  • 21. Data: 2002-03-07 19:22:11
    Temat: Re: Przepraszamy, ale nasze centrum ...
    Od: <n...@p...onet.pl>

    > Użytkownik <n...@p...onet.pl>

    > czyzby mBank i Inteligo mialy ;-)))

    nie mają i zrezygnowałem z ich usług

    > a musisz miec wszystko w jednym banku ?

    wolałbym mieć

  • 22. Data: 2002-03-07 19:50:12
    Od: k...@i...pl

    Aby uniknąć agresji podzielmy kientów na grupy:
    - stałe nadwyżki finansowe > istotne oprocentowanie rachunku
    - mających realne wpływy na rachunku, okresowo potrzebyjących kredytowania
    - będących ciągle na kredytach
    Każda grupa ma inne oczekiwania w stosunku do oferty bankowej i wyzwiska
    niczego nie zmienią.

    Od siebie:
    Mam rachunek w pekao od lat dla kart.
    Mam rachunek w mBank do trzymania i operowania pieniądzem ( przelewy +
    karta VE ).
    Mam rachunek w LG ( bez karty ) do trzymania pieniędzy ( oprocentowanie ).

    Wybór rachunku zależy od potrzeb i od tego trzeba wyjść i tu nie ma miejsca
    na emocje. Istotne elementy to oprocentowanie, koszty operacji i
    prowadzenia rachunku, dostęp do bankomatów, koszt posiadania i obsługi
    kart, czy karty potrzebne są w kraju czy poza, czy interesuje nas bankomat
    obok domu czy sieć bankomatów w kraju ( bo często podróżujemy ).
    Tak czy inaczej wyjazd zagraniczny jest najtańszy jeżeli gotówkę mamy w
    kieszeni a karta jest na wszelki wypadek i dodatkowe wydatki a EUR jest tu
    wielką przyjemnością.
    Z poważaniem
    mk

  • 23. Data: 2002-03-07 21:23:10
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Thu, 7 Mar 2002 19:46:36 +0100, w
    <a68ci0$9mi$1@news.tpi.pl>, "blad" <b...@W...pl>
    napisał(-a):

    > PS - wg mnie e-Integrum to drugi (po planet Fortisa) najlepiej zrobiony
    > e-bank

    Bo ja wiem... Planeta Fortisa to najlepszym e-bankiem nie jest z
    pewnością -- kupa braków (to raczej typowy przeciętniak, ot tylko
    podstawowe funkcje i nic więcej).

    Natomiast e-Integrum ma wiele funkcji (alarmy przez e-mail czy sms,
    e-skalację, statusy dyspozycji, bogata liczba wniosków do wypełnienia
    o cokolwiek) i przewyższa gros (wszystkie?) polskie e-banki.

    No i jest dla maniaków bezpieczeństwa -- token przy logowaniu, token
    przy zdefiniowanym przelewie...

  • 24. Data: 2002-03-08 08:53:35
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski"

> [...]
    > o cokolwiek) i przewyższa gros (wszystkie?) polskie e-banki.
    >
    > No i jest dla maniaków bezpieczeństwa -- token przy logowaniu, token

    ja jestem zwolennikiem podpisu elektronicznego, ze względu
    na niezaprzeczalnosc transakcji - dzialanie tokena musi byc programowo
    symulowane po stronie banku wiec jak ktos tego naduzyje to nie udowodnisz
    ze to nie ty robiles operacji tyko ktos obcy.

    Pomijajac jednak to i fakt ze "kupy brakow" w planecie nie widze,
    to cieszy mnie, ze co do e-Integrum sie zgadzamy
    *** blad ***

  • 25. Data: 2002-03-08 12:29:52
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Fri, 8 Mar 2002 09:53:35 +0100, w <a69u63$cdg$1@news.tpi.pl>, "blad"
    <b...@W...pl> napisał(-a):

> [...]
    > symulowane po stronie banku wiec jak ktos tego naduzyje to nie udowodnisz
    > ze to nie ty robiles operacji tyko ktos obcy.

    Dyskietkę może ktoś ukraść, a hasło zczytać z klawiatury. Nie widzę
    przewagi jednego sposobu nad drugim. Oba są całkowicie wystarczające.

    > Pomijajac jednak to i fakt ze "kupy brakow" w planecie nie widze,
    > to cieszy mnie, ze co do e-Integrum sie zgadzamy

    Powiedz mi, co Planeta ma, czego inne e-banki nie mają.
    Oprócz off-line'owości Planety Planecie ;))).

