  • 1. Data: 2004-11-25 10:16:58
    Temat: Przelew do Holandii (IBAN 18-o cyfrowy)
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    witam,

    musze zrobic przelew na konto w Holandii. odbiorca
    (i jego bank) podaja IBAN o dlugosci 18 cyfr, a
    polski bank w ktorym chce zrobic przelew zada 26
    cyfr... kwota nie jest duza, ale to nie ma
    znaczenia, system i obsluga banku twardo odmawiaja
    przyjecia zlecenia. holenderski bank to Postbank.

    co robic? da sie ten krotki numer przerobic na
    dlugi?

    jacek

  • 2. Data: 2004-11-25 10:22:49
    Temat: Re: Przelew do Holandii (IBAN 18-o cyfrowy)
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    Jacek wrote:

    mam tez 8-o cyfrowy BIC razem z 18-o cyfrowym
    IBAN-em daja 26 cyfr, czy mam to skleic razem,
    tzn. BIC + IBAN, czy IBAN + BIC?

    komputery mialy pomoc... @#$%^!(*&*&%$#

    jacek

  • 3. Data: 2004-11-25 10:31:57
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

> [...]
    > przyjecia zlecenia.  holenderski bank to Postbank.
    >
    > co robic?  da sie ten krotki numer przerobic na dlugi?

    W żadnym razie!
    Co to za durny bank?(a dokładniej kasjer)
    Zażądać kierownika, gdyby nie pomogło
    zażądać odmowy wykonania dyspozycji na piśmie.

  • 4. Data: 2004-11-25 10:44:33
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    ATPO tu możesz sprawdzić czy nr jest prawodłowy:
    http://www.apacs.org.uk/IBAN/iban/Iban_check.html

    i jeszcze BIC:
    http://www.exportbureau.com/check_swift_code.html

  • 5. Data: 2004-11-25 11:00:35
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > i jeszcze BIC:
    > http://www.exportbureau.com/check_swift_code.html
    Sorki, coś nie działa,
    ten będzie lepszy:
    http://www.swift.com/biconline/

  • 6. Data: 2004-11-25 12:01:56
    Od: "free" <n...@A...pl>

    Alez durny bank! Polski NRB ma 26 cyfr i obowiazuja w jego przypadku ogólne
    zasady IBAN (z tym, ze NRB jest bez kodu kraju). Na swiecie IBAN moze
    skladac sie z dowolnej liczby znaków.

  • 7. Data: 2004-11-25 17:52:29
    Od: "gosc" <s...@w...pl>

> [...]
    > cyfr... kwota nie jest duza, ale to nie ma
    > znaczenia, system i obsluga banku twardo odmawiaja
    > przyjecia zlecenia. holenderski bank to Postbank.

    czy w numerze IBAN jest tez kod kraju, w tym przypadku Holandii, moze
    dlatego sa problemy?

    mam nadzieje, ze obsluga nie wklepuje tego w zwyklym trybie - przelew do
    innego banku w kraju - tylko jako przelew zagranicznych (SWIFT), bo znajac
    jakosc oblslugi w bankach, wcale bym sie nie zdziwil, ze wklepuja to jako
    przelew krajowy, a system im tego nie przyjmuje bo IBAN za krotki, nie ma
    banku o takim id w kraju itd.

  • 8. Data: 2004-11-25 18:00:37
    Od: Jacek <j...@-...devguide.net>

    gosc wrote:

    > czy w numerze IBAN jest tez kod kraju, w tym przypadku Holandii, moze
    > dlatego sa problemy?

    owszem sa, ale ich usuniecie i tak nie pomaga.
    infolinia tez nie wie o co chodzi i poucza
    mnie, ze w Holadndii na pewno sa numery
    26-cyfrowe. czlowiek czeka od tygodnia na
    pieniadze a ja wychodze na idiote, bo fachura
    nie potrafi napisac programu. i jak tu
    wybierac sie do Europy? no z czym do ludzi?

> [...]
    > przelew krajowy, a system im tego nie przyjmuje bo IBAN za krotki, nie ma

    problem w tym, ze system jest ustawiony na
    26-cyfrowe numery. nie wklepiesz 26 cyfr,
    nie zrobi przelewu. opcji SWIFT nie ma.
    pojde do innego banku, ale to obciach, zeby
    takie problemy ciagle jeszcze przesladowaly
    bankowych informatykow. podobny problem
    z przelewem zagranicznym mialem zreszta w
    styczniu...

    jacek

  • 9. Data: 2004-11-25 21:13:34
    Od: "Adam S." <d...@p...onet.pl>

    > problem w tym, ze system jest ustawiony na
    > 26-cyfrowe numery. nie wklepiesz 26 cyfr,
    > nie zrobi przelewu. opcji SWIFT nie ma.
    > pojde do innego banku, ale to obciach, zeby

    Mozna wiedziec co to za bank ?

    pozd
    as

  • 10. Data: 2004-11-26 01:48:20
    Od: AP <c...@e...dyndns.org>

    In article <co56ka$8j5$1@news.lublin.pl>, j...@-...devguide.net
    says...

> [...]
    > pieniadze a ja wychodze na idiote, bo fachura
    > nie potrafi napisac programu. i jak tu
    > wybierac sie do Europy? no z czym do ludzi?

    http://www.ecbs.org/download/tr201/netherlands.pdf

    Wydrukuj i podaj pani w okienku ... strona 78.... IBAN dla Holandii ma
    18 znakow. Standard IBAN ma MAXymalnie 26 znakow i kazdy kraj mogl sobie
    ustalic samemu. Polska przyjela maksymalna ilosc znakow, Holandia
    przyjela 18. Cos mi sie zdaje ze chciano wprowadzic przelew do systemu
    jako "zwykly" przelew krajowy. Do momentu uruchomienia EURO-Elixir'u nie
    ma tak latwo.

    AP