  • 1. Data: 2015-04-16 15:23:00
    Temat: Pseudogwarancje depozytów ot i pierwsza jaskółka
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    http://www.pb.pl/4046785,91832,austriacki-rzad-nie-b
    edzie-gwarantowal-depozytow-bankowych

    "Depozyty bankowe nie będą już gwarantowane przez państwo w przypadku upadku
    banku, wynika z najnowszych przepisów, które wejdą w życie w lipcu."

    Jak na razie podobno to tylko w Austrii. :)

  • 2. Data: 2015-04-16 15:26:35
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-16, MarekZ <b...@...pl> wrote:
> [...]
    > banku, wynika z najnowszych przepisów, które wejdą w życie w lipcu."
    > Jak na razie podobno to tylko w Austrii. :)

    No ale od tego (my) mamy BFG, nie? A nie państwo.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 3. Data: 2015-04-16 15:43:42
    Od: "MarekZ" <b...@...pl>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" napisał w wiadomości grup

    > No ale od tego (my) mamy BFG, nie? A nie państwo.

    No tak, ale przy założeniu, że kończą się środki BFG (a ile tego jest, z 10
    miliardów?), to co się obecnie dzieje? Chyba dotacja od państwa wchodzi do
    gry, tak? Być może technicznie nazwana pożyczką.

    Wg mnie (bo Pudelek Biznesu to takie sobie źródło, a nie interesuje mnie to
    aż tak aby szperać) w tym co robi Austria chodzi o to aby uniezależnić to od
    państwa, czyli taki nasz BFG musiałby wtedy brać kasę z rynku chyba, gdyby
    ktokolwiek chciał mu ją dać.

    Czyli o powolne przenoszenie tej "gwarancji 100k eur" w coraz bardziej
    zwirtualizowane obszary wg mnie chodzi. Na bankructwa banków w Europie się
    obecnie nie zanosi. Ale jak zaczną rosnąć stopy procentowe za kilka lat, to
    kto wie.

  • 4. Data: 2015-04-16 15:47:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    On 2015-04-16, MarekZ <b...@...pl> wrote:
    edzie-gwarantowal-depozytow-bankowych

    >No ale od tego (my) mamy BFG, nie? A nie państwo.

    A powyzej mozna wyczytac
    "Od lipca państwo przestanie brać udział w procesie, a jego miejsce
    zastąpi specjalny fundusz bankowy, na który będą składały się banki"
    Czyli tym razem jestesmy w czolowce :-)

    Tym niemniej ... w przypadku duzego kryzysu fundusz moze powiedziec
    "dla wszystkich nie starczy", a panstwo "to nas nie dotyczy" ...

    Choc w sumie ... czemu niby mialby taki masowy kryzys sie przytrafic ?
    Tylko jakis masowy ped na kredyty we frankach, chinskie inwestycje itp

    J.

  • 5. Data: 2015-04-16 15:50:13
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-04-16, MarekZ <b...@...pl> wrote:
> [...]
    > miliardów?), to co się obecnie dzieje? Chyba dotacja od państwa wchodzi do
    > gry, tak? Być może technicznie nazwana pożyczką.

    BFG ma możliwość pozyskania środków z różnych źródeł.
    Tym najszybszym i najmniej kontrowersyjnym jest podniesienie składek
    i opłat rocznych pozostałym uczestnikom systemu.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 6. Data: 2015-04-16 15:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości

    >No tak, ale przy założeniu, że kończą się środki BFG (a ile tego
    >jest, z 10 miliardów?), to co się obecnie dzieje? Chyba dotacja od
    >państwa wchodzi do gry, tak? Być może technicznie nazwana pożyczką.

    Jak pisalem - w bilansie NBP pojawila sie pozycja w poprzednich
    latach, zobowiazania innych bankow.
    Tzn ona zawsze byla, tylko w okolicach zera (w skali NBP), a w
    kryzysie urosla.

