  • 51. Data: 2013-08-16 23:15:00
    Temat: Re: Qrwa mac!
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Aug 2013 15:53:25 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
    > bardzo smieszne.

    No błagam, byłem tam w 98, u nas GSM był wszędzie, były juz nawet
    promocje z telefonami za kilkanascie PLN w abo. Tam wśród osób, z
    ktorymi miałem kontakt na codzień tylko jedna miała komórkę i to
    jakiś analog był.
    Przyzwyczajony do powszechności tel. kom. w Polsce byłem
    rozczarowany, że tam to była taka zadkosc. Zdaje się dopiero po
    roku 2000 ichni regulator telekomunikacyjny dogadał sie z ichnimi
    operatorami w kwestii rozwoju sieci, bo mierna powszechność tel. kom
    w usa (wtedy) nie wynikała z braku dostępu do technologii tylko z
    względow regulacyjno-prawnych.

    --
    Marek

  • 52. Data: 2013-08-16 23:55:55
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 16.08.2013 23:15, Marek pisze:
    > Tam wśród osób, z
    > ktorymi miałem kontakt na codzień

    Jackowo?

    > analog

    Aha.

    > zadkosc

    Aha.

> [...]
    > w kwestii rozwoju sieci, bo mierna powszechność tel. kom w usa (wtedy)
    > nie wynikała z braku dostępu do technologii tylko z względow

    Brednie. Moze jeszcze powiesz, ze coca-cola najpierw w polsce byla a
    dopiero pozniej w USA pozwolili, bo takie prawo?

  • 53. Data: 2013-08-17 00:33:55
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > w kwestii rozwoju sieci, bo mierna powszechność tel. kom w usa (wtedy)
    > nie wynikała z braku dostępu do technologii tylko z względow

    to po co piszesz, o rzeczach o ktorych nie masz obecnie pojecia.

  • 54. Data: 2013-08-17 01:01:51
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Aug 2013 23:55:55 +0200, neoniusz <n...@j...org>
    wrote:
    > Jackowo?

    Nie miałem kontaktu z Polonia w ogóle a jeździłem po calym kraju.

    > Brednie. Moze jeszcze powiesz, ze coca-cola najpierw w polsce byla
    > dopiero pozniej w USA pozwolili, bo takie prawo?

    Przecież ja tego nie wymyśliłem, jakiś czas temu był dokument na
    Discovery dot. problemów regulacyjnych (np. takich, że operatorzy
    chcieli podzielić kraj między siebie, co powodowało absurdy, że
    komórka zarejestrowana w jednym stanie nie funkcjonowała w drugim
    itp) jakie były w USA przy wdrazaniu komórek. Obejrzyj, poczytaj :).
    Przecież oni do dziś płacą za przychodzące, a smsy nie można (było
    całkiem niedawno?) wysyłać swobodnie między wszystkimi operatorami
    jak u nas.

    Jak myślisz dlaczego AL nie wpadł na banalne rozwiązanie swojego
    prostego problemu czyli polski sim w roamingu u nich? Bo juz
    przywykł, że u nich często "niedasię" tego czy tamtego zrobić w
    prosty (dla nas) sposób.

    --
    Marek

  • 55. Data: 2013-08-17 02:19:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Marek wrote:

> [...]
    > zarejestrowana w jednym stanie nie funkcjonowała w drugim itp) jakie
    > były w USA przy wdrazaniu komórek. Obejrzyj, poczytaj :).

    Przy tak olbrzymich obszarach to normalne.
    Ale jak napisales. jakis czas temu bylo ....

    > Przecież oni
    > do dziś płacą za przychodzące,

    zapomniales tylko dodac, ze a abonamencie masz zwykle tych minut 2000 i
    wiecej i nikogo nie rusza, ze za przychodzące mu tych minut ubywa bo i
    tak wystarczy na wszystko chocbys gadal do znudzenia.

    a smsy nie można (było całkiem niedawno?)

    calkiem niedawno to chyba byl program w telewizji.

    Nie wiem dlaczego on nie wpadł.

