  • 1. Data: 2014-12-05 16:43:41
    Temat: Pytanie o przelew międzybankowy :)
    Od: a...@g...com

    Hej
    Czy przelew z PKO S.A. wykonany w środę mógł dojść do Pocztowego dopiero w piątek?
    Od tego zależy, kiedy sprzedający mieszkanie się wyprowadzą i nie wiem czy mnie nie
    kantują na jeden dzień, żeby było im wygodniej :/ :[

  • 2. Data: 2014-12-05 17:10:44
    Temat: Re: Pytanie o przelew międzybankowy :)
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Od tego zależy, kiedy sprzedający mieszkanie się wyprowadzą i nie
    >wiem czy mnie nie kantują na jeden dzień, żeby było im wygodniej :/

    Jak najbardziej.
    jesli wyslano w srode po poludniu, to mogl wyjsc sesja eliksiru
    dopiero w czwartek.
    Graniczna jest tu ponoc godzina 14:25.

    W czwartek ok 11:00 byl juz w banku pocztowym ... ale kiedy Pocztowy
    go zechce zaksiegowac i udostepnic klientowi, to juz od banku zalezy.
    Moze sie spoznia, moze klient sprawdzil w samo poludnie ...

    J.

  • 3. Data: 2014-12-05 17:22:27
    Od: a...@g...com

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 17:10:49 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > go zechce zaksiegowac i udostepnic klientowi, to juz od banku zalezy.
    > Moze sie spoznia, moze klient sprawdzil w samo poludnie ...

    A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie męczenie tamtej
    strony o jakiś wyciąg z konta?

  • 4. Data: 2014-12-05 18:08:44
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-12-05 17:10, J.F. pisze:

> [...]
    > zechce zaksiegowac i udostepnic klientowi, to juz od banku zalezy.
    > Moze sie spoznia, moze klient sprawdzil w samo poludnie ...

    i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?
    ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25 teoretycznie
    ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne na drugi dzień...

    Łukasz

  • 5. Data: 2014-12-05 18:53:13
    Od: MarcinF <m...@i...pl>

    W dniu 2014-12-05 o 18:08, dddddddd pisze:

    > i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?
    > ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25 teoretycznie
    > ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne na drugi dzień...

    Z mbank o 13:25 wychodzą przelewy na 3 sesję, trzecia sesja trwa
    od 16 do 17:30, dlatego ten przelew nie może trafić o 15 do bzwbk.

  • 6. Data: 2014-12-05 18:54:42
    Od: Darek <n...@p...maila.pl>

    > A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie męczenie tamtej
    strony o jakiś wyciąg z konta?

    Złożyć reklamację w banku w którym złożyłeś przelew

    Darek

  • 7. Data: 2014-12-05 19:03:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "dddddddd" napisał w wiadomości

    >i bank może sobie tak księgować ile czasu chce?

    W praktyce ... tak :-)
    A jak sie nie podoba, to zmien bank :-)

    Na pocieszenie - place 27-go o poranku KK. Normalnie w kraju, przez
    terminal.
    28-go, wieczorem, zamykaja wyciag - platnosci nie ma.
    Nie to nie, laski bez, zaplace o miesiac pozniej :-P

    W Inteligo podobnie - place VE, przychodzi email ze blokada, za dwa
    dni dopiero ze zaplacilem.

    >ostatnio zauważyłem że przelew wychodzący z Mbanku o 13:25
    >teoretycznie ląduje w bzwbk 15:00, praktycznie pieniądze mam dostępne
    >na drugi dzień...

    Nie wiem jak to technicznie wyglada - ale II sesja w KIR trwa 13:30 -
    15:00.
    Po 15:00 chyba dopiero zaczynaja rozsylac wyniki ... wiec do banku
    wplyna dane nieco pozniej.
    Bank sobie to rozksiegowuje i robi sie pozne popoludnie.
    Co prawda nie takie pozne, bo o 17:30 zaczna splywac dane III sesji,
    wiec II powinni zdazyc zaksiegowac.

    Tej tabelki tez niezbyt rozumiem
    http://www.mbank.pl/pomoc/info/konta/sesje-przelewow
    -dla-klientow-detalicznych.html
    wiec jak zlece przelew o 10:00, to on wyjdzie do KIR przed 13:30 i
    zalapie sie na II sesje, czy bank go przetrzyma do 13:25, potem
    zacznie przygotowywac paczke danych, zacznie wysylac do KIR po 13:30,
    aby na pewno zalapal sie dopiero na III sesje, i tak naprawde inny
    bank go otrzyma dopiero po 17:30, a wtedy "my juz konczymy prace".
    Jakby byla potrzebna ich praca do rozliczen.

    W kazdym badz razie jak wyslesz bladym switem w dzien roboczy, to ma
    szanse pojawic sie u odbiorcy w tym samym dniu.
    Albo i nie, bo przeciez jak klient chce szybko, to powinien zaplacic
    za przelew ekspresowy ...

    J.

  • 8. Data: 2014-12-05 19:20:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik napisał w wiadomości grup

    >A jest jakaś możliwość, żeby to sprawdzić? Czy tylko i wyłącznie
    >męczenie tamtej strony o jakiś wyciąg z konta?

    Ale na wyciagu moze bezczelnie pisac ze data operacji jest w czwartek.
    I co bankowi zrobisz - przedstawisz wydruk z godziny 18:00, ze nie
    bylo ?

    Ba, ostatnio zaczeli ksiegowac w przyszlosc, widze np 29-go wplyw na
    konto odsetek z data 31-go ...

    Odpusc, jeden dzien, coz to jest ... bezczelni by ci powiedzieli ze
    nie ma, i potwierdzili w poniedzialek ze wplynal ...

    J.

  • 9. Data: 2014-12-05 19:23:08
    Od: p...@g...com

    W dniu piątek, 5 grudnia 2014 19:04:04 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

> [...]
    > szanse pojawic sie u odbiorcy w tym samym dniu.
    > Albo i nie, bo przeciez jak klient chce szybko, to powinien zaplacic

    Mam zaświadczenie od banku że wyszło 3.12, nawet gdyby wyszło super późno wieczorem o
    20 to do banku odbiorcy przez cały czwartek powinno dojść ;_;
    Chyba po prostu poproszę ich o ten wyciąg, może nie umieją photoshopa używać i się
    dowiem, kiedy doszedł...
    Jakbym sama zlecała to może i superszybką opcję bym włączyła, o ile bym o niej
    wiedziała, ale to automatyczna transza kredytu z banku

  • 10. Data: 2014-12-05 19:26:14
    Od: a...@g...com