  • 31. Data: 2005-02-22 16:54:26
    Temat: Re: Prowizja przy płaceniu kartą???
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Fotech" <w...@p...onet.pl> writes:

    > Problem sklepikarzy, sprzedających zestawy komputerowe polega na tym,
    > że marża na gotowym zestawie, szczególnie tam, gdzie cena jest
    > interesująca dla Klienta, wynosi od 7 do 10%.

    Coz, to juz sprawa sprzedawcy i jego ew. konkurencji.

    > Przy zapłaceniu kartą musi oddać te 3% operatorowi,

    Moze niech poszuka tanszego terminala? Albo sam niech sie potarguje?
    Aczkolwiek duzo mniej nie zaplaci, to fakt.

    > W pewnym bardzo znanym sklepie komputerowym w Krakowie radzą sobie tak,
    > że jak się zaczynasz targować o cenę zestawu, to sprzedawca zanim poda
    > cenę zastrzega, że nie dotyczy ona płatności kartą.

    I slusznie.

    > Dlaczego zatem takie sklepy akceptują karty? Bo oprócz zestawów można tam
    > nabyć no paczkę płytek, która kosztuje powiedzmy 20 zł, i marża na niej
    > wynosi 15%, więc mozna odżałować te 3% , jakie trzeba dołożyć do co 5-go
    > Klienta.

    Moze tez tak byc ze klient nie ma gotowki, a tylko limit na KK.
    Czasem po prostu nie jest w stanie wyjac z bankomatu tyle gotowki,
    a placac KK zmiesci sie w GP.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 32. Data: 2005-02-22 20:47:04
    Od: Ralf <r...@i...bezspamu.pl>

    witek wrote:

    > Byłby dokładnie taki sam.
    > Transakcje za parę złotych totalnie by się nie opłacały, bo wówczas
    > byłoby to nie 3% a 50% zysku, albo i więcej.
    > W efekcie miałbyś transakcji poniżej xxx złotych nie obsługujemy kartą.
    Ale tak juz jest w co drugim spożywczaku.

    pozdrawiam
    Ralf

  • 33. Data: 2005-02-23 15:02:51
    Od: "Tomasz Nowicki" <t...@s...com>

    "witek" <w...@g...pl.spam.invalid> wrote in message
    > Tomasz Nowicki wrote:

    > Byłby dokładnie taki sam.

    Kwestia polityki karciarzy - można sobie wyobrazić, że małe transakcje
    opłacane byłyby miesięcznym ryczałtem, a duże (powyżej jakieś sumy) -
    kwotowym.

    T.

  • 34. Data: 2005-02-23 20:57:48
    Od: "rsa127" <r...@p...onet.pl>

    > Kwestia polityki karciarzy - można sobie wyobrazić, że małe transakcje
    > opłacane byłyby miesięcznym ryczałtem, a duże (powyżej jakieś sumy) -
    > kwotowym.

    Wcześniej czy później pewnie nas czeka rozwiązania z Unii Europejskiej
    (starej). Dla kart debetowych jest stała kwota (bodaj 0,28 Euro), dla
    kredytowych procentowa albo procentowo-kwotowa.

  • 35. Data: 2005-02-23 22:50:19
    Od: "trainer" <t...@p...org>

    rsa127 wrote:

    > Wcześniej czy później pewnie nas czeka rozwiązania z Unii Europejskiej
    > (starej). Dla kart debetowych jest stała kwota (bodaj 0,28 Euro), dla
    > kredytowych procentowa albo procentowo-kwotowa.

    0,28 euro to jest 1,11zł wg dzisiejszego kursu?

    oto jest szansa dla bezrobotnych tak jak dla "nawigatorów" którzy za 2 zł
    gotowi są przypilnować samochodu na parkingu

    stoi taki przed kioskiem i mówi do klientów:
    "u mnie bilety i gazety są tansze niz w kiosku, zapraszam do zakupów"
    na to klient: -"ależ won pijaku" (wchodzi do kiosku i kupuje bilet za 2,40)
    menel (wchodzi do kiosku): poproszę bilet za 2,40 - wyjmuje kartę kredytową
    i płaci kartą ;
    kioskarz szybko się zorientuje, że lepiej sprzedawać menelowi (czyli mafii)
    bilety za gotówkę niż nimi obracać.

    Efekt? : bilety można kupić tylko za gotówkę u konika

    pozdr
    trainer

  • 36. Data: 2005-03-14 22:08:00
    Od: "Tomasz" <w...@g...pl>

    > Wcześniej czy później pewnie nas czeka rozwiązania z Unii Europejskiej
    > (starej). Dla kart debetowych jest stała kwota (bodaj 0,28 Euro), dla
    > kredytowych procentowa albo procentowo-kwotowa.

    Obecnie pewnie ze 3% to prowizja od transakcji przy 28 eurocentach kwota
    powyżej której opłacalna byłaby taka stawka to pewnie ze 35-40 zł :(

    Tomasz