  • 21. Data: 2019-01-03 13:58:57
    Temat: Re: Przelewy z baardzo odroczonym terminem płatności.
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 13:24:31 UTC+1 użytkownik Dawid Rutkowski napisał:

    > O, to jednak się nie udało dowiedzieć i ten "jedyny" bank wciąż leży >na dnie
    Anduiny... Cóż, przynajmniej wyszedłeś - bo póki co nie >zauważyłem tego - z pozycji
    "jedyny bank i tylko jedyny" - to akurat >bardzo rozsądne posunięcie, choć dyskutować
    można, czy akurat mBąk jest >tu najlepszym wyborem. Ale rzeczywiście jeśli nie masz
    debetówki w >szufladzie - nie powinien nic kasować.

    Debetówki tam nie mam i nigdy nie miałem

    W sumie to konto w mBanku trzymam dla
    -historii przelewów. Przydało się raz jak Urząd miasta twierdził ze mam niedopłatę
    podatku za drogę to im udowodniłem że jest nadpłata. To temat na inną dyskusję ale w
    skrócie wyglądało to tak że podatek za drogę mamy(4 współwłaścicieli tej drogi
    jest)naliczony w kwocie ok 7zł rocznie
    7zł za wszystkich a z racji ze kwota tak mała to ja co roku płaciłem te 7zł,
    pozostali współwłaściciele tez z automatu płacili. Kiedyś tam się zgadaliśmy ze w
    sumie 3 krotni nadpłacamy i że za tamten rok podatek zapłaci tylko 1 osoba. Ja wiec
    nie zapłaciłem i na początku kolejnego roku UM wezwanie mi i dwóm pozostałym
    współwłaścicielom przysłał. Wyfiltrowywałem wiec sobie te 7zł wpłaty za lata ubiegłe,
    wysłałem potwierdzenia w meilu do UM i poprosiłem żeby sobie sprawdzili czy inni
    współwłaściciele tez w latach ubiegłych płacili. Sprawdzili i okazało się że jednak
    jest kilkadziesiąt zł nadpłaty;)
    -przyzwyczajenia- już ładnych kilkanaście lat mam tam konto
    -dlatego że za leniwy jestem żeby zmieniać przenosić stałe zlecenia z mbanku na konto
    podstawowe. Rachunki o zmiennych kwotach miesięcznych opłacam z bm.pl. BM.pl pobiera
    automatycznie kwoty faktur od operatorów telekomunikacyjnych, gazowni,elektrowni
    itp(jest to kilkanaście pozycji bo zbieram tam wszystkie rachunki swoje, część opłat
    mamy i teściów) a ja płace to jedna "szybką płatnością" lub debetówką raz w miesiącu.
    Faktem jest że i zakupy coraz rzadziej opłacam z mbanku a coraz częściej visą(lub
    visa checkout) z konta podstawowego
    -Do mbanku dostaje co jakiś czas przelewy w euro i w CHF. Ekonta w chf i euro dało
    się tam swego czasu szybko założyć i tak z przyzwyczajenia zostało.
    -wcześniej mieli najtańsze ubezpieczenia komunikacyjne ale tak od dwóch lat
    konkurencyjni już w tym nie są. Mam tam jeszcze asistance auto24(czy jakoś tak to się
    nazywa)i z tego póki co jestem bardzo zadowolony

    > Ha, znajdź no mi takiego, co to wszystkie rozumy w sprawie ST mBąka >pozjadał,
    pewnie nawet jego tfurca nie potrafi z niego w pełni >korzystać. To jest naprawdę
    dość zaawansowana gra komputerowa i trzeba >być zdecydowanie z boku krzywej gaussa,
    by wpaść na to, że >sensowniejsze wykonanie przelewu zapewni dopiero wejście w
    "przelewy >cykliczne".

    Nie mam żadnych problemów z obsługą tego systemu. Nawet wygodniejszy jak stary system
    mbanku. Tyle tylko że nie korzystam z wodotrysków typu mokazje, nie zbieram jakiś tam
    sprawności i tyle. Przelewy, zlecenia, symulacja ubezpieczenia(ew zakup) i tyle tam
    robię

    > Bo "seria przelewów", jak sama nazwa wskazuje, jak najbardziej umożliwia zlecenie
    pojedynczego przelewu.

    A chlebak jak sama nazwa wskazuje służy do noszenia amunicji;)

    > I rzeczywiście również w tym wypadku jest możliwość zlecenia powtarzania przez 3
    dni oraz powiadomienia SMS o failu.
    Ano jest. A nawet jak pojedynczy przelew wprowadzasz to jest przycisk zmiany go na
    "serie"

    > Pozostaje pytanie - dlaczego nie ma tych możliwości przy "zwykłym" zleceniu
    przelewu?

    A tego tez nie wiem i w sumie mi ta wiedza do niczego niepotrzebna
    A może jednak przy pojedynczym przelewie zleconym z datą przyszłą tez próbuje 3dni?

