  • 21. Data: 2014-12-07 01:55:24
    Temat: Re: Pytanie o przelew międzybankowy :)
    Od: " 666" <...@...6>

    Przykre, ale nie można uzależnić notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości
    od warunku.
    Podobnie z wydaniem, musi być w umowie określona konkretna data wydania "...
    nie później niż do dnia ...".

    -----

  • 22. Data: 2014-12-07 03:29:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    " 666" m5voh6$kl$...@n...supermedia.pl

    > Przykładowo przelew zlecony w środę, duża kwota, w czwartek dzwonią z banku "czy
    aby na pewno", idzie sesją czwartkową, dochodzi w
    > piątek.

    IMO dzwonią w ciągu kwadransa -- miałem kiedyś kilka takich telefonów.
    (trzy pamiętam)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 23. Data: 2014-12-07 11:33:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 03:29:29 +0100, Eneuel Leszek Ciszewski
    > " 666" m5voh6$kl$...@n...supermedia.pl
    aby na pewno", idzie sesją czwartkową, dochodzi w
    > IMO dzwonią w ciągu kwadransa -- miałem kiedyś kilka takich telefonów.
    > (trzy pamiętam)

    A w Inteligo jakos tak na drugi dzien, czy poznym popoludniem.

    I to tak jakos glupio, ze przelewam na wlasne konto oszczednosciowe -
    zero efektow. Przelewam drugi raz - zero. Trzeci raz - znow zero.
    Cos mnie tknelo, przelalem malymi kwotami - poszlo.

    Zdazylem zapomniec o sprawie, dzwoni pani z okienka, czy pan
    potwierdza. Nie potwierdza. Drugi - nie potwierdzam.
    Trzeci ... a, potwierdzilem. Ale nie chcial sie przelac :-)

    J.

  • 24. Data: 2014-12-07 11:39:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 01:55:24 +0100, 666 napisał(a):
    > Przykre, ale nie można uzależnić notarialnej umowy sprzedaży nieruchomości
    > od warunku.

    Za to mozna napisac "akt ostateczny bedzie podpisany po wplynieciu
    naleznosci na konto" - choc bank moze wymagac odwrotnie..

    Idiotyzm swoja droga. I nikt nie chce poprawic.

    > Podobnie z wydaniem, musi być w umowie określona konkretna data wydania "...
    > nie później niż do dnia ...".

    A to nie wiedzialem ... ale chyba mozna napisac "nie pozniej niz do
    31.12 lub 3 dni po wplywie naleznosci na konto, o ile nastapi
    wczesniej" :-)

  • 25. Data: 2014-12-07 11:52:26
    Od: " 666" <...@...6>

    "Chyba" ;-))
    Dlaczego stawiasz interes sprzedającego nad interesem kupującego?
    Bardziej niż chyba to można napisać "zapłata ostatniej raty w kwocie ...
    [15% ceny] nastąpi po wydaniu lokalu kupującym".

    -----

  • 26. Data: 2014-12-07 12:47:57
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-05 18:53, MarcinF pisze:

    > Z mbank o 13:25 wychodzą przelewy na 3 sesję, trzecia sesja trwa
    > od 16 do 17:30, dlatego ten przelew nie może trafić o 15 do bzwbk.

    nie jestem bankowcem więc kolejne pytanie:
    Jeśli dobrze rozumiem są trzy sesje dziennie o stałych porach, nie
    zależnie od banku. Z banku wychodzą pieniądze sesją wychodzącą ustaloną
    przez bank, później jest sesja międzybankowa (trzecia między 16 a 17:30)
    i przychodzą najbliższą po tej międzybankowej sesją przychodzącą w danym
    banku.
    Czyli bank ustala o której godzinie wysyła i odbiera pakiety z
    przelewami, jednak te przelewy nie są wysyłane bezpośrednio, a jeszcze
    oczekują na ogólną sesję gdzieś między tymi bankami?

