    From: "Gregor" <g...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie o obligi SP1206
    Date: Tue, 3 Dec 2002 13:45:40 +0000 (UTC)

    s...@o...pl napisał(a):

    > Niestety nie (chyba, że sprzedaż je przed dniem naliczenia odsetek -
    odsetki
    > naliczane są raz w roku i wypłacane na wskazane przez ciebie konto).
    > Ich wysoki kurs notowań nie jest związany ze zwolnieniem podatkowym ale z
    ich
    > stałym oprocentowaniem (a dokładnie z wysokością tego oprocentowania) co
    przy
    > ciągłym obniżaniu stóp przez RPP powoduje wzrost kursu obligacji.

    Oki wszystko rozumiem ale w takim razie kto kupuje te obligi na gieldzie
    jesli ich oprocentowanie to bodajze 9% (stale) przy kursie 110 nie oplaca sie
    ich kupowac. No chyba ze ktos zdazy sprzadac przed terminem wyplaty odsetek i
    po podobnym kursie jak teraz. A swoja droga jesli bym je teraz kupil to skad
    skarb panstwa bedzie wiedzial ze nie kupilem ich wczesniej?? (chyba ze to
    biura maklerskei przekazuja odsetki od obligow wtedy powyzsze pytanie jest
    nie aktualne).

    Czy ktos wie jak to sie odbywa fizycznie z wyplata odsetek od obligow SP
    (piecioletnie stale oprocentowanie).

    Pozdr.
    Gregor