycznym naukowcem!!) a dokładniej -- narodową odmianę
    socjalizmu, zwaną nazizmem...

    Lenin obiecywał pokój i dobrobyt -- RODO zwiastuje spokojny żywot...

    Co więcej -- Lenin dotrzymał ;) swej obietnicy i przerwał wojnę
    toczoną pomiędzy Rosją a Niemcami... Lecz wkrótce rozpoczął
    poważniejsze wojny...

    -=-

    Nigdy wcześniej nie byłem tak mocno kąsany niechcianymi telefonami
    (Alior Bank T-Mobile tylko raz, ale wełna i garnki -- niemal stale!!!)
    i papierami (też garnki) jak teraz, po 25 maja br...

    Smartfon wychwytuje natrętów skutecznie -- jedynie cicho sygnalizując
    ich obecność... Skrzynka pocztowa jest pojemna a czysty papier (choćby
    koperta) przydaje się... Kiedyś na tak pozyskanym (niezupełnie czystym)
    papierze wysłałem swoje dane (a jakże!!) Canonowi, aby zwrócił mi
    (zgodnie z obietnicą) forsę (część zapłaconej ceny) za lampę błyskową...

    Chyba ;) pomysł wykorzystania takiego papieru podała mi pracowniczka
    Canona. :) Dawno było, więc słabo pamiętam, ale chyba pożaliłem się na
    brak papieru -- i zostałem zapytany o to, czy przypadkiem ;) nie otrzymuję
    masy papierowego spamu... Poważni ludzie mają często pragmatyczne podejście
    do otaczającej nas rzeczywistości... Inna taka osoba podpowiedziała mi, jak
    zaoszczędzić na skanie dokumentu -- aparatem fotograficznym... Dziś nikogo
    nie dziwią fotki pstrykane smartfonami, ale wtedy było to rozwiązanie
    nowatorskie...

    -=-

    IMO RODO ma się nijak do kserokopii. ;)

    )\._.,--....,'``.
    (,-.`._,'( |\`-/| .'O`-' ., ; o.' danutac.oferty-kredytowe.pl '.O_' /,
    _.. \ _\ (`._ ,.
    `-.-' \ )-`( , o o) `-:`-'.'. '`\.'`.' '~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~'~' o.`.,
    `._.-(,_..'--(,_..'`-.;.' Felix Lee
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . . ;,,. ; . ,.. ; ;. .
    ..;\|/.......................................

  • 3. Data: 2018-06-15 18:29:00
    Od: szsz <s...@a...pl>

    W dniu 2018-06-14 o 22:24, s...@g...com pisze:
    > Witam.
    > Pobadalem temat kserowania dowodow tozsamosci w kanadzie.
    >
    > Podczas zalatwiania nastepujacych spraw nikt nie kserowal dowodow tozsamosci:
    > otwarcie konta w banku

    a ja bylem zakladac konto w millenium
    co prawda nie zeskanowali dowodu bo mieli zepsuty sprzet (no i dalo sie
    bez tego zalozyc konto)
    ale Pani powiedziala zeby podejsc w tygodniu jak juz usuna awarie zeby
    dowod zeskanowac...

    na razie nie planuje tam isc; konto dziala
    zapewne jak bedzie trzeba po raz pierwszy cos zalatwic w okienku to
    zeskanuja.... no chyba ze w koncu sie cos zmieni z tym
    kserowaniem/skanowaniem

    m.

  • 4. Data: 2018-06-15 19:42:07
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 6/14/2018 10:24 PM, s...@g...com wrote:
    > Jakos sie daje bez wszechobecnego kserowania dac sobie rade.

    U nas aby to było możliwe trzeba poczekać aż całe pokolenie urzedników
    najzwyczajniej odejdzie na emeryturę. Dla nich jest nie do pomyślenia że
    można coś załatwiać przez jakieś internaty, nie mieć pięciu dokumentów
    niezbednych do kierowania pojezdem przy sobie albo miec inny podpis niż
    nieczytelny, itd itp. Tak że najzwyczajniej - poczekać az biologia zrobi
    swoje.

  • 5. Data: 2018-06-15 20:14:55
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > niezbednych do kierowania pojezdem przy sobie albo miec inny podpis niż
    > nieczytelny, itd itp. Tak że najzwyczajniej - poczekać az biologia zrobi

    Aż mi się przypomniało np. wyrobienie "karty obiegowej" w jakimś
    zakładzie pracy.
    Albo urzędnicy z kilkoma "choinkami" pieczątek na biurku.

    Mam nadzieję, że coraz mniej osób wie, o czym piszę ;)

    Swego czasu, jak kupiłem do kina (które wtedy należało do pewnego
    zakładu pracy) wiertła do metalu, to "wciągnięcie" ich do ewidencji (w
    tymże zakładzie) zajęło mi czas od godz. 8 rano do ok. 13, może 14. Bez
    chwili przerwy. Co prawda zakład miał prawie 2 km długości, ale ja tylko
    po budynkach administracyjnych kolędowałem.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 6. Data: 2018-06-15 23:13:23
    Od: Imka <s...@g...pl>

    Dnia Fri, 15 Jun 2018 20:14:55 +0200, Adam napisał(a):

> [...]
    > chwili przerwy. Co prawda zakład miał prawie 2 km długości, ale ja tylko
    > po budynkach administracyjnych kolędowałem.

    Jakbym o ZM Ursus czytała...
    Budynek "dyrekcyjny" był nazywany Pentagonem. Bo połowa się pęta, a
    połowa goni. To se ne wrati... mam nadzieję! :)

    --
    Imka

  • 7. Data: 2018-06-16 01:09:17
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    > Co ma ksero do RODO? Czy raczej -- co szczególnego
    > jest w kserokopii w kontekście RODO?

    informacje ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne

  • 8. Data: 2018-06-16 02:03:07
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarcinF" pg1gq7$qo1$...@n...news.atman.pl

    > informacje ujawniające pochodzenie rasowe lub etniczne

    Możesz jaśniej? Pełnymi zdaniami? [i na temat...]
    Nie łapię połączenia typu ,,kserowanie -- rasizm''.

    )\._.,--....,'``.

  • 9. Data: 2018-06-16 07:58:31
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> writes:

    > "MarcinF" pg1gq7$qo1$...@n...news.atman.pl

    > Możesz jaśniej? Pełnymi zdaniami? [i na temat...]
    > Nie łapię połączenia typu ,,kserowanie -- rasizm''.

    Bo w dowodzie masz zdjęcie. A na zdjęciu widać czy jesteś murzynem czy
    nie. Teraz jaśniej?
    KJ
    (I nie "rasizm" tylko pochodzenie rasowe - odróżniaj)

    You will be married within a year.

  • 10. Data: 2018-06-16 13:13:01
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W autobusach w DC od RODO-Day wiszą przyklejone kartki z informacją na temat
    przetwarzania danych osobowych - "wizerunku zarejestrowanego przez kamery
    monitoringu".
    Hmm, ciekawe czy moja wspólnota też powinna taki plakat przed wejściem powiesić -
    mamy przecież kamery, a do tego nie rejestrują tylko terenu prywatnego, ale również
    sporo chodnika przed budynkiem...