  • 1. Data: 2002-03-27 07:23:18
    Temat: Przelew z zagranicy - Proszę o pomoc
    Od: "exbros" <e...@p...onet.pl>

    Witam
    Na wstępie chciałbym przeprosić jeśli temat ten był poruszany na grupie
    niedawno, ale sprawa jest dość pilna i potrzebuję konkretnej odpowiedzi.
    Chodzi o przelew z zagranicy (konkretnie Anglia) od osoby prywatnej na konto
    (złotowe) w Polsce (w grę wchodzi PeKaO S.A., Fortis Bank lub mBank),
    oczywiście osoby prywatnej.
    Do którego z tych banków można takiego przelewu dokonać i czy nikt się nie
    przyczepi (US?) ponieważ chodzi o kwotę rzędu 20.000,- zł (~ 3.000 funtów)?
    I pytanie czysto techniczne: Czy (jeśli da się takiego przelewu dokonać)
    potrzebuję jakichś specjalnych numerów rozliczeniowych banku w Polsce, czy
    wystarczy numer konta? W jakim formacie?
    Przepraszam, jeśli namotałem. Bardzo liczę na rzeczowe odpowiedzi.
    Z góry dziękuję
    exbros

  • 2. Data: 2002-03-27 07:40:08
    Temat: Re: Przelew z zagranicy - Proszę o pomoc
    Od: Adam Płaszczyca <o...@m...oldfield.org.pl>

    exbros <e...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > przyczepi (US?) ponieważ chodzi o kwotę rzędu 20.000,- zł (~ 3.000 funtów)?

    AFAIK to na pewno do Pekao S.A. do pozostałych prawdopodobnie też.
    US? Przy tak małej kwocie?

    > I pytanie czysto techniczne: Czy (jeśli da się takiego przelewu dokonać)
    > potrzebuję jakichś specjalnych numerów rozliczeniowych banku w Polsce, czy
    > wystarczy numer konta? W jakim formacie?

    Potrzebujesz numer SWIFT banku beneficjenta.

    --
    ___________ (R)
    ___________/ mail: _...@i...pl UIN: 4098313

  • 3. Data: 2002-03-27 19:58:43
    Od: "fotech" <u...@f...onet.pl>

> [...]
    > potrzebuję jakichś specjalnych numerów rozliczeniowych banku w Polsce, czy
    > wystarczy numer konta? W jakim formacie?

    Przelac walute na konto zlotowe w Polsce mozesz do kazdego banku - ale w
    kazdym musisz zlozyc dyspozycje przewalutowania na złotówki. Jesli jej nie
    bedziesz mial, pieniazki Ci zloza do przechowalni.
    Rozwaz, czy nie lepiej zalozyc rachunek w funtach i na niego przelewac -
    masz wieksza kontrole nad kursem, po jakim ewentualnie odstepujesz dewizy.
    Ale oczywiscie w dzisiejszych czasach rachunki w funtach sa oprocentowane
    0.10, albo wcale :)

    Wojtek

  • 4. Data: 2002-03-27 21:50:44
    Od: "exbros" <e...@p...onet.pl>

    Serdeczne dzięki.
    PeKaO S.A. , SWIFT zapisany, deklaracja przewalutowania złożona...
    Wszystko załatwione, czekam na przelew ;-)
    Pozdrowienia
    exbros