  • 26. Data: 2002-03-08 16:05:41
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski"
    > Dyskietkę może ktoś ukraść, a hasło zczytać z klawiatury. Nie widzę
    > przewagi jednego sposobu nad drugim. Oba są całkowicie wystarczające.

    token moze ci ktos ukrasc a haslo podpatrzyc ;-))

    > Powiedz mi, co Planeta ma, czego inne e-banki nie mają.
    > Oprócz off-line'owości Planety Planecie ;))).

    nie odwracaj kota ogonem - to ja pytalem gdzie ty widzisz "kupe brakow"

    off-line planety mi nie przeszkadza - zdarzalo mi sie anulowac
    dopiero co wykonany przelew. Czestotliwosc synchronizacji
    planety z systemem bankowym jest wystrarczajaca.
    *** blad ***

  • 27. Data: 2002-03-08 16:37:35
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Fri, 8 Mar 2002 17:05:41 +0100, w <a6angs$b1$1@news.tpi.pl>,
    "blad" <b...@W...pl> napisał(-a):

    > Użytkownik "Radosław Popławski"
    >
    > token moze ci ktos ukrasc a haslo podpatrzyc ;-))

    Token jest z PIN-em.

    > nie odwracaj kota ogonem - to ja pytalem gdzie ty widzisz "kupe brakow"

    Mnóstwo -- brak jednorazowych przelewów, brak potwierdzenia wpłaty do
    wydrukowania, brak on-lineowości, brak karty debetowej/chargowej, brak
    korespondencji z bankiem, brak dobrego % (nawet lokat), brak serwisu
    email/SMS oraz mnóstwo innych braków, których w tej chwili nie pomnę.

    Opowiedz mi teraz o zaletach Planety w porównaniu z innymi e-bankami.

    PS. Fajnie jest przy wpłatach gotówki do Fortisu -- liczbą to-to na
    takim kalkulatorku z wydrukami. W innych bankach po prostu wpisują
    liczbę każdego z banknotów, a suma oblicza się sama. To nawet
    hurtownie mają lepszy "system" przyjmowania gotówki od Fortisu.

  • 28. Data: 2002-03-09 14:08:45
    Od: "Stefan" <s...@i...pl>

    Użytkownik "Radosław Popławski" <r...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > begin --> Fri, 8 Mar 2002 17:05:41 +0100, w <a6angs$b1$1@news.tpi.pl>,
    > "blad" <b...@W...pl> napisał(-a):
    > Mnóstwo -- brak jednorazowych przelewów,
    rzeczywiście, ale mi średnio przydatny - większość przelewów na te same
    rachunki.
    >brak potwierdzenia wpłaty do
    > wydrukowania,
    Jak wpłacasz w oddziale to masz, a potwierdzenia przelewów bezpłatnie do
    odebrania w oddziale
    >brak on-lineowości,
    brak, ale nie przeszkadza
    >brak karty debetowej/chargowej,
    Jest Visa Classic i
    >brak
    > korespondencji z bankiem,
    jest!!!
    >brak dobrego % (nawet lokat),
    Najniżej oprocentowany kredyt w rachunku dostępny obecnie w Polsce - 13.5
    (zawsze równy stopie lombardowej) i w ogóle dobra oferta kredytowa! Co do
    oprocentowanie rachunku to 4.5 nie jest najniższym wśród wszystkich
    banków.Do tego są overnighty (wyżej oprocentowane efektywnie niż mbank i
    cała reszta)
    > brak serwisu
    > email/SMS oraz mnóstwo innych braków, których w tej chwili nie pomnę.
    No to jest jak dla mnie jedyny poważny brak (mówię o SMS).

    Natomiast przypisany opiekun do rachunku pokrywa wszystkie wady - już nie
    rozmawiasz z anonimową niedysponentką, a konkretną osobą (która znasz z
    imienia i nazwiska) i z nią wszystko załatwiasz, także na telefon. Nigdy nie
    byłem w banku dłużej niż 10 minut konieczne na ew. wpłaty/wypłaty, a jak mam
    coś podpisać to przyjeżdżam na gotowe i tylko składam swój autograf i tyle.
    > Opowiedz mi teraz o zaletach Planety w porównaniu z innymi e-bankami.
    Choćby darmowe wypłaty z każdej ściany!

> [...]
    > liczbę każdego z banknotów, a suma oblicza się sama. To nawet
    > hurtownie mają lepszy "system" przyjmowania gotówki od Fortisu.
    Jakiś dziwny oddział masz. Jak wpłacałem w grudniu różne "śmieci" ze strefy
    euro (jakieś 5 czy 6 różnych walut w różnych nominałach) to nie zajęło to
    jakoś dużo czasu. Nie rozumiem!

