  • 11. Data: 2008-10-27 22:37:27
    Temat: Re: Problem z kredytem w CHF
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > a mnie interesuje o ile wzrósł kapitał w przeliczeniu na PLN
    > to jest bardziej interesujące szczególnie jak trzeba będzie jednak
    > przewalutować za miesiąc lub dwa

    tylko po co przeliczać kapitał kredytu walutowego na PLN? zaciągnąłem
    kredyt w walucie i w walucie spłacam, najpierw kupowałem ją taniej, a
    teraz drożej...mimo wszystko wychodzi sporo taniej niż taki sam kredyt w PLN

    co to znaczy, że trzeba będzie przewalutować za miesiąc lub dwa? nie mam
    takiego zamiaru, bo i po co?

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 12. Data: 2008-10-27 22:59:56
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "gg" <g...@m...com> writes:

    > a mnie interesuje o ile wzrósł kapitał w przeliczeniu na PLN
    > to jest bardziej interesujące szczególnie jak trzeba będzie jednak
    > przewalutować za miesiąc lub dwa

    Przewalutowanie ma sens:
    - przed spodziewana (np. silna) obnizka kursu waluty, na ktora
    przewalutowujemy, i/lub:
    - na mniej kosztowna walute, tzn. z mniejszym oprocentowaniem
    (wlaczajac marze itd).

    Spodziewasz sie ze za miesiac lub dwa bedzie czas przed obnizka kursu
    PLN, czy ze oprocentowanie mocno spadnie?
    --
    Krzysztof Halasa

  • 13. Data: 2008-10-28 06:26:19
    Od: "robal" <r...@B...op.pl>

    Neko <miglce@_bez_spamu.wp.pl> popełnił(a):

    > Nie dosc ze frank drozszy to jeszcze z dwa tygodnie
    > temu PKO BP podnioslo oprocentowanie. :/

    Naprawdę? Ja jeszcze nowego harmonogramu nie dostałem.
    Ale dzięki za info - sprawdzę dzisiaj u źródła...

    --
    Ford|Club|Polska - http://fordclubpolska.org
    "Opony ziomowe to [...]takie, które po założeniu łańcuchów zaczną

  • 14. Data: 2008-10-28 08:04:42
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik "gg" <g...@m...com> napisał

    > a mnie interesuje o ile wzrósł kapitał w przeliczeniu na PLN
    > to jest bardziej interesujące szczególnie jak trzeba będzie jednak
    > przewalutować za miesiąc lub dwa

    Pomysle o przewalutowaniu gdy jeden frank szawjcarski bedzie wynosil
    minimum 3,40 zl.

    Poki co jest to malo prawdopodobne tak wiec i przewalutowanie
    byloby calkowitym nieporozumieniem.

    Poza tym sadze, ze frank szwajcarski do konca roku "spadnie"
    do okolo 2,30 zl

  • 15. Data: 2008-10-28 10:51:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Ja myslę w zupełnie inny sposób: być może warto przewalutować, gdy podstawowa stopa
    procentowa banku centralnego dla danej waluty
    będzie niższa.

    W zasadzie to bardziej powinien być Libor dla różnych walut (Wibor dla zł), ale ten
    się zbyt szybko zmienia.

    Z drugiej strony ktoś skutecznie skuszony niskimi stopami w jenach chwilowo ma
    ciężko.

    Innymi słowy - czy grac na kurs, czy grac na oprocentowanie?
    JaC

    -----

  • 16. Data: 2008-10-28 11:37:21
    Od: "gg" <g...@o...pl>

> [...]
    > kredyt w walucie i w walucie spłacam, najpierw kupowałem ją taniej, a
    > teraz drożej...mimo wszystko wychodzi sporo taniej niż taki sam kredyt w

    do czasu... to osłabienie PLN nie jest raczej korektą a zmianą trendu

    > co to znaczy, że trzeba będzie przewalutować za miesiąc lub dwa? nie mam
    > takiego zamiaru, bo i po co?

    po to żeby móc spłacać dalej raty swojego kredytu i uciec od ryzyka
    walutowego.

    --
    pozdrawiam
    P.

  • 17. Data: 2008-10-28 11:46:31
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 11:51:41 +0100, 666 napisał(a):

    > Innymi słowy - czy grac na kurs, czy grac na oprocentowanie?

    Innymi słowy nie wpadać w panikę. Każdy kto ma kredyt hipoteczny podjął
    ryzyko inwestycyjne związane z okresem spłaty 10,15,20,25,30 a są nawet
    tacy co wzięli na 40 lat. Spadek w gospodarce, na rynkach walut, giełdach
    dotyka wszystkich. To co się dzieje w kraju jest następstwem reakcji
    łańcuchowej, na którą nie ma wpływu nawet bank centralny. IMHO stonować
    emocje i czekać a w miarę możliwości zapewniać rezerwę na różnicę kursową.

    --
    ===Tomy===

    Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym.
    Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym
    następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany
    poglądów, bez podawania przyczyny.

  • 18. Data: 2008-10-28 11:57:41
    Od: " 666" <u...@w...eu>

    Pada ZUS, pada KRUS, padają OFE, pada służba zdrowia, oświata, drogi, koleje,
    stocznie, a tu paru białokołnierzykowych spryciarzy
    wymyśliło, żeby polski budżet (czyli MY WSZYSCY!!!) dał gwarancje prywatnym bankom SA
    o obcym kapitale :-o
    JaC

    -----

  • 19. Data: 2008-10-28 12:32:44
    Od: ===Tomy=== <nic@z_tego.com>

    Dnia Tue, 28 Oct 2008 12:57:41 +0100, 666 napisał(a):

    > Pada ZUS, pada KRUS, padają OFE, pada służba zdrowia, oświata, drogi, koleje,
    stocznie

    Te przypadki charakteryzuje długotrwała zgnilizna..generalnie nic nowego.
    Pytanie kogo za to winić?

    > a tu paru białokołnierzykowych spryciarzy
    > wymyśliło, żeby polski budżet (czyli MY WSZYSCY!!!)
    > dał gwarancje prywatnym bankom SA o obcym kapitale :-o

    Sugerujesz celowe działanie?

  • 20. Data: 2008-10-28 12:42:52
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu.wp.pl>

    Użytkownik " 666" <u...@w...eu> napisał

    > Pada ZUS,

    Pada, pada i pasc nie moze! A niech w koncu skona!
    Wszyscy na tym wtedy zyskają!