eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiPrzymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty › Re: Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
    From: Poldek <p...@i...eu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przymusowe ponowne aktywacje i przerwy w korzystaniu z karty
    Date: Thu, 22 Oct 2020 17:23:41 +0200

    > Ale fajowe jest to, że odblokowanie płatności pikaczem "starą" kartą można zrobić
    wsadzając kartę do czytnika. Tzn. tak zrozumiałem - więc czy tak jest, czy na
    "starej" karcie pozostają tylko płatności z chipa?

    Cały czas nie przyszła do mnie nowa karta. W gdyby nie to, że aktywnie
    skontaktowałem się z bankiem, to w ogóle bym nie wiedział o istnieniu
    nowej karty. Zresztą nikt nie wie, czy ona w ogóle istnieje, czy też
    tylko "w systemie" zmienił się bit sygnalizujący, że zaczyna się
    przygotowanie do jej wydania. Dotychczasowa karta ma ciągle ponad
    miesiąc ważności przed sobą.

    Po tym jak zaczęły się problemy z płaceniem posiadaną kartą bank
    najpierw mnie poinformował, że karta jest już nieaktywna i zdziwił się
    dlaczego chcę płacić dotychczas posiadaną kartą, a nie nową (której nie
    otrzymałem do tej pory). Potem zaczął plątać i poinformował, że mam
    odebrać nową kartę i aktywować ją przez wsunięcie czipem do czytnika w
    sklepie lub do bankomatu i wpisanie kodu PIN. Ponieważ nie otrzymałem
    nowej karty, to wsunąłem do czytnika dotychczasową kartę, wpisałem PIN i
    zadziałało. Od tej pory powróciła możliwość płacenia zbliżeniowego kartą
    plastikową. Nie powróciła możliwość płacenia smartfonem przez Apple
    Wallet NFC. Bank sam nie wie, czy wysłał, czy nie wysłał jeszcze do mnie
    nową kartę. Zdaniem infolinii posiadana przeze mnie karta jest już
    nieaktywna.