  • 1. Data: 2002-03-12 22:06:42
    Temat: Problem - zakupy w internecie
    Od: "mb" <m...@p...wp.pl>

    Próbowałem zamówić płytę CD w Stanach przy użyciu VE Inteligo . Po
    wypelnieniu formularza otrzymalem informacje: blad transakcji, kod CVV2 i
    adres odbiorcy nie zgadza sie z adresem rachunku. Probowalem kilka razy i
    ciagle dostawalem odpowiedzi typu: odmowa transakcji blad taki czy taki.
    Poprosilem znajomego posiadacza VE Inteligo (nazwijmy go X) o wykonanie
    zamowienia. Podawal siebie jako platnika, mnie jako odbiorce. Efekt taki
    sam: brak potwierdzenia transakcji, komunikaty o bledach. Kolejny znajomy
    (Y), tym razem Visa Classic BGZ - odmowa, blad transakcji. I nagle jak w
    niezlym horrorze: SMS od Inteligo: obciazenie tyle a tyle, trans.- karta.
    Po zalogowaniu na Inteligo okazuje sie, ze mam tygodniowa blokade na kwote
    transakcji, X ma dwie blokady na ta kwote, Y zastanawia sie jak to
    sprawdzic.
    Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz? Czy skoro nie
    dostalem potwierdzenia od dostawcy to wszystkie transakcje zostana po
    tygodniu anulowane? Pani w infolinii Inteligo twierdzi, ze powinienem czekac
    tydzien, a potem sie zobaczy. Jakies sugestie? Z goory dziekuje.

  • 2. Data: 2002-03-12 22:08:34
    Temat: Re: Problem - zakupy w internecie
    Od: "Krab" <k...@h...pl____>

    Użytkownik "mb" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    > Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz?

    he he - no to masz zagwozdke :-((
    Ostatnio placilem tez w usa i zastanawialem sie nad zaplata inteligo'wą, ale
    ponieważ taki przypadek był tu już kilka razy opisany - zdecysowalem sie na
    karte lukasową
    Jest szansa ze Twoja blokda zniknie, ale tez i ktos tu kiedys pisal, ze po
    zniknieciu blokady - tranzakcja jednak zostala zrealizowana w pozniejszym
    terminie.

    Tak, ze nie jest za wesolo z tymi platnosciami i tak sie glosno zastanawiam,
    ze chyba jednak warto wybieracjedną z kilku (niestety platnych) mozliwosci
    - karta typowo wirtualna typu mbank
    - karta typu inteligo - z osobnym kontem dla tej karty i niezaleznie
    sterowanym saldem - tylko do celow platnosci internetowych..
    Oba rozwiazania daja te przewage, ze przed tranzakcja - zasilamy konto i
    przynajmniej jest pewnosc, ze nie powstana 2 blokady.
    Osobiscie jednak NIE polecam do tego mbanku, gdyz nie dosc, ze jest to
    oferta drozsza od innych - to jeszcze potrafia obciazyc konto glowne
    (ekonto) w przypadku braku srodkow na koncie karty wirtualnej - co dla mnie
    jest absurdem (info - opis na forum mbanku)
    Njtansze jest inteligo w tym wzgledzie - ale wlasnie czesto zdarzaja sie
    sytuacje - braku jej akceptacji
    Jedyna pewna forma to VC, ale tez i jest to rozwiazanie w sumie najdrozsze -
    jesli mialo by byc tylko do tego celu i najbardziej chyba jednak
    niebezpieczne - jesli laczy sie jej uzytkowanie codzienne i internetowe.

