    From: AP <c...@e...dyndns.org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew z USA do Multibanku ???
    Date: Mon, 01 Dec 2003 16:17:07 GMT

    In article <0...@p...pl>, m...@w...pl says...

    > drogę np. czy mogę zaznaczyć aby mój przelew szedł określoną przeze mnie
    > drogą ? ?

    Raczej nie ..... droga zalezy od tego jakie banki sa bankami
    korespondentami obu bankow. Inaczej mowiac cala droga zalezy od tego
    skad wysylasz i gdzie pieniadze ida (a nawet zalezy od tego w jakiej
    walucie jest robiony przelew).

    Przyklad: jesli wysylam pieniadze z mojego banku w Stanach (Wells Fargo)
    do polskiego Citi to:

    - jesli wysylka w dolarach - Wells Fargo sle pieniadze TYLKO do CITI w
    Nowym Jorku

    - jesli wysylka jest w Euro - to Wells Fargo sle pieniadze do Dresdner
    Bank AG z instrukcja uznania konta Polskiego Citi

    - jelsi transfer jest w Polskich zlotowkach - to Wells Fargo sle
    piniadze do BPH-PBK z instrukcja uznania rachunku polkiego Citi

    Tutaj generalnie masz jednego posrednika ale moze zdazyc sie tak, ze
    bank nadawca i bank odbiorca nie maja wspolnego banku korespondenta -
    wtedy bedziesz mial dluzsza droge

    AP