  • 21. Data: 2010-10-23 07:06:38
    Temat: Re: Pożegnanie z Aliorem? Dlaczego i dokąd teraz?
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "Jarek S." 4cc17b77$0$21002$6...@n...neostrada.pl

    > Może podłączyć ,,wysokie'' napięcie -- tak niskie, aby nie
    > zniekształcić
    > termicznie karty, ale tak wysokie aby karta została uszkodzona. :)

    To się robi przy pomocy kondensatora o odpowiednio dobranej
    pojemności - ładuje się do wysokiego napięcia i... pstryk. Nigdy
    nie będzie efektu termicznego - tak robią specjaliści z płytami
    głównymi, gdy jest obawa, że serwis będzie wydziwiał :-)

    witrak()

  • 22. Data: 2010-10-23 07:20:03
    Od: Michal <n...@n...org>

    W dniu 22.10.2010 12:26, Radek M. pisze:
    .

    > PS. Co myślicie o przeobrażonym BPH?

    Raczej mało powazni jeśli chodzi o obsługę kart- to co witrak() opisuje
    poniżej spotkało i mnie (schemat nie identyczny ale podobny)- obniżenie
    limitu bez ostrzeżenia + blokada karty z powodu tego, że umowa o pracę
    była na czas określony (nikt mnie rzecz jasna nie poinformował, że po
    wygaśnięciu okresu umowy karta zostanie zablokowana).

    A co do opłat za duplikat- oczywiście są.

    Michał

  • 23. Data: 2010-10-23 09:13:30
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pią, 22 paź 2010 o 12:04 GMT, Radek M. napisał(a):

> [...]
    > poprosić o duplikat, gdzie pani uprzejmie donosi, że może zastrzec tą i
    > zamówić kolejną za 70 pln. Mała przepychanka słowna na temat tego, że to
    > karta do wszystkiego i korzystam z niej każdego dnia, nie uśmiecha mi się
    > więc ponoszenie opłaty za wymianę "z winy użytkownika", ale pani po
    > konsultacji z kimś stała się jeszcze bardziej nieprzejednana.
    >
    > No i dochodzimy do sedna, nie zapłacę tego, w mbanku podniszczoną kartę
    > wymienieli mi bez zająknięcia, w millenium (bodajże) też... wydaje mi się,
    > czy Alior teraz grubo przesadził? Jak to wygląda w innych bankach, jeśli

    To ja mialem odwrotnie, jakis rok temu zgubilem karte Aliora, patrze do
    cennika, a tam za wydanie drugiej jest oplata, no nic, ale dzwonie na
    infolinie, zastrzegam zgubiona karte i prosze o nowa, nic nie zaplacilem...

    Ostatnio zorientowalem sie ze powinienem dostac nowa karte z mBanku, uzywam
    jej jako rezerwowej, zorientowalem sie ze stracila waznosc ale nie dostalem
    nowej, no wiec dzwonie sie upomniec, zostalem poinformowany ze nowa karta
    zostala wyslana, ja mowie ze nie dostalem, wiec "mila" pani mowi ze tamta
    zastrzega i wysle nowa, ale to bedzie kosztowac..., ja mowie ze to nie moja
    wina ze nie dotarla, nie mam zamiaru za to placic za poczte ze gubi listy,
    pani na sluchawce niezlomnie mowi ze mam zaplacic...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 24. Data: 2010-10-23 21:48:36
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Brzezi" s...@b...chello.pl

> [...]
    > wina ze nie dotarla, nie mam zamiaru za to placic za poczte ze gubi listy,
    > pani na sluchawce niezlomnie mowi ze mam zaplacic...

    Niezłomnie?... Złam ją wieścią -- rezygnuję... :)

    --
    W ciągu każdej godziny należy wymienić całe powietrze w mieszkaniu takim jak moje:
    70 m^3/h w kuchni + 50 m^3/h w łazience + 30 m^3/h w WC + 15 m^3/h w garderobie

    Prawo i Sprawiedliwość po polsku

    --> trzeba płacić za utrzymanie własnego mieszkania, ale żyć w smrodzie i
    wysłuchiwać
    ,,praw'' wypowiadanych przez cieci (utrzymywanych ,,prawem polskim'' wbrew woli
    właścicieli mieszkań -- wbrew prawu!!!) mówiących o tym, że jest się jedynie
    **lokatorem** we własnym mieszkaniu

    Jest jesień, komin w moim WC wdmuchuje mi smród z innych kibli -- Ozorowska świnia
    twierdzi, że utrapienia czasu obecnego dają nam wieczną szczęśliwość. Boże -- choć
    pomścij mnie, skoro nie potrafiłeś uratować mnie przed świniami i warchlakami
    takimi
    jak Ozorowski, budującymi moim cierpieniem swoją potęgę finansową! Daj choć wieczną
    mękę Ozorowskiej świni, skoro ja nie miałem prawa ani do jedzenia, ani do
    oddychania :)
    w tak zwanej wolnej Polsce, gdzie byle gówno (Ozorowski czy Kopania) dyktowało
    innym
    swoje prawa -- gówniane prawa, bo to ludzie z rynsztoka, stale przerażenie, stale
    zalęknieni i stale mordujący tych, którym nie dorównują, których boją się...

