  • 1. Data: 2005-02-19 17:30:00
    Temat: Prowizja przy płaceniu kartą???
    Od: "Ola" <l...@o...pl>

    Witam
    Kupowałam ostatnio sprzęt komputerowy. Zapłaciłam kartą (kredytowa BPH), a
    sprzedawca na to, że rzecz którą kupuję będzie droższa o 3% i on musi
    doliczyć te 3 % własnie z tego powodu że płacę kartą. (?!) :-O
    Powiedziałam że płacąc gdzie indziej nikt takiej prowizji nie naliczał, a on
    na to że widocznie było to wliczone w cenę towaru.
    Kartę mam od miesiąca, ale nie słyszałam o czymś takim. Czy facet mnie po
    prostu oszukał, czy sklep ma prawo do takiej prowizji?

  • 2. Data: 2005-02-19 17:30:37
    Temat: Re: Prowizja przy płaceniu kartą???
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Ola wrote:
> [...]
    > Kartę mam od miesiąca, ale nie słyszałam o czymś takim. Czy facet mnie po
    > prostu oszukał, czy sklep ma prawo do takiej prowizji?

    Facet płaci prowizję od transakcji kartowych i właśnie chciał ją
    przerzucić na ciebie.
    Jest to niedozwolone.

  • 3. Data: 2005-02-19 17:31:05
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Ola <l...@o...pl> wrote:
    > Kartę mam od miesiąca, ale nie słyszałam o czymś takim. Czy facet
    > mnie po prostu oszukał, czy sklep ma prawo do takiej prowizji?

    Jak jestes zlosilwa zobacz na kwitku jakie centrum autoryzacyjne go
    obsluguje i zadzwon tam mowiac co sie spotkalo.
    To co zrobil wynika z tego, ze facet sam placi centrum 3%, wiec jego marza
    o tyle spada - no ale moze sobvie wliczyc w koszty, widocznie jednak woli
    "doliczac".
    Zupe;lnie nie rozumiem trakiego postepowania - po cholere w ogole takiemu
    obsluga kart w takim razie...

    Zadbaj o swoje pieniądze!

  • 4. Data: 2005-02-19 17:42:25
    Od: "Ola" <l...@o...pl>

    > Jak jestes zlosilwa zobacz na kwitku jakie centrum autoryzacyjne go
    > obsluguje i zadzwon tam mowiac co sie spotkalo.

    Myślisz, że jakos zareagują? (to eService) Bo zadzwoniłabym tam, nie chodzi
    mi o te głupie 3%, tylko że facet w takim razie kłamał i tym samym mnie
    oszukał, a to mnie bardzo wkurza. :( Nienawidzę drobnych naciągaczy.

  • 5. Data: 2005-02-19 17:47:56
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 02/19/2005 06:42 PM, Użytkownik Ola napisał:

    > Myślisz, że jakos zareagują? (to eService) Bo zadzwoniłabym tam, nie chodzi
    > mi o te głupie 3%, tylko że facet w takim razie kłamał i tym samym mnie
    > oszukał, a to mnie bardzo wkurza. :( Nienawidzę drobnych naciągaczy.

    Zareagują. Podobny przypadek był w białymstoku w najwiekszej sieci
    sklepow komputerow (simmtech). Jak kupowalo sie karta doliczali 5%. Ktos
    zadzwonil do firmy obslugujacej i juz jest inaczej... Teraz jak kupujesz
    *bez* karty to masz promocyjną znizke 5% :) Jak placisz karta, nie ma
    promocji i placisz o 5% wiecej :) To juz jest legalne

    --
    body {
    name: '|<ońrad Karpieszu>|';

  • 6. Data: 2005-02-19 17:52:00
    Od: "Ola" <l...@o...pl>

> [...]
    > *bez* karty to masz promocyjną znizke 5% :) Jak placisz karta, nie ma
    > promocji i placisz o 5% wiecej :) To juz jest legalne

    Dzięki, w takim razie tak zrobię :)

  • 7. Data: 2005-02-19 17:56:17
    Od: "|<onrad" <b...@b...tren.dy>

    Dnia 02/19/2005 06:52 PM, Użytkownik Ola napisał:

    > Dzięki, w takim razie tak zrobię :)

    dodam tylko, ze ceny sie nie zmienily :) Jedynie podejscie do ich
    ustalania. Jak cos przedtem kosztowalo 100 zl bez kary i 105zl z kartą
    to teraz kosztuje to 100zl z promocją i 105zl bez promocji :)

  • 8. Data: 2005-02-19 18:43:50
    Od: "Krab" <_...@k...pl__>

    Użytkownik "Ola" <l...@o...pl> napisał w wiadomości
    > oszukał, a to mnie bardzo wkurza. :( Nienawidzę drobnych naciągaczy.

    co do oszustwa to jest ono oczywiste, pomijajac fakt, ze on NIE placi az 3%
    (tylko zazwyczaj ociupinke mniej) od tranzakcji, to jeszcze wlicza ja w
    koszty - wiec dodatkowo kosztuje go to jeszcze troszke mniej, wiec liczac Ci
    wlasnie 3% - dodatkowo zarobil na Tobie kilka marnych zlotych, ale oszusci
    juz to do siebie maja, ze jak ukrasc - to nawet 1 zl
    co do sensu dzwonienia w takich sprawach - tak jest sens - moralny

    ... no wlasnie

    real - nic to nie da w naszej rzeczy..., bo od tego terminala ktos tam
    pewnie berze prowizje, bo ktos tam zarabia i pewnie ma gdzies na czym
    zarabia
    ale i tak juz cie oszwabil - dzwon dla zasady i wlasnej satysfakcji,
    ps
    mam nadzieje, ze zakup byl jednak udany :-)

  • 9. Data: 2005-02-19 18:53:02
    Od: "Ola" <l...@o...pl>

    > co do sensu dzwonienia w takich sprawach - tak jest sens - moralny

    i o to właśnie mi chodzi - bo jeżeli sprzedawca może kłamać bez mrugnięcia
    okiem w takiej błahej sprawie, to może równie dobrze kogoś naciągnąć na
    większą kwotę albo wcisnąć jakiś badziew.

  • 10. Data: 2005-02-19 19:27:55
    Od: "Darek" <s...@p...onet.pl>

    > Witam
    > Kupowałam ostatnio sprzęt komputerowy.

    > Kartę mam od miesiąca, ale nie słyszałam o czymś takim. Czy facet mnie po
    > prostu oszukał, czy sklep ma prawo do takiej prowizji?

    Czyżby to był sklep firmy PTR?
    Bo oni 3% kasują za zakupy kartą.

    Darek