  • 22. Data: 2019-01-03 14:19:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
> [...]
    >-przyzwyczajenia- już ładnych kilkanaście lat mam tam konto
    >-dlatego że za leniwy jestem żeby zmieniać przenosić stałe zlecenia z

    a tu ci mbank wprowadzi nowy, lepszy interfejs :-)

> [...]
    >Faktem jest że i zakupy coraz rzadziej opłacam z mbanku a coraz
    >częściej visą(lub visa checkout) z konta podstawowego

    A teraz moze sie zmienic, bo w zwiazku z nowa dyrektywa takich
    operatorow moze przybyc.

    >Nie mam żadnych problemów z obsługą tego systemu. Nawet wygodniejszy
    >jak stary system mbanku.

    A ja sie z przedpiszca zgodze - zero intuicyjnosci, zero.
    Jakies budzety, cele, a podstawowej funkcjonalnosci brak, albo dobrze
    schowana.

    >Tyle tylko że nie korzystam z wodotrysków typu mokazje,

    Te przynajmniej nie przeszkadzaja. Mozna nie korzystac i nie narzekac.
    Ale zeby lokaty zakladac w "Pasażu" ?
    Ale tez juz nie przeszkadza, jakie lokaty w mbanku ... po co ..

    Tak swoja droga - skad oni maja pieniadze ? Bo na pewno nie od
    oszczedzajacych ...

    J.

  • 23. Data: 2019-01-03 14:30:03
    Od: ń <k...@t...sie>

    Niektóre inne banki też mają "cykliczne", gorzej z "podejmowaniem próby przez 3 dni
    przy chwilowym braku srodków" (i to jest bardzo
    dobra opcja! - które inne banki to mają?)
    Co nie zmienia faktu, że właśnie podobnie jak OP dostałem upomnienie do zapłaty...
    podatku od nieruchomości (drobne kwoty
    porównywalne z kosztami wezwania), a trudno mi uwierzyć, żeby nie było 19 zł.
    Może przelewy się kasują bez ostrzeżenia przy jakiejś zmianie w zupełnie innym
    miejscu, przykładowo "RWE" na "Innogy" lub "ul.
    majora Komucha" na "ul. sierżanta Słusznego"?
    BTW ostatnio coś w prawie podatkowym (od nieruchomości i opłat lokalnych) pogmerali,
    że kwoty "niższe niż" trzeba opłacać
    jednorazowo.

    -----

  • 24. Data: 2019-01-03 14:30:15
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu czwartek, 3 stycznia 2019 14:21:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > a tu ci mbank wprowadzi nowy, lepszy interfejs :-)

    Ten nowy mi lepiej pasuje jak stary.
    W starym nie było chyba "seria przelewów"

    > A teraz moze sie zmienic, bo w zwiazku z nowa dyrektywa takich
    > operatorow moze przybyc.

    Czyli na plus

    > A ja sie z przedpiszca zgodze - zero intuicyjnosci, zero.

    Tu nie mam problemu
    > Jakies budzety, cele, a podstawowej funkcjonalnosci brak, albo dobrze
    > schowana.

    Z bzdetów nie korzystam a podstawowa dla mnie funkcjonalność działa ok

    > Tak swoja droga - skad oni maja pieniadze ? Bo na pewno nie od
    > oszczedzajacych ...

    Najtańszy jest pieniądz z bieżącego osadu na kontach a tego maja pewnie dużo
    Ps
    W tym roku na WOSP dadzą nawet 2 mln;)

  • 25. Data: 2019-01-03 19:40:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Ten nowy mi lepiej pasuje jak stary.
    >W starym nie było chyba "seria przelewów"

    >Czyli na plus

    Ale u wszyskich. Unia zadbala.

    >Tu nie mam problemu

    a chocby ta seria przelewow, z
    >Z bzdetów nie korzystam a podstawowa dla mnie funkcjonalność działa
    >ok

    Troche sie poprawili ... choc prawde mowiac - inne banki jeszcze
    gorsze ... kto im to pisze, kto im pisze wymagania ...

    >Najtańszy jest pieniądz z bieżącego osadu na kontach a tego maja
    >pewnie dużo
    >Ps
    >W tym roku na WOSP dadzą nawet 2 mln;)

    zabezpieczyli sie, zeby nie bylo jak rok temu ? :)

    J.

  • 26. Data: 2019-01-04 18:17:52
    Od: ianus <i...@o...pl>

    W dniu 02.01.2019 o 23:18, jo44 pisze:

    > Ja płacę od bardzo wielu lat i nic mi nie znika.
    > Banki się tylko zmieniają...
    > Jedyny wniosek  - t..an jesteś.

    Jedyny wniosek - @jo44 cham jesteś.
    Nie wniosłeś nic do sprawy a tylko spróbowałeś obrazić przedmówcę.

    JS