  • 25. Data: 2010-10-23 21:48:50
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witrak()" i9u0np$6up$...@s...cyf-kr.edu.pl

> [...]
    > nie będzie efektu termicznego - tak robią specjaliści z płytami
    > głównymi, gdy jest obawa, że serwis będzie wydziwiał :-)

    Można pojechać na działkę i pozwolić na to, aby
    płytę (bordną mać) kopnął pastuch elektryczny? ;)

  • 26. Data: 2010-10-24 14:26:22
    Od: Dzynks <d...@d...de>

    W dniu 2010-10-22 12:04, Radek M. pisze:
    > Jakie macie typy?

    Alior to bank bardzo nieelastyczny, w dodatku większość rzeczy trzeba
    załatwiać w oddziale, co nie pasuje do obecnych czasów (zwłaszcza, że
    oddziały są czynne w dni powszednie najczęściej 9-17).

    Mi odmówili zmniejszenia limitu na KK bez podpisywania aneksu (którego
    koszt to 150 PLN). Wypowiedziałem więc kartę i o nową nie wnioskowałem.
    W chwili obecnej mam tam jeszcze ROR i kartę debetową (darmowe wypłaty z
    bankomatów + rzeczywiste oprocentowanie ROR 2,5%) ale coraz częściej
    zadaję sobie pytanie : po co ?

    --
    Dzynks

  • 27. Data: 2010-10-24 15:19:09
    Od: Grzegorz Szczepanik <g...@o...pl>

    W dniu 22.10.2010 12:04, Radek M. pisze:
> [...]
    > więc ponoszenie opłaty za wymianę "z winy użytkownika", ale pani po
    > konsultacji z kimś stała się jeszcze bardziej nieprzejednana.

    O tyle mam satysfakcji że jak Alior wchodził na rynek to przejrzałem
    TOiP i zwróciłem uwagę na taką pozycję.

> [...]
    > czy Alior teraz grubo przesadził? Jak to wygląda w innych bankach, jeśli

    Inteligo - raz złamałem kartę debetową; przez telefon zamówiłem kolejną;
    kosztowało 1,59 zł za wysyłkę pocztą; z opcją szybkiej wysyłki kurierem
    chyba za 25 zł.

    W Eurobanku to w wymianę KK to w sumie przerabiałem, o ile dobrze
    pamiętam, dwa razy; za każdym razem całkowicie bezpłatnie.

    > Jeśli tak jest wszędzie, odpuszczę. Ale jeśli tylko w Aliorze spadam,
    > pozbędą się obrotów na koncie i na karcie. A ja szukam dobrego konta w
    > marmurku, mogę zapłacić trochę, w Aliorze też płacę, ale zależy mi na:
    > - sensownym serwisie transakcyjnym,
    > - dobrej obsłudze
    > - cashbacku na KK
    > - darmowe banakomaty mogą być, ale nie muszą
    > - oprocentowanie konta mało ważne

    BTW jak znajdziesz coś co spełnia punkty 1,2 i4 to się pochwal:)

    Pozdrawiam,
    Grzegorz Szczepanik

  • 28. Data: 2010-10-30 11:55:06
    Od: jacek <j...@g...com>

    Wiele lat temu chciałem wymienić kartę z Multibanku.
    Karta miała kilka miesięcy i z powodu intensywnego użytkowania pasek
    magnetyczny się wytarł. Po prostu warstwa paska stała się bardzo
    cienka, w kilku miejscach zrobiły się dziury i w terminalach transakcje
    były odrzucane. Zadzwoniłem na multilinie i poprosiłem o wymianę karty.
    Multilinka zapytała o powód, powiedziałem, że wytarł się pasek.
    Multilinka poinformowała mnie o opłacie. Podobnie jak Ty, nie
    rozumiałem dlaczego mam płacić. W trakcie rozmowy Multilinka
    zasugerowała, że mechaniczne uszkodzenia są płatne, natomiast
    rozmagnesowanie karty jest bezpłatne. Wobec tego poinformowałem, że
    karta mi się rozmagnesowała. Karta została wymieniona bezpłatnie.

    Od tamtego momentu używałem kart w jeszcze w kilku bankach. Zawsze jak
    mi karta się zużyje, dzwonię na infolinie, informuję o rozmagnesowaniu
    karty i zawsze karta jest bezpłatnie wymieniana.

  • 29. Data: 2010-10-30 17:14:10
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    witrak() <w...@h...com> dared to write:

    > Jak najdalej. Niestety sposób myślenia tych z Gdańska. Ostatnio,
    > po prawie 2 latach używania starej karty do Makro (kredytówka, ale
    > tylko do jednego hipermarketu - jednocześnie karta klienta), którą
    > dali bez zaświadczeń (co prawda na śmieszną kwotę - 3400),
    > zażądali zaświadczenia o zarobkach i to metodą obniżenia limitu do
    > 700 zł *bez ostrzeżenia*. Po prostu, przychodzę do marketu i brak
    > autoryzacji...
    > Podziękowałem.

    Tja, u mnie obniżyli limit z 5000 do 100 (słownie: stu) złotych.

    Pewnie dlatego, że nie używałem?