eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiProcedury przy zmianie tabeli opłat i prowizji › Re: Procedury przy zmianie tabeli opłat i prowizji
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!pingwin.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.tpinternet.
    pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Procedury przy zmianie tabeli opłat i prowizji
    Date: Tue, 15 Jan 2002 18:05:03 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 90
    Message-ID: <a21qdv$pab$1@news.tpi.pl>
    References: <3...@i...pw.edu.pl>
    NNTP-Posting-Host: pb157.opole.cvx.ppp.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    X-Trace: news.tpi.pl 1011117313 25931 213.76.5.157 (15 Jan 2002 17:55:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Jan 2002 17:55:13 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2600.0000
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2600.0000
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:155177
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Pawel Radziszewski" <p...@i...pw.edu.pl> napisał w wiadomości
    news:3C40DAA9.5BB0085B@ii.pw.edu.pl...
    > W regulaminie jest napisane m.in: "O zmianie opłat i prowizji Bank
    > powiadamia w sposób zwyczajowo przyjęty, a w przypadku ich podwyższenia
    > dodatkowo w sposób uzgodniony w Oświadczeniu". Musze dokladnie sprawdzic
    > tresc mojego "Oswiadczenia" ale pytanie jest takie: czy powiadomienie w
    > wyzej opisanym trybie (zmiana w pazdzierniku, pobranie
    > _pieciokrotnie_wyzszej_ prowizji 28 grudnia, wyslanie 3 stycznia
    > informacji o zmianach) jest przeprowadzone "w sposob zwyczajowo
    > przyjety"??? Bo IMO - nie. A jesli tak - to co gdyby oplata zmienila sie
    > z 10 zl nie na 50 a np. na 100000 zl? :->>

    Sposób zwyczajowo przyjęty to w wielu bankach oznacza wywieszenie informacji na
    tablicach w oddziałach banków. I to wszystko. Z tego 28 grudnia wnioskuję, że konto
    masz od dobrych kilku lat (obecnie prowizja powinna być pobierana 28 dnia miesiąca
    po dniu jej przyznania). Być może wtedy były jakieś bardziej korzystne zapisy w
    regulaminie lub umowie (albo wspomnianym Oświadczeniu), ale obecnie chyba nie ma
    żadnych ułatwień, tylko oddział banku. W tej sytuacji nie ma znaczenia, że
    informacja dotarła do Ciebie po pobraniu prowizji - i tak była uprzejmością banku.
    Niestety.
    Ale dobrze radzę wszystkim zaskoczonym pisać w tej sprawie do centrali.
    Niekoniecznie reklamacje - choćby tylko list z opiniami na temat tej zmiany. Może
    ktoś się obudzi i zrezygnuje. Ja już pisałem mniej-więcej tak:

    "Oddzielną sprawą są ostatnie zmiany wprowadzone w "Tabeli opłat i prowizji ING
    Banku Śląskiego Spółka Akcyjna" dotyczącej osób fizycznych. Znalazła się tam zmiana
    dla mnie bardzo nieprzyjemna, stawiająca pod znakiem zapytania sensowność
    utrzymywania ROR-u w INK BSK. Minimalna opłata za obsługę i zmianę wysokości limitu
    zadłużenia (rozdział IV C poz. 1.1 i 1.2) wzrosła z 10 zł w poprzedniej wersji
    tabeli do obecnych 50 zł. Proszę sobie uświadomić, co pociąga za sobą taka zmiana:
    obecnie zakładacie Państwo, że minimalna kwota limitu zadłużenia, o jaką będzie się
    opłacało klientowi starać (tak samo kwota podwyższenia tego limitu) to 5000 zł.
    Tymczasem obowiązujące w Państwa banku procedury umożliwiają uzyskanie limitu
    równego kwocie jednokrotnych wpływów stałych, pochodzących z określonego źródła
    innego niż wpłata własna lub przelew z innego konta osobistego (od osoby fizycznej).
    Takie podejście sprawia, że stajecie się bankiem dla ludzi sytuowanych finansowo
    powyżej średniej. Na przykład w banku Pekao S.A. klienci mający regularne dochody
    (oceniane mniej rygorystycznie jako dowolne średnie wpływy miesięczne) uzyskują
    status VIP.
    Po lekturze powyższego akapitu proszę sobie uświadomić również i inne
    okoliczności. Poszuki-wałem banku mniej skostniałego niż Pekao S.A., gdzie miałem
    rachunek Eurokonto WWW, a jednocześnie banku, który udostępniałby mi swoje usługi
    przez Internet (wówczas BSK OnLine był jeszcze w fazie przygotowań, ale jego
    namiastką był HomeCash), umożliwiał skorzystanie z przyzwoitego limitu zadłużenia i
    umożliwiał korzystanie z dużej ilości bankomatów, które w miejscu mojego
    zamiesz-kania byłyby korzystnie dla mnie zlokalizowane. Limit zadłużenia traktuję
    jako narzędzie utrzymania płynności finansowej w sytuacjach szczególnych, po części
    wynikających ze specyfiki operacji bankowych, na przykład w sytuacji, gdy zlecona na
    konkretny dzień płatność bez tego limitu mogłaby nie być wykonana z tego tylko
    powodu, że w systemie bankowym jeszcze nie zaksięgowano wpływu, o którym wiem, że
    już dotarł do banku. Dzięki opinii internautów trafiłem do BSK S.A. Niestety po
    początkowym okresie pozytywnych wrażeń pojawiły się doświadczenia negatywne. Tymi
    doświadczeniami są m.in. wspomniany wyżej rygoryzm banku w ustalaniu kwot limitu
    zadłużenia i procedurze ich przyznawania (bank przygotowujący uruchomienie dostępu
    internetowego do swoich kont nie honoruje możliwości przedstawienia historii
    rachunku z innego banku z dostępem internetowym - to zakrawa na ignorancję), (...)
    Dodatkowo chciałbym zauważyć, że postęp techniki i wzrastające możliwości Państwa
    klientów, a w tej liczbie mam nadzieję i moje, w dobie rozpowszechnienia komputerów
    klasy pocket PC i dostępu do Internetu za pośrednictwem telefonów komórkowych z
    GPRS, mogą spowodować, że ociężały sys-tem BSK OnLine, wymagający uruchamiania
    skomplikowanych już ze swej natury apletów Java, odbie-rze Państwu tych co bardziej
    mobilnych klientów, którzy zwykle bywają klientami dość atrakcyjnymi."


    --
    Lejak
    j...@p...onet.pl
    j...@a...net.pl


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1