  • 1. Data: 2002-10-09 07:40:56
    Temat: Przelew do Niemiec - KOSZT
    Od: "Tytek" <k...@w...pl>

    Czy orientujecie się, ile kosztować będzie przelew do Niemiec?
    Czy uzależnione jest to od banku, w którym składamy dyspozycję? (Jeśli tak,
    to gdzie najlepiej zrobić przelew, aby -wiadomo- opłata była najmniejsza?)
    Czy można oszacować przybliżoną opłatę, jako np. odsetek od wpłacanej kwoty?

    Z góry dzięki za wszelkie informacje!

    Pozdrawiam
    ---Tytek---

  • 2. Data: 2002-10-09 07:56:35
    Temat: Re: Przelew do Niemiec - KOSZT
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > Czy można oszacować przybliżoną opłatę, jako np. odsetek od wpłacanej kwoty?

    mam podobny problem (patrz powyzej moj post).
    db24 zezarl 6 euro za przyjecie przelewu miedzynarodowego.
    ale najgorsze sa roznice w kursie euro miedzy srednim kursem NBP a kursem jaki
    policzyly mi banki.
    rocznie trace na tej roznicy ok. 4000 PLN
    jesli ktos jest w stanie poradzic cokolwiek na ten temat - prosze piszcie.
    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 3. Data: 2002-10-09 08:09:15
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

> [...]
    > kursem jaki policzyly mi banki.
    > rocznie trace na tej roznicy ok. 4000 PLN
    > jesli ktos jest w stanie poradzic cokolwiek na ten temat - prosze

    Może nie przelewaj wszystkiego do niemieckiego banku, tylko trzymaj w banku
    polskim z obsługą przez net. Do płacenia używaj polskiej karty MC
    rozliczanej w Euro. Powinno wyjść taniej.

  • 4. Data: 2002-10-09 08:59:45
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Robert" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Może nie przelewaj wszystkiego do niemieckiego banku, tylko trzymaj w
    banku
    > polskim z obsługą przez net. Do płacenia używaj polskiej karty MC
    > rozliczanej w Euro. Powinno wyjść taniej.

    A ktora karta MC polska tak jest rozliczana?

    Zgadzam sie, ze jesli forsa jest z polski to i bank powinien byc z Polski.
    Moze Millennium? Wyplata VE z bankomatu za granica to tylko 3,50zl
    Moje transakcje karta VC w marcu byly rozliczane o kursie 3,65-3,77zl/EUR
    IMHO przyzwoicie.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 5. Data: 2002-10-09 09:43:58
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > Moze Millennium? Wyplata VE z bankomatu za granica to tylko 3,50zl
    > Moje transakcje karta VC w marcu byly rozliczane o kursie 3,65-3,77zl/EUR

    mam juz plan: wieksza czesc wyplaty bede przelewal do polskiego banku. (na
    wydatki karta)
    a ta czesc na gotowke do Deutsche Banku.
    potrzebna mi jednak karta z duzym limitem.
    p****one PEKAO wymaga zaswiadczenia o dochodach do podwyzszenia limitu.
    a ja w polsce bywam raz na miesiac tylko w dni wolne od pracy, wiec nijak im
    tego nie dostarcze.
    citi mi nie dal karty bez podania przyczyny jeszcze przed wyjazdem sie
    ubiegalem. (chyba jestem za mlody).

    no i co robic? nic tylko sie pociac...

    a moze wiecie po jakim kursie liczy kase western union / money express?
    no i ile to moze kosztowac?
    bo firma jest w stanie zaplacic do 40 USD za przelew w polsce.
    wiec jesli kurs euro jest korzystny, to mi by sie to oplacalo.
    ktos ma jakiekolwiek doswiadczenia?

    dzieki za wszystkie odpowiedzi i pozdrawiam,
    rafal urbanelis

  • 6. Data: 2002-10-09 09:54:58
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    Użytkownik wrote:

    > p****one PEKAO wymaga zaswiadczenia o dochodach do podwyzszenia
    > limitu. a ja w polsce bywam raz na miesiac tylko w dni wolne od
    > pracy, wiec nijak im tego nie dostarcze.

    Jak nie uda sie podwyzszyc limitu, to po prostu splacaj czesc przed terminem
    (na bieżąco) przelewem i dalej możesz płacić tą kartą.
    Choc nie znam dokładnie Twojej karty, nie jestem pewien, czy na to pozwala,
    choć większość tak. Sprawdź w regulaminie.

  • 7. Data: 2002-10-09 10:06:48
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > Choc nie znam dokładnie Twojej karty, nie jestem pewien, czy na to pozwala,
    > choć większość tak. Sprawdź w regulaminie.

    dzieki za sugestie. nie wpadlem na to.
    chociaz moj MC w pekao to zwykly smierdzacy charge, a nie karta kredytowa.
    ale zadzwonie do nich i spytam o numer konta karty.

    a moze ktos ma cos do powiedzenia w sprawie kursow euro w western union / money
    express?

    pzdr,
    rafal urbanelis

  • 8. Data: 2002-10-09 12:47:30
    Od: "Tytek" <k...@w...pl>

    Problem polega na tym, że muszę wpłacić określoną sumę na niemieckie konto
    mojego przyjaciela, którego jestem krewny krochę kasiory. Suma sumarum,
    zmuszony jestem zrobić przelew polska --> niemcy.
    Co w takim przypadku ?????

  • 9. Data: 2002-10-09 13:58:58
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Tak, orientujemy się ;-).

    (Jeśli tak,
    najmniejsza?)

    Ze "zwykłych" banków proponuję PKO BP.

    > mam podobny problem (patrz powyzej moj post).

    Za kwoty rzedu 2 tys Euro płaciłem 45 zł. - wszystkie koszty, razem z
    kosztami banku w Niemczech. Ale sparwdź to, jak jest teraz.

> [...]
    > policzyly mi banki.
    > rocznie trace na tej roznicy ok. 4000 PLN
    > jesli ktos jest w stanie poradzic cokolwiek na ten temat - prosze

    Załóż konto w Niemczech, wpłać tam raz pieniądze i rób przelewy
    krajowe - wewnątrniemieckie za friko.

    BaLab

  • 10. Data: 2002-10-09 14:20:28
    Od: n...@o...pl

    > Załóż konto w Niemczech, wpłać tam raz pieniądze i rób przelewy
    > krajowe - wewnątrniemieckie za friko.

    chyba sie nie zrozumielismy.
    mam konto w niemczech w deutsche banku.
    ale z racji tego ze pracuje dla duzej korporacji miedzynarodowej przelewy
    dostaje caly czas z polski. (bo fizycznie na stale jestem zwiazany z polskim
    unitem).
    gdy przychodzi czesc wyplaty na konto w DB, bank przelicza zlotowki na euro po
    zlodziejskim kursie. (np. ostatnio 4,2 zamiast sredniego NBP: 4,07)
    przez to trace rocznie nawet do 4000 PLN.

    co mam robic w tym przypadku?
    co radzicie?
    western union odpada ze wzg. na kosmicznie wielkie oplaty (kilkaset zlotych)
    ktory bank tak zdziera: DB (moje konto w EUR), czy ING (konto zlotowkowe
    pracodawcy)?
    czekam na rady i dziekuje,
    rafal urbanelis