  • 11. Data: 2004-02-14 15:16:38
    Temat: Re: Prawie darmowa bankowosc internetowa
    Od: devnull <d...@n...net>

    On Sat, 14 Feb 2004 15:38:17 +0100, Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.> wrote:

> [...]
    >zarabia najwiecej na prowizjach gdy klienci placa kartami. Tak mi sie
    >wydaje. Kazda inna operacja to czysty koszt (wyplata z bankomatu, przelew)."
    >
    >Czy gdzies tu pisze o zarabianu na wyplatach z wlasnych bankomatow przez
    >klientow innych bankow? Pomijajac to, ze post byl napisany w kontekscie
    >mBanku, ktory wlasny bankomat ma jeden chyba. Najpierw dokladnie
    >przeczytaj co pisza inni, potem sie zastanow czy jestes w stanie cos
    >sensownego dodac, jesli tak, to pisz, jesli nie to siedz cicho. Wiem
    >dlaczego tzymalem Cie w killfile, ale przyszedl czas na amnestie. Mam

    Czepiasz sie zupelnie bez sensu.
    Bylo powyzej napisane "Pomijajac kwestie odsetek od kasy wszelakiej bank
    zarabia najwiecej na prowizjach gdy klienci placa kartami".

    A W.B. powiedzial:
    "nie wiem skąd ten mit, że banki zarabiają kokosy na prowizjach od zakupów
    kartą :( bo rzeczywiste dane tego nie potwierdzają"
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=117
    595&t=117303

    oraz

    "mBanku nie stać na ponadtrzyletnie sponsorowanie obrotu bezgotówkowego -
    okazuje się, ze nasi klienci, ci ktorzy dają nam przychody, są de facto
    zwolennikami obrotu gotówkowego i dlatego idąc za ich potrzebami ułatwiamy im
    ten obrót wiem, że nie jest to postępowanie wizjonerskie, ale to jest
    racjonalne postępowanie, mBank zawsze slucha klientów i nie zamyka oczu na ich
    potrzeby. nasze dane wskazały jednoznacznie, jakie operacje bankowe należy
    wspierać"
    http://www.cafe.mbank.com.pl/php/read.php3?f=1&i=116
    796&t=116668&v=f

  • 12. Data: 2004-02-14 15:23:48
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik devnull napisał:

    > Czepiasz sie zupelnie bez sensu.
    > Bylo powyzej napisane "Pomijajac kwestie odsetek od kasy wszelakiej bank
    > zarabia najwiecej na prowizjach gdy klienci placa kartami".

    No dobrze. Dalej bylo tak:

    "[bank "prawiedarmowy" powinien] Kasowac za wyplaty w bankomatach ponad
    zalozony limit (ilosc wyplat miesiecznie lub kwota wyplat miesiecznie)."

    > A W.B. powiedzial:
    > "nie wiem skąd ten mit, że banki zarabiają kokosy na prowizjach od zakupów
    > kartą :( bo rzeczywiste dane tego nie potwierdzają"

    Pewnie w mBanku tak jest. Co nie znaczy, ze nie moze byc inaczej.

> [...]
    > potrzeby. nasze dane wskazały jednoznacznie, jakie operacje bankowe należy

    A to juz jest bredzenie. Jesli bank na czyms nie zarabia, to powinien
    tak skontrulowac oferte, by zaczac zarabiac.

    A tak w ogole to wykoncypowalem pewien model i o ten model mi chodzi, a
    nie o drobiazgi.

    Bartol

  • 13. Data: 2004-02-14 15:30:36
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    Bartol Partol wrote:

    [....]

    > A to juz jest bredzenie. Jesli bank na czyms nie zarabia, to powinien
    > tak skontrulowac oferte, by zaczac zarabiac.
    No i skonstruował.
    Dla tych kilku(set? tysięcy ?) osób trzymających duże pieniądze w mBanku
    , które od czasu do czasu wypłaca z bankomatu. Nie dla typowego żuczka
    majęego kilka-kilkanaście tysięcy, płacącego przelewami czy kartą. A
    biorąc pod uwagę, że obniżenie procentów uderzyłoby w tych pierwszych -
    woleli tego nie robić.
    KJ
    PS. to co powyżej jest tylko moją luźlną interpretacją słów wojbolana.
    Nie znaczy wcale, że się zgadzam (bądź nie) z takim prowadzeniem tego
    biznesu. To _tylko_ interpretacja.

    --
    Jid: k...@c...pl lub k...@j...wp.pl

  • 14. Data: 2004-02-14 16:30:01
    Od: "Czytek Newsów" <n...@p...onet.pl>

    Autor: Kamil Jońca <k...@g...pl>
    Data: 14 lutego 2004 16:30:36
> [...]
    > PS. to co powyżej jest tylko moją luźlną interpretacją słów wojbolana.
    > Nie znaczy wcale, że się zgadzam (bądź nie) z takim prowadzeniem tego

    Dobrze żeś się zastrzegł... ;->

    Ci co _trzymali_ duże pieniądze w mBanku poszli sobie
    z niego już dawno temu, gdy różnica oprocentowania w mB
    a w VW czy wtedy jeszcze w LG stała się _zbyt_ ;-)
    widoczna.

    Była większa dyskusja o tym - także już dawno temu -
    na mForum, tak plus-minus koło wprowadzenia opłat
    za VE do eMaxa.
    Konkretnie o tym co ma niby być _jakąkolwiek_
    przewagą nad konkurencją.

    Bankomaty rzadkie (euronet) lub drogie (przy
    Inteligo, Fortisie - w VW jeszcze nie było), mLinia
    0-801-3 a u konkurencji 0-801-1 (LG) lub 0-800
    (i to u tej z lepszymi odsetkami także), itd...
    a odsetki marne (przy dostępnej konkurencji oczywiście,
    nie PKO BP czy Pekao ;-)) )

    A im większe pieniądze tym bardziej różnica
    3,9 czy 4,25 procenta (albo 5,05 np...).

    Pozdrawiam.

  • 15. Data: 2004-02-14 23:07:26
    Od: devnull <d...@n...net>

    >A tak w ogole to wykoncypowalem pewien model i o ten model mi chodzi, a
    >nie o drobiazgi.

    W kazdym badz razie Twoje poprzednie mocne slowa pod moim adresem byly
    delikatnie mowiac nieuzasadnione. :P

  • 16. Data: 2004-02-15 01:35:34
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    devnull <d...@n...net> writes:

    > A W.B. powiedzial:
    > "nie wiem skąd ten mit, że banki zarabiają kokosy na prowizjach od zakupów
    > kartą :( bo rzeczywiste dane tego nie potwierdzają"

    Nie dziwie sie. Zwlaszcza jak sie zadnej sensownej karty do placenia
    nie wydaje.

> [...]
    > zwolennikami obrotu gotówkowego i dlatego idąc za ich potrzebami ułatwiamy im

    ... i rozumiem, ze bank na tym zarabia? Bo o ile na platnosciach
    karcianych moglby zarabiac, o tyle na darmowych uslugach zarobic sie
    raczej nie da.

> [...]
    > na ich
    > potrzeby. nasze dane wskazały jednoznacznie, jakie operacje bankowe należy

    Taaak, trzeba zająć sie projektowaniem nowej lodzi :-(
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH

  • 17. Data: 2004-02-15 12:21:03
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    > W kazdym badz razie Twoje poprzednie mocne slowa pod moim adresem byly
    > delikatnie mowiac nieuzasadnione. :P

    Ja wiem, czepiales sie detali, a nie modelu. :-P

    Bartol