eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiRe: Pytanie do banowców ....... › Re: Pytanie do banowców .......
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!mat.uni.torun.pl!news.man.torun.pl!n
    ews.icm.edu.pl!news.nask.pl!newsfeed.tpinternet.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: "MAX" <max_kr(NO-SPAM-wytnij-to)@interia.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Pytanie do banowców .......
    Date: Tue, 6 Aug 2002 12:11:16 +0200
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 45
    Message-ID: <aio7bq$msv$1@news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: as.zetosa.com.pl
    X-Trace: news.tpi.pl 1028628667 23455 80.85.224.3 (6 Aug 2002 10:11:07 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 6 Aug 2002 10:11:07 +0000 (UTC)
    X-Notice-1: This post has been postprocessed on the news.tpi.pl server.
    X-Notice-2: Subject line has been filtered and leading Odp: string removed.
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-Subject: Odp: Pytanie do banowców .......
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:196704
    [ ukryj nagłówki ]

    Witam!

    Przeczytałem odpowiedzi na ten post i stwierdziłem, że szanowni grupowicze
    dają się robić w bambuko przez banki. A oto dlaczego....


    "Jacek Maliszewski" <J...@w...bankier.pl> wrote in message
    news:aidi3p$jk9$1@news.onet.pl...

    > Natomiast mam pytanie konkretne. Czy jest jakis bank w Polsce, ktory w
    > regulaminie konta osobistego nie ma takiego oto zapisu: "Zmiana tabeli
    oplat
    > i prowizjie nie stanowi zmiany regulaminu" ?

    W Polsce jest bardzo dużo takich banków. Ale taki zapis jest z mocy prawa
    nieważny. Zgodnie z art. 54 ust. 3 Prawa bankowego "w umowie rachunku
    bankowego określa się ponadto wysokość prowizji i opłat za czynności
    związane z prowadzeniem rachunku i warunki ich zmiany". Oznacza to, że TOiP
    jest częścią regulaminu. Tak więc zmiana TOiP traktowana jest jako zmiana
    regulaminu, co w przypadku konsumenta oznacza, że musi być o niej
    zawiadomiony, aby nowa TOiP obowiązywała go (art. 384 Kodeksu cywilnego). I
    to bank jest zobowiązany udowodnić, że nowa TOiP została doręczona klientowi
    (art. 6 Kodeksu cywilnego)

    Co do banków "elektronicznych". Przyjmuje się, że dla skuteczności
    poinformowania klientów o zmianach regulaminu (a więc TOiP) wystarczy, że
    będzie odpowiedni komunikat przy logowaniu/wylogowaniu się z banku. Musi się
    on oczywiście pojawiać przez odpowiednio długi czas. Problem w tym, ile
    wynosi ten "odpowiednio długi czas". Dla uniknięcia wątpliwości banki
    powinny udostępniać bezpłatne konta mailowe swoim Klientom, na które będzie
    przesyłana odpowiednia korespondencja (jeżeli rzecz jasna Klient nie poda
    swojego adresu mailowego), albo informować Klienta bezpośrednio przed
    dokonaniem transakcji o jej kosztach.

    Tak to wygląda w świetle prawa.

    Pozdro
    MAX







Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1