  • 56. Data: 2013-08-17 06:07:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 16 Aug 2013 23:15:00 +0200, Marek napisał(a):
    > No błagam, byłem tam w 98, u nas GSM był wszędzie, były juz nawet
    > promocje z telefonami za kilkanascie PLN w abo. Tam wśród osób, z

    Troszeczke chyba przesadziles - nasze sieci ruszyly we wrzesniu 96,
    po dwoch latach dzialalnosci pokrycie bylo jeszcze daleko od
    "wszedzie".
    Pierwszy milion klientow Era zdobyla w 99.
    Ale prepaidy wprowadzono juz 98..

    > ktorymi miałem kontakt na codzień tylko jedna miała komórkę i to
    > jakiś analog był.

    W kraju o duzej powierzchni analog lepiej sie sprawuje, tzn - taniej
    :-)

    > Przyzwyczajony do powszechności tel. kom. w Polsce byłem
    > rozczarowany, że tam to była taka zadkosc.

    Era niecaly milion, plus niecaly milion, idea ledwo wystartowala,
    cegiel z Centertela nie liczymy, to raptem nawet nie co dziesiaty
    dorosly Polak mial komorke w 98 :-)

    Bo analogi to u nas Amerykanie wdrazali (Ameritech byl udzialowcem
    Centertela).

  • 57. Data: 2013-08-17 16:18:02
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Fri, 16 Aug 2013 19:19:45 -0500, witek
    <w...@g...pl.invalid> wrote:
> [...]
    bo i
    > tak wystarczy na wszystko chocbys gadal do znudzenia.

    To nie ma znaczenia że są w pakiecie, sugerowanie że trzeba tak czy
    siak "płacić" za przychodzące (w jakiejkolwiek formie) jest
    anachronizmem i świadczy o zacofaniu. Na dodatek przyzwyczaja do
    przeświadczenia, że za wszystko trzeba płacić i nie ma prostych
    rozwiązań na proste problemy.

    --
    Marek

  • 58. Data: 2013-08-17 17:54:51
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 17.08.2013 16:18, Marek pisze:
> [...]
    > świadczy o zacofaniu. Na dodatek przyzwyczaja do przeświadczenia, że za
    > wszystko trzeba płacić i nie ma prostych rozwiązań na proste problemy.

    Ogarnij sie i poczytaj o stawkach MTR. A pozniej sobie dywaguj nad
    anachronizmami i tym, komu zalezy na oplatach za przychodzace. Nie dalej
    jak w 2008 roku byla dyskusja nad wprowadzeniem tych oplat w Europie. A
    juz sie zaczelo skubanie w inny sposob - chociazby platne sprawdzanie
    stanu konta w pre-paidach t-mobile.

  • 59. Data: 2013-08-17 17:57:57
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 17.08.2013 17:54, neoniusz pisze:

    > Ogarnij sie i poczytaj o stawkach MTR.

    A gdybys nie umial znalezc to rzuc okiem na to:

    http://di.com.pl/news/21342,0,KE_zgadza_sie_na_oplat
    y_za_polaczenie_przychodzace.html

  • 60. Data: 2013-08-17 18:36:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 17 Aug 2013 17:54:51 +0200, neoniusz napisał(a):

    > Ogarnij sie i poczytaj o stawkach MTR. A pozniej sobie dywaguj nad
    > anachronizmami i tym, komu zalezy na oplatach za przychodzace. Nie dalej
    > jak w 2008 roku byla dyskusja nad wprowadzeniem tych oplat w Europie.

    Bo te oplaty maja wady i zalety.

    Fakt ze byl taki czas w USA, gdy ludzie sie bali dawac swoj numer
    komorkowy, bo jeszcze ktos nieproszony zadzwoni i przyjdzie za to
    drogo zaplacic.

    Ale ze spadkiem stawek zmienia sie i punkt widzenia :-)

    > juz sie zaczelo skubanie w inny sposob - chociazby platne sprawdzanie
    > stanu konta w pre-paidach t-mobile.

    Wszystko wskazuje na to ze prepaidy sa do odstrzalu :-)

    J.