  • Data: 2015-04-16 15:43:42
    Temat: Re: Pseudogwarancje depozytów ot i pierwsza jaskółka
    Od: "MarekZ" <b...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup

    > No ale od tego (my) mamy BFG, nie? A nie państwo.

    No tak, ale przy założeniu, że kończą się środki BFG (a ile tego jest, z 10
    miliardów?), to co się obecnie dzieje? Chyba dotacja od państwa wchodzi do
    gry, tak? Być może technicznie nazwana pożyczką.

    Wg mnie (bo Pudelek Biznesu to takie sobie źródło, a nie interesuje mnie to
    aż tak aby szperać) w tym co robi Austria chodzi o to aby uniezależnić to od
    państwa, czyli taki nasz BFG musiałby wtedy brać kasę z rynku chyba, gdyby
    ktokolwiek chciał mu ją dać.

    Czyli o powolne przenoszenie tej "gwarancji 100k eur" w coraz bardziej
    zwirtualizowane obszary wg mnie chodzi. Na bankructwa banków w Europie się
    obecnie nie zanosi. Ale jak zaczną rosnąć stopy procentowe za kilka lat, to
    kto wie.