    From: Pawel Radziszewski <p...@i...pw.edu.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Procedury przy zmianie tabeli opłat i prowizji
    Date: Tue, 15 Jan 2002 19:44:35 +0100

    Jarosław Lech wrote:

    THX za odpowiedź

    > Sposób zwyczajowo przyjęty to w wielu bankach oznacza wywieszenie
    > informacji na tablicach w oddziałach banków. I to wszystko.

    Z kolei w moim rozumieniu "sposób zwyczajowo przyjęty" to taki, który
    pozwala na zareagowanie na takie posuniecia. Czyżbym był odosobniony?
    :->>

    > Z tego 28 grudnia wnioskuję, że konto masz od dobrych kilku lat

    Owszem. Konto - mniej więcej 7-8, limit zadłużenia - niemal od początku
    jego wprowadzenia (ok. 3 lata(?)).

    > Być może wtedy były jakieś bardziej korzystne zapisy
    > w regulaminie lub umowie (albo wspomnianym Oświadczeniu),
    > ale obecnie chyba nie ma żadnych ułatwień, tylko oddział banku.
    > W tej sytuacji nie ma znaczenia, że informacja dotarła do Ciebie
    > po pobraniu prowizji - i tak była uprzejmością banku.

    Tak jak pisałem - muszę sprawdzić dokładnie treść Oświadczenia, ale to,
    co piszesz nie wydaje mi się tak oczywiste. A jeśli tak jest - to byłby
    to sposób na całkiem niezły interes: bank podwyższa prowizję z 10 zł na
    10.000.000 zł (bo zarówno 1.000.000- jak i 5-krotnej podwyżki nie da się
    uzasadnić inflacją itp.) i ją tego samego dnia od wszystkich pobiera
    :->> I już nie musi się martwić następującym potem odpływem klientów, bo
    swoje zarobił :->>

    Pawel Radziszewski