  • Data: 2002-01-15 19:00:12
    Temat: Re: Procedury przy zmianie tabeli opłat i prowizji
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Jan 2002, Pawel Radziszewski wrote:

    >+ Jarosław Lech wrote:
    [...]
    >+ > Sposób zwyczajowo przyjęty to w wielu bankach oznacza wywieszenie
    >+ > informacji na tablicach w oddziałach banków. I to wszystko.
    >+
    >+ Z kolei w moim rozumieniu "sposób zwyczajowo przyjęty" to taki, który
    >+ pozwala na zareagowanie na takie posuniecia. Czyżbym był odosobniony?
    >+ :->>

    Nie jesteś. Ale co poniektóre banki mają tak np. w regulaminie
    lub umowie konta - więc... można przyjąc że "ci, ci i ci mają
    no to to jest zwyczaj" -:(

    [...]
    >+ Tak jak pisałem - muszę sprawdzić dokładnie treść Oświadczenia, ale to,
    >+ co piszesz nie wydaje mi się tak oczywiste. A jeśli tak jest - to byłby
    >+ to sposób na całkiem niezły interes: bank podwyższa prowizję z 10 zł na
    >+ 10.000.000 zł (bo zarówno 1.000.000- jak i 5-krotnej podwyżki nie da się
    >+ uzasadnić inflacją itp.) i ją tego samego dnia od wszystkich pobiera

    Nie.
    Są zapisy KC które chronią przed pomysłem 1000000-krotnej
    podwyżki *o ile rażąco przekroczy ona takie ceny na rynku*
    (żeby mi kto nie napisał, że jak bank zmieni z "0" na 2 grosze
    to zmieni bardziej :)).
    Ale 5-krotną pewnie da się (niestety) uzasadnić ekonomicznie:
    nie czytałem wątku od początku, czy to jest jakaś najwyższa na
    rynku cena ? Jeśli nie - IMHO na KC nie da się powołać.

    >+ Pawel Radziszewski

    Pozdrowienia, Gotfryd