  • 1. Data: 2019-01-02 16:23:38
    Temat: Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
    Od: Bolko <s...@g...com>

    Co roku mam do zapłacenia w 4 ratach podatek od nieruchomości.
    Za 2017 rok nie wiem jak to się stało ale nie zapłaciłem
    części podatku. Nie pamietam szczegółów dokładnie ale cześć była zapłacona
    a cześć nie.
    Wiec w 2018 roku przyłożyłem się do sprawy i sprawdziłem dokładnie czy wszystko
    jest po ustwiane tak jak trzeba.
    Czyli cztery raty co kwartał.

    A dzisiaj dostałem upomnienie że nie zapłaciłem ostatniej raty.
    I już nie wiem czy coś źle robie ?
    Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?
    Można to jakoś sprawdzić?

  • 2. Data: 2019-01-02 16:28:41
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-01-02 o 16:23, Bolko pisze:
> [...]
    > I już nie wiem czy coś źle robie ?
    > Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?

    Możesz sprawdzić w swoim banku, czy przelew wyszedł.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2019-01-02 17:24:59
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 16:23:40 UTC+1 użytkownik Bolko napisał:

    > A dzisiaj dostałem upomnienie że nie zapłaciłem ostatniej raty.
    > I już nie wiem czy coś źle robie ?
    > Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?
    > Można to jakoś sprawdzić?

    A co mówi historia?
    Choć ta powie jedynie, czy przelew obciążył Twoje konto, a tego, czy wyszedł z banku,
    bez reklamacji nie ustalisz.

    Jednak pewnie przyczyna jest prosta - brak środków w dniu realizacji przelewu.
    Co to za bank?
    Te, które o to pytałem, albo próbują przelew zlecony z datą przyszłą wykonać raz, z
    samego rana, i w przypadku braku środków wrzucają go do kosza, albo w najlepszym
    wypadku próbują kilka razy do końca dnia - a w przypadku braku środków przez cały
    dzień przelew jw. ląduje w koszu.

    Niektóre jeszcze poinformują o wyrzuceniu do kosza wiadomością w poczcie wewnętrznej
    (trzeba tam jednak zaglądać, wiadomości też po jakimś czasie są usuwane), mailem czy
    smsem - ale inne nic nie powiedzą (albo trzeba im za ew. mówienie o takich sprawach
    wcześniej zapłacić, lub przynajmniej ew. płatną usługę włączyć).

    Tak że w ogóle płacenie takiego podatku w ratach, a już na pewno ustawianie tego na
    rok do przodu, nie ma większego sensu albo jest proszeniem się o kłopoty.
    Taki duży masz ten podatek, że opłaca się go na raty rozbijać?
    Niektóre banki pozwalają jeszcze na blokadę środków do czasu przelewu - miałoby to
    może jakiś sens, gdyby rachunek bieżący był oprocentowany, ale weź tu taki znajdź.
    Najlepiej zapłacić to od razu - albo, jeśli jest naprawdę spora kwota, płacić ręcznie
    co kwartał, mając ustawione przypomnienie w telefonie.
    Inaczej na pewno na którąś ratę zapomnisz zostawić kasy na ROR.

  • 4. Data: 2019-01-02 17:50:30
    Od: Alf/red/ <a...@u...waw.pl>

> [...]
    wypadku próbują kilka razy do końca dnia - a w przypadku braku środków przez cały

    Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce
    "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

    --
    Alf/red/

  • 5. Data: 2019-01-02 18:09:38
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu środa, 2 stycznia 2019 17:50:32 UTC+1 użytkownik Alf/red/ napisał:
> [...]
    >
    > Millennium próbuje drugiego i bodajże trzeciego, a potem wisi w kolejce
    > "przelewy odrzucone" i można ręcznie popchnąć. Podobnie Raiffeisen.

    Z raifim styczności nie miałem, ale z milkiem bym polemizował. W korespondencji nie
    znalazłem (można zapytać, szybko odpowiadają), ale z pamięci wydaje mi się, że
    próbują tylko raz. Argumentem za tym stwierdzeniem jest godzina wysłania wiadomości w
    poczcie wewnętrznej - jest to zawsze 5:30.
    Tzn. póki co miałem dwa takie przypadki, ale jeden zdaje się dobrze potwierdzać moje
    twierdzenie - był to ping-pong z milka do CA, zlecony na 3 grudnia - i 3 grudnia ma
    datę odrzucenia oraz wiadomość o odrzuceniu o 5:30, a był to akurat poniedziałek.
    Głupotki podają w opisie w sekcji "przelewy odrzucone" - ten akurat przelew ma
    "planowana data wykonania" 3 grudnia, a "data odrzucenia" 5 listopada (prawdopodobnie
    5 listopada go zlecałem).

  • 6. Data: 2019-01-02 18:59:51
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Bolko s...@g...com ...

> [...]
    > I już nie wiem czy coś źle robie ?
    > Jest możliwość żebym ustawiony 9 miesięcy wcześniej przelew zniknął?

    Jaki jest sens rozkładac takie gówna na 4 razy zamiast zapłacic raz i
    miec z głowy?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "...kobiety tak dalece szanować należy, jak dalece

  • 7. Data: 2019-01-02 19:01:03
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 2 Jan 2019 07:23:38 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

> [...]
    > Za 2017 rok nie wiem jak to się stało ale nie zapłaciłem
    > części podatku. Nie pamietam szczegółów dokładnie ale cześć była zapłacona

    Ja to po prostu płacę jednorazowo z góry i nikt się nie czepia. W
    przeciwnym razie pewnie bym skończył podobnie.

    Zastanawiam się, czy podatek śmieciowy też się da tak załatwić?

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 8. Data: 2019-01-02 19:43:25
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:
    [..]

    > Jaki jest sens rozkładac takie gówna na 4 razy zamiast zapłacic raz i
    > miec z głowy?

    Oczywiście wiesz, że OP mówi o mieszkaniu, a nie np. nieruchomości
    komercyjnej? (Dla których stawki są "nieco" wyższe.)
    KJ

    teamwork, n.:
    Having someone to blame.

  • 9. Data: 2019-01-02 20:11:29
    Od: ń <k...@t...sie>

    EB? Tu znikają bardziej, niż w czarnej dz... .

    -----

  • 10. Data: 2019-01-02 21:27:22
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2019-01-02 o 19:01, Borys Pogoreło pisze:

    > Ja to po prostu płacę jednorazowo z góry i nikt się nie czepia. W
    > przeciwnym razie pewnie bym skończył podobnie.

    a ja oczywiście zapomniałem i na tej "oszczędności" jestem w plecy 11,60
    zł za przypominacz ;-/

    --
    pozdrawiam
    RobertS