    Pozdrawiam

    PS Mam też konto w mBank i uważam Pl@net'a (pomijam kwestie onlinowości) za
    zdecydowanie wygodniejszy niż interfejs mBank.

  • 29. Data: 2002-03-09 15:53:27
    Od: Wojciech Kus <w...@c...waw.pl>

    Radosław Popławski <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > Mnóstwo --
    > brak jednorazowych przelewów,

    To nie jest prawda. Przelewy jednorazowe sa. To, ze musisz przed zrealizowaniem
    przelewu dodac kontrahenta, to inna sprawa. W czym Ci to przeszkadza ?

    > brak potwierdzenia wpłaty do wydrukowania

    To fakt. Mozna jednak zamowic potwierdzenie poczta lub faksem.

    > brak on-lineowości,

    Niestety... troche jej brakuje. W/g moich informacji jest tak:
    EKSPORT danych z Pl@net: 8:00, 10:30, 14:00, 16:00
    IMPORT danych do Pl@net: 9:25, 11:30, 13:20, 15:00, 17:10

    > brak karty debetowej/chargowej,
    Czy piszesz o tym samym Fortisie, co ja ???
    karta debetowa: http://www.fortisbank.pl/services/VisaElectronPL.htm
    karta charge: http://www.fortisbank.pl/services/VisaClassicPL.html

    Wybacz okreslenie, ale to BZDURA. Jest poczta wewnetrzna w Pl@net.

    > brak dobrego % (nawet lokat),
    ROR 4,50%, lokata overnight 5,50%. Ano slabiutko. Chociaz w porownaniu
    z wieloma duzymi marmurkami to sa krocie ;-)

    Wniosek: w tym banku sie pozycza pieniadze, a nie oszczedza ;-)

    > brak serwisu email/SMS
    SMS by sie przydal, ale WAP jeszcze bardziej...

    > oraz mnóstwo innych braków, których w tej chwili nie pomnę.
    Szkoda... Moze spróbuj je sobie przypomniec, bedziemy mogli o nich
    podyskutowac :-p ;-)

    > Opowiedz mi teraz o zaletach Planety w porównaniu z innymi e-bankami.
    Dobrze zrobione wdrozenie PKI. Kazda operacja wymaga podpisania kluczem
    prywatnym (nie ma glupot rodem z mBanku/Inteligo gdzie przelewy predefiniowane
    wychodza w swiat bez autoryzacji, nie ma glupot rodem z BPH Online/BSK Online
    gdzie mozliwe jest przechowywanie klucza na serwerze).
    Poza tym chodzi przyzwoicie szybko (nie widzialem na pbb narzekan)

    Wojtek
    --
    |___ Wojciech "Gooch" Kus ______ email: w...@c...waw.pl ___|
    |__ Nieustraszony Lowca Dzwiekow (w stanie chwilowego spoczynku ;-> ) __|

  • 30. Data: 2002-03-09 19:47:27
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    begin --> Sat, 9 Mar 2002 15:53:27 +0000 (UTC), w
    <a6db5m$bi2$1@news.tpi.pl>, Wojciech Kus
    <w...@c...waw.pl> napisał(-a):

    > To nie jest prawda. Przelewy jednorazowe sa. To, ze musisz przed zrealizowaniem
    > przelewu dodac kontrahenta, to inna sprawa. W czym Ci to przeszkadza ?

    A po co ma definiować jednorazowego kontrahenta, skoro nie chcę? To
    jest BRAK.

    > To fakt. Mozna jednak zamowic potwierdzenie poczta lub faksem.

    To nie jest wytłumaczenie.

    > Czy piszesz o tym samym Fortisie, co ja ???
    > karta debetowa: http://www.fortisbank.pl/services/VisaElectronPL.htm
    > karta charge: http://www.fortisbank.pl/services/VisaClassicPL.html

    Nie do e-Pakietu.

    > Szkoda... Moze spróbuj je sobie przypomniec, bedziemy mogli o nich
    > podyskutowac :-p ;-)

    Na szczęście ma tyle podstawowych braków, że pomniejsze już sie nie
    liczą.

> [...]
    > wychodza w swiat bez autoryzacji, nie ma glupot rodem z BPH Online/BSK Online
    > gdzie mozliwe jest przechowywanie klucza na serwerze).

    Ma natomiast głupotę uniemożliwiającą używanie go na bezdyskowym
    komputerze.