  • 11. Data: 2004-12-01 12:02:09
    Temat: Re: Prawie 4 miesiące na księgowanie...
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    on 2004-12-01 12:55 Marcin Jurczuk said the following:
    [...]

    > Wlasnie - to w takim razie po cholere ta blokada skoro czesto nie
    ^^^^^^^
    masz jakieś danestatystyczne na owo "często" ?
    KJ

    Kontakt JID: k...@j...aster.pl

  • 12. Data: 2004-12-01 15:37:38
    Od: "StrongMan" <e...@n...dziala>

    > Blokada to jedno, a rozliczenie transakcji drugie. Blokada pewno i była,
    > zostałą zdjęta po x dniach, a rozliczenie spłynęło dopiero teraz.

    Tylko pozostaje pytanie, czy mieli prawo sciagnac po takim czasie, jesli juz
    zdjeli blokade... A co by bylo, gdyby w dniu sciagniecia nie bylo srodkow na
    koncie?

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-12-01 15:50:18
    Od: MarekM <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    StrongMan dnia 2004-12-01 16:37 napisał(a) co następuje:

    > Tylko pozostaje pytanie, czy mieli prawo sciagnac po takim czasie,
    > jesli juz zdjeli blokade...

    A dlaczego nie?

    > A co by bylo, gdyby w dniu sciagniecia nie bylo srodkow na koncie?

    Niedozwolony debet. I nie ma w tym nic niezwykłego.

    --
    Marek

  • 14. Data: 2004-12-01 15:55:29
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "StrongMan" <e...@n...dziala> writes:

    > Nie wiem czy dobrze pamietam, ale bank ma okreslona ilosc dni na trzymanie
    > blokady, po uplywie tej liczby dni srodki powinny wrocic na konto. W
    > niektorych bankach jest to 7 dni, w niektorych 30....

    To tez ryzyko banku, bo blokada trwa (dla sprzedawcy) 3 x dluzej.

    > Byc moze dotyczy to
    > takze typow kart platniczych.. Tak czy inaczej powinienes poczytac
    > regulaminy, bo byc moze bank nieslusznie Ci te srodki potracil (nieslusznie
    > w sensie niezgodnie z regulaminem, bo powinien rozliczyc Cie duzo duzo
    > wczesniej...

    Bank nie moze miec takiego regulaminu, ktory by ograniczal termin
    rozliczenia.

    Natomiast troche ryzykuje, ze klient wyplaci pieniadze i nie da sie
    go znalezc. Ale ryzyko jest jednak minimalne, chyba ze sprzedawca
    wspoldziala z klientem - wtedy jednak da sie namierzyc tego pierwszego.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 15. Data: 2004-12-02 08:35:26
    Od: Roman Sąsiada <k...@p...onet.pl>

    StrongMan wrote:
    > Tylko pozostaje pytanie, czy mieli prawo sciagnac po takim czasie, jesli juz
    > zdjeli blokade... A co by bylo, gdyby w dniu sciagniecia nie bylo srodkow na
    > koncie?

    Oczywiście, że mają prawo. Zgodnie z ustawą o elektronicznych
    instrumentach płatniczych, roszczenia z tytułu korzystania z
    elektronicznego instrumentu płatniczego przedawniają się po dwóch latach.

    --
    Roman Sąsiada
    katoda(znaczek)poczta.onet.pl