  • Data: 2020-06-02 12:39:35
    Temat: Re: Przy jakich kumulacjach oplaca sie grac?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-06-02 o 09:59, Marek pisze:

    > - W jednej z generacji lotomatów (około 10 lat temu)  faktycznie był
    > problem z użytym w nim generatorem rnd, posiadał pewien błąd (problem z
    > entropią),

    W książce napisanej w 2003 roku wyczytałem, że karty zbliżeniowe
    mifare-Classic są na pewno słabe i będą złamane. Autorzy twierdzili to
    tylko na tej podstawie, że algorytm ich działania jest tajny, co przeczy
    podstawowej zasadzie kryptologii (przynajmniej cywilnej) że algorytmy są
    jawne.
    I faktycznie chyba w 2005 (albo 2006) pojawiły się pierwsze informacje o
    udanych próbach ataku.
    Atak korzystał ze słabości generatora losowego w karcie - pewne liczby
    pojawiały się częściej niż inne.
    O ile pamiętam to oni i tak rozważali chyba setki, jak nie tysiące liczb
    jako pojawiające się łącznie z prawdopodobieństwem 50%.

    Nie znam się na tym na tyle aby ogarnąć o co chodzi z takim atakiem.

    Ale kilka lat temu ktoś nas zmusił do czytania kart mifare-Classic i się
    bardzo zdziwiliśmy. Karta położona na naszym czytniku losowała jedną
    liczbę z prawdopodobieństwem 50%, jakąś drugą 20%, i potem jeszcze kilka
    następnych.

    Pamiętałem tamte opisy i doszedłem do wniosku, że to chyba robili
    kryptolodzy i oni nie potrafili zapewnić powtarzalności procesu w
    czasie. Oni zapewne zbliżali kartę do czytnika, a my w czasie prób
    komunikacji mieliśmy kartę leżącą w jednej pozycji i realizowaliśmy cykl
    włączenie pola i nawiązanie komunikacji z bardzo dużą powtarzalnością.
    Nie było to zamierzone - to było po prostu normalne - przecież nie
    będziemy celowo wprowadzać jakichś losowych opóźnień do zwykłego odczytu
    karty.
    P.G.