    Z tym, ze panstwo to raczej pozycza wyplacalnym bankom, jak maja
    chwilowe trudnosci.
    Ratowanie bankrutow to inna bajka.

> [...]
    >uniezależnić to od państwa, czyli taki nasz BFG musiałby wtedy brać
    >kasę z rynku chyba, gdyby ktokolwiek chciał mu ją dać.

    Raczej odwrotnie - uwolnienie sie panstwa od bankow.
    Taki tam przypadek Islandii czy Cypru - banki zbankrutuja, a panstwo
    nie.
    Dopoki jest to pojedynczy bank, to BFG obywateli zabezpieczy, ale przy
    masowej plajcie, co sie w zasadzie moze zdarzyc tylko przy nadmiarze
    zagranicznych klientow, panstwo powie "oszczedzaliscie w prywatnym
    banku, to sie prywatnie dogadujcie.

> [...]
    >bardziej zwirtualizowane obszary wg mnie chodzi. Na bankructwa banków
    >w Europie się obecnie nie zanosi. Ale jak zaczną rosnąć stopy

    Dlaczego - normalnie bank prowadzi zrownowazona polityke, i bankructwo
    dotyczy bardziej akcjonariuszy niz klientow.
    Musialby powierzone pieniadze bardzo zle ulokowac ... co sie czasem
    zdarza, jak nie potrafi upilnowac wlasnych maklerow.
    Ewentulnie jakis gwaltowny skok prowadzacy do niewyplacalnosci
    klientow - czy to swiatowy kryzys, czy wojna, czy nagly i spory skok
    stop.

    J.

  • 7. Data: 2015-04-17 03:09:21
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" mgod3i$jr2$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > "Depozyty bankowe nie będą już gwarantowane przez państwo w przypadku upadku banku,
    wynika z najnowszych przepisów, które wejdą w
    > życie w lipcu."

    > Jak na razie podobno to tylko w Austrii. :)

    Co proponujesz w zamian?

    Dobrobyt DTuska szybko wyczerpuje się...
    Zaczęło się od 100% w BFG na 100keuro;
    odszkodowań pogorzelcom i powodzianom;
    szklanki mleka dla każdego ucznia;
    prostym prawem antykorupcyjnym...

    Kończy się skandalami; podnoszeniem podatków
    i składek; podwyższaniem wieku emerytalnego;
    mordowaniem chorych; wyższymi mandatami na drogach;
    wsadzaniem do więzienia ,,za batonik''...

    () Z 13 bm. na 14 bm. uświadomiłem sobie, że prawo do masowego
    karania dosięga mnie swymi mackami... Chyba jestem w o tyle
    mikrolepszej ;) sytuacji od innych Polaków, że mam wiedzę i garaż...

    Za parkowanie samochodu pod blokiem, na osiedlowej uliczce można
    zapłacić 3kpln -- zgodnie z prawem obowiązującym w Polsce. :) Tak
    parkują masy ludzi w Polsce -- być może nieświadome grożącego im
    niebezpieczeństwa... Akurat mnie ułaskawiono. :) Zaczęło się od
    propozycji 100pln i 1 punkt, ale ostatecznie stanęło tylko na
    pouczeniu... Teraz (korzystając z tego swego nadmiaru wiedzy
    (być może iluzorycznego), chcę usankcjonować moje prawo do
    parkowania tam, gdzie wg mas -- nie wolno... (mas, które zapewne
    nie mając świadomości tego, że to one właśnie parkują niepoprawnie,
    wyłoniły kogoś, kto zadenuncjował mnie)

    () Komornik może zabrać samochód (zapewne i mieszkanie wynajęte
    niesumiennemu dłużnikowi) komuś, kto nie ma żadnych długów...

    Może też przez pomyłkę zająć cudze konto...

    () Ja w chwilę po odzyskaniu swoich pieniędzy dostałem informację
    o zajęciu komorniczym konta, które wg mnie miało dać mi zwrot
    długu ,,na pewno''...

