    From: "MK" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Przelew srodkow z zagranicy nietypowy problem ?
    Date: Thu, 25 Dec 2003 12:16:17 GMT

    "Dige" <dige@[nospam]neostrada.pl> wrote in message
    news:bsderb$l31$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam,
    >
    > Przelalem pewna kwote z amerykanskiego banku do Deutsche Banku w Polsce na
    > konto walutowe prowadzone w dolarach amerykanskich.. W transferze tym
    > uczesniczyl bank korespondent, ktorym byl City Bank Handlowy. Jak sie
    > okazalo,w momencie gdy dotarly moje $ do Polski, Handlowy zamienil je
    > rzekomo na zlotowki (oczywiscie po niekorzystnym dla mnie kursie), tylko
    nie
    > wiem dlaczego skoro ja nie przelewalem gotowki na konto osobiste
    prowadzone
    > w PLN, tylko w $.

    "Wina' lezy po stranie banku amerykanskiego. Powinien on wybrac korepondenta
    poza granicami Polski. Jesli pieniadze mialy dotrzec w USD to bank
    korespondent powinin byc korenpondentem w USD zarowno banku amerykanskiego
    jak i DB, korespondent powinien rowniez byc z innego kraju niz Polska.
    Wydaje mi sie rowniez ze blad popelnil DB, bo jesli pieniadze byly przeslane
    na rachunek walutowy to powinien je przewalutowac z PLN na USD.

    > Teraz nasuwa sie pytanie, czy taka operacja byla zgodna z prawem i czy
    > ktokolwiek ma prawo zamienic srodki z innej waluty na PLN

    Bank mial obowiazek je przewalutowac na PLN jesli mialy zostac przeslane do
    innego banku w Polsce. Gdyby chcial je przeslac w USD, musialby znalezc
    korespondenta w tej walucie poza granicami Polski. Prawdopodobnie na takiej
    operacji stracilbys wiecej niz na przewalutowaniu.

    Maciej

    PS Czy to jakis nowy bank ten "City Bank", bo ja takiego nigdzie nie moge
    znalezc ;).