    Ktos tu (ktos z usa) pisal o mozliwosci zalozenia konta i karty w usa, ale
    nie za bardzo zrozumialem jak i za ile :-( - sadze - ze niestety drogo
    (chocby ze wzgledu na klopoty i koszty zasilenia)

    jesli ktos ma dobry pomysl na te watpliwosci - to .... do klawiatury :-))

  • 3. Data: 2002-03-12 23:01:10
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Kilka pytan: Ile plyt kupilem? Zadna, jedna, od trzech wzwyz?
    Raczej zero. Jezeli odstawca nie otrzymal potwierdzenia platnosci, to nie
    zrealizuje zamowienia. Ale gwarancji na to nie daje:-)

    Pzdr,

    Maciej

  • 4. Data: 2002-03-12 23:13:52
    Od: "Metaxa aka Cytrynek" <m...@s...pl.antispamfilter>

    spotkałem się z tym, iż blokady takie były usuwane po 7 dniach z konta
    klienta. Z tym, że były to takie transakcje (ATM i POS), które dostały
    autoryzacje ale nie doszły do skutku, np. z powiodu awarii bankomatu lub
    przerwania łaczności.

    --
    Pozdrawiam,
    Metaxa aka Cytrynek

  • 5. Data: 2002-03-12 23:28:43
    Od: "mb" <m...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krab" <k...@h...pl____> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "mb" <m...@p...wp.pl> napisał w wiadomości
    >
    > he he - no to masz zagwozdke :-((

    Dzieki za odpowiedz.To, ze ktos mial tego rodzaju problemy to marna
    pociecha, ale zawsze razniej.

  • 6. Data: 2002-03-13 06:37:31
    Od: "Amehat" <a...@a...net.pl>

> [...]
    mnie
    > jest absurdem (info - opis na forum mbanku)

    Nie jest to domeną mBanku. Też miałem z VE Inteligo przypadek w Merlinie 3
    próby autoryzacji 3 błędy i w efekcie 3 blokady. Ale nie była winna karta
    ale przeglądarka. Autoryzacja w Merlinie jest na stronach ecardu i po
    płatności powinno wrócić się na strony sklepu. Moja Opera wywalała jakiś
    błąd wyświetlała stronę tekstową i koniec. Dopiero 4 próba z IE 6.0 udała
    się. Póżniej zrobiłem jeszczejedną transakcję i pogubiłem się w blokadach.
    Jedno zamówienie przeciągnęło się o 2 tygodnie. 3 niesłuszne blokady i
    następna w Inteligo zeszły po tygodniu i widząc wolne środki na koncie
    przelałem je na inny rachunek. Aż po kilku dniach widzę debet na rachunku
    gównym. Inteligo obciążyło rachunek za ostatnią transakcję o której
    zapomniałem. Ale to moja wina. Tak wię w Inteligo również obciążą konto bez
    środków jeśli wcześniej była blokada.

    Amehat

  • 7. Data: 2002-03-13 10:21:44
    Od: "ppinq" <p...@h...pl>

> [...]
    >gównym. Inteligo obciążyło rachunek za ostatnią transakcję o której
    >zapomniałem. Ale to moja wina. Tak wię w Inteligo również obciążą konto bez

    Nie wiem dlaczego uważasz, że to Twoja wina.
    Skoro blokady zostały zdjęte to miałeś przecież pełne prawo
    do dysponowania swoimi pieniędzmi.
    A że blokada została zdjęta to już inna sprawa, tylko co
    ma do tego klient?

    BTW Inteligo twierdzi, że nie da się zrobić debetu.

    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 8. Data: 2002-03-13 15:01:28
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

> [...]

    > (...) daja te przewage, ze przed tranzakcja -
    zasilamy konto i
    > przynajmniej jest pewnosc, ze nie powstana 2

    Ale w takim rzowiązaniu w przypadku Initeligo może
    chyba powstać debet ?

    Sark

  • 9. Data: 2002-03-13 17:21:08
    Od: "Ryszard Srokosz" <R...@s...pl>

    > Ale w takim rzowiązaniu w przypadku Initeligo może
    > chyba powstać debet ?

    Debet może powstać tylko wtedy gdy blokada wygaśnie szybciej (7 dni) niż
    zostanie rozliczona transakcja.
    Miałem już 2 razy taki przypadek. Obciążenie przyszło po miesiącu od
    wygaśnięcia blokady. Fajnie by było gdyby Inteligo w takim przypadku
    przysyłało ostrzegawczego SMS.