    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Prawo w Polsce -- kolejny odcinek
    Date: Mon, 23 Feb 2015 14:28:48 +0100

    "J.F." 54eb22ce$0$2177$6...@n...neostrada.pl

    > No gdzie, emerytury jej nie zajal, to by z glodu nie
    > umarla (a moze i zajal, ale jest kwota wolna od zajecia).

    Nie piszę, że zajął. Nie sugeruję nawet!

    > Ciekawe tylko - bank taki dobry, czy sie dopatrzyl bledow po swojej stronie ...

    > P.S. http://trojmiasto.gazeta.pl/trojmiasto/1,35636,17451
    795,Maly_Kajtek_zyje_bez_PESEL_u__Dlaczego__Bo_nie_m
    a.html
    > "Trzymiesięczny Kajtek z Gdańska nadal nie ma numeru PESEL. - Wszystko przez to, że
    nie mamy meldunku w Gdańsku - opowiada pani
    > Irena, matka chłopca.

    To chyba dobrze dla niego -- trudniej komornikowi ściągnąć od takiego dłużnika.
    [Ale (być może) gorzej dla Społeczeństwa, bo (być może) o jednego mniej na
    (społecznej) liście dłużników. Im dłuższa lista -- tym mniejsze
    prawdopodobieństwo trafienia na mnie...]

    > Pani Irena od dwóch lat mieszka i pracuje w Gdańsku. Tu płaci podatki. Pod koniec
    listopada urodziła syna. Od tego momentu wraz z
    > mężem bezskutecznie walczy o nadanie dziecku numeru PESEL.

    [Są dwa rozwiązania -- łatwe (kasacja syna) i trudne (nadanie PESEL)
    a wybór pozostawmy urzędom państwowym]

    No ba... [chyba jakoś tak się bredzi]

    > - Kiedy byłam jeszcze w szpitalu, mąż próbował zarejestrować dziecko w urzędzie.
    Urzędnicy odmówili nadania numeru PESEL ze
    > względu na to, że nie mamy meldunku w Gdańsku. Nie mamy też innego meldunku, bo
    wcześniej mieszkaliśmy w Koszalinie i kiedy
    > podjęliśmy..."

    [Podważa decyzje państwowych urzędów! zagraża integralności Państwa!]

    Gdańsk jest [albo kiedyś był? -- nie mogę sprawdzić w Googlach, bo
    mi szybka łączność szwankuje] Wolnym Miastem, dlatego są trudności.

    > I co wtedy w dowod wpisac ? :-)

    No właśnie! [jakoś trzeba skomentować to pytanie -- być może
    retorykalne, czy jakoś tak... Googla nadal nie ruszają z miejsca...]

    > Wiecej nie widze, ale w sumie ... czemu nie maja meldunku ?

    No właśnie -- sami sobie winni! Dzieci chcą mieć a meldować
    się Państwu nie chcą! [Jak tak dalej by szło, Państwo nie
    mogłoby zerżnąć panienek... Obywatelstwo to obowiązek
    wobec Urzędnika!]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'