    Łukasz

  • 27. Data: 2014-12-07 13:32:44
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Czyli bank ustala o której godzinie wysyła i odbiera pakiety z przelewami,
    > jednak te przelewy nie są wysyłane bezpośrednio, a jeszcze oczekują na
    > ogólną sesję gdzieś między tymi bankami?

    Napisz jeszcze raz, ale po polsku.

    Ogolnie jest tak, ze KIR ma 3 sesje rozrachunkowe
    o scisile ustalonych godzinach (od .. do ..).
    Banki maja swoje wlasne godziny sesji wychodzacych
    i przychodzacych - nieraz maja np. tylko jedna sesje wychodzaca.
    Ogolnie im "tanszy bank" tym "gorsze" godziny sesji,
    tzn. bardziej oddalone od godzin sesji KIR-u (bo tak jest taniej).

    Wracajac do Twojego problemu:
    Sprawdz na stronach banku lub zadzwon do banku
    i obczaj kiedy maja godziny sesji wych./przych.
    i NA KTORA SESJE KIR te ichnie sesje sie lapia.

    Bo to, ze bank ma np. sesje wychodzaca o 7 rano
    nie znaczy, ze wpadnie ona w pierwsza czy druga sesje KIRu.

  • 28. Data: 2014-12-07 13:59:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 13:32:44 +0100, jakson napisał(a):
> [...]
    > Ogolnie im "tanszy bank" tym "gorsze" godziny sesji,
    > tzn. bardziej oddalone od godzin sesji KIR-u (bo tak jest taniej).

    Taniej ?
    Cos tam bylo mowione, ze udzial w sesji platny, wiec niektorzy z
    jednej rezygnuja, ale zeby byly roznice cen w zaleznosci od czasu
    dotarcia ?
    ze tam KIR chce aby wszytko nie docieralo w ostatniej chwili to
    zrozumiale, ale czy cena reguluje ?

    No chyba ze posrednio - KIR wymaga duzymi paczkami, duze paczki sie
    dlugo przygotowuja, a szybkie serwery kosztuja.

    J.

  • 29. Data: 2014-12-07 14:30:19
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Dec 2014 11:52:26 +0100, 666 napisał(a):
    > "Chyba" ;-))
    > Dlaczego stawiasz interes sprzedającego nad interesem kupującego?

    Nie stawiam, chodzi o zabezpieczenie obu stron, a nawet trzeciej
    (banku) i czwartej (banku sprzedajacego).

    A tu takie prawo, ze mozna zostac bez wlasnosci i bez gotowki
    (sprzedajacy), albo bez gotowki i bez wlasnosci (kupujacy).
    Plus troche przypadkow typu - bank obiecal kredyt, ale nie dal,
    ktoras strona zmarla w trakcie transakcji itp.
    Z walizka pieniedzy chodzic do notariusza czy jak ? Ktora zreszta
    niewiele rozwiazuje, chyba ze dodatkowo pojawi sie kasjer z banku z
    obstawa :-)

    I mimo wielu przykladow poslowie nic z tym nie robia - no ale to wina
    nas, wyborcow :-)

    > Bardziej niż chyba to można napisać "zapłata ostatniej raty w kwocie ...
    > [15% ceny] nastąpi po wydaniu lokalu kupującym".

    To raczej tak powinno byc, ze sprzedajacy podpisuje umowe, trafia do
    ksiegi wieczystej, i od razu jest obciazenie hipoteki na rzecz
    sprzedajacego w umowionej kwocie.
    Wplyna pieniadze, potwierdza ze dostal, wpis sie wymaze.
    W razie sporu sad moze zadecydowac na podstawie zaswiadczen z banku o
    przelewie.

  • 30. Data: 2014-12-07 15:55:19

    Jest "słynny" art. 777 Kodeksu postępowania cywilnego, i ten art. dotyczy
    zarówno zapłaty jak i wydania lokalu - jeżeli strony takie postanowienie
    zawrą w umowie.
    Oczywiście zdrowia życzę przy egzekucji wydania lokalu ;-))

    -----