    () Franek oszalał niemal w połowie stycznia, a dolar szaleje od
    lipca ubroku... Euro zapewne zdołowane będzie swym dodrukiem
    i stanowiskiem Grecji, która będąc prawosławną, jest i rusofilską...

    -=-

    Z jednej strony dodrukują, z przeciwnej zaś po prostu unieważnią
    zapisy dłużne wobec klientów banków?... :)

    Prosiłem Boga o ukaranie Polski; DTusk szaleje poza Polską -- toż
    ten manewr z przejęciem szmalu został wcześniej przeprowadzony
    w Polsce. :) Z OFE forsa trafiła do ZUS. :) Dług jawny (wobec OFE)
    został zamieniony na dług ukryty (wobec ZUS) w świetle prawa. :)

    Teraz dług wobec depozytariuszy zostanie anulowany a niejako w jego
    miejsce zostanie dodrukowany pieniądz, którym europejski bank
    centralny zasili kasy państw członkowskich?...

    Cypryjczycy powiedzą o swoim szczęściu -- toż ocalili przynajmniej po 100 keuro...

    Zazieleni się cała Unia Europejska? :)

    -=-

    Wizja przyszłości...

    () JKaczyński zrewiduje swe poglądy okołoTupolewowe i razem
    z prezydentem FR złoży wieniec na miejscu katastrofy. :)
    () RP i FR będą współpracowały w ramach UEA, co uczyni RP
    (i Bałty) wrotami do raju dla państw należących tylko do UE. :)
    () FR użyje broni jądrowej w demograficznej wojnie prowadzonej
    (wespół w zespół z RP) przeciwko Chińczykom i Hindusom...
    [mogę posłużyć za żołnierza...]

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 8. Data: 2015-04-17 18:01:10
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" mgpmgb$658$...@n...news.atman.pl

    > Dobrobyt DTuska szybko wyczerpuje się...
    > Zaczęło się od 100% w BFG na 100keuro;
    > odszkodowań pogorzelcom i powodzianom;
    > szklanki mleka dla każdego ucznia;
    > prostym prawem antykorupcyjnym...

    + prostego prawa antykorupcyjnego...

> [...]

    > () JKaczyński zrewiduje swe poglądy okołoTupolewowe i razem
    > z prezydentem FR złoży wieniec na miejscu katastrofy. :)

    Głupio wyszło. :) Nie JK złoży prezydenta razem z wieńcem,
    ale obaj panowie (prezydent FR i JKaczyński) złożą wspólnie
    (wspólnymi siłami) wieniec.

    > () RP i FR będą współpracowały w ramach UEA, co uczyni RP
    > (i Bałty) wrotami do raju dla państw należących tylko do UE. :)

    Bo RP (razem z Litwą, Bałtami i być może jeszcze
    kilkoma innymi państwami) pozostanie w UE. Na razie
    kandydatem do takiej dwuunijności jest Grecja. :)

    > () FR użyje broni jądrowej w demograficznej wojnie prowadzonej
    > (wespół w zespół z RP) przeciwko Chińczykom i Hindusom...
    > [mogę posłużyć za żołnierza...]

    Można in vitro, ale eskalacja problemu może doprowadzić do makabrycznej klęski
    białasów. :) Ponadto in vitro nie spełnia standardów ;) Kościelnych. ;) Poza
    tym -- nadal będzie to broń jądrowa; zmienią się jedynie środki [i zewnętrza
    także?] przenoszenia tej broni masowego rażenia...

    -=-

    Póki co -- 300 pln od GetinB nie wiem, za co...

    https://promocje.getinonline.pl/konto-aktywna-karta/
    7281-aktywna_karta/form.php?gnbaffId=sm&tdpeh=w8b*VL
    jE*8O7VmaPzSP.xwcF_muWETXD7B89Y8C8LlW5SJIpaQZf1h&aff
    Id=2411576