  • 21. Data: 2002-08-02 19:09:31
    Temat: Re: Potwierdzenia w mBanku
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:aidme3$r50$1@news.tpi.pl...
    > "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Ale to juz jest coś w rodzaju zawiązywania buta glizdą ;)

    A wolisz chodzic bez buta ;-))
    Efekt koncowy jest dokladnie taki jaki chciales i nie musisz czekac na laske
    badz nielaske mBanku ;-)

    Pozdrawiam

  • 22. Data: 2002-08-05 11:27:52
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> wrote in message
    > Przemnóż te 2 gr przez 250 000 klientów mBanku (zakładając, że każdy
    > statystycznie wydrukuje tylko jedno potwierdzenie w miesiącu), a potem
    przez
    > 12 m-cy, a dopiero wtedy zobaczysz skalę marnotrawstwa. O ekologii już nic
    > nie będę pisał, bo (jak mi się wydaje) wśród ludzi związanych z bankami
    nie
    > posiada ona jakiegoś specjalnego priorytetu.

    To jest jakieś założenie - nie będę z nim polimeryzował.

    > Natomiast dla mnie, najważniejsze jest to, że z roku na rok mam coraz
    więcej
    > papierów do wytworzenia, a potem do przechowywania przez długie lata.

    Potwierdzenia A5 dla mnie osobiście nie mają żadnej zalety. Jak widać więc
    nie dla każdego jest to istotne.

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 23. Data: 2002-08-05 14:11:01
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:ailnfp$g12$1@shilo.silesia.pik-net.pl

    > Potwierdzenia A5 dla mnie osobiście nie mają żadnej zalety. Jak widać
    > więc nie dla każdego jest to istotne.

    Jeszcze 3-4 lata temu potwierdzenie dokonania wpłaty / przelewu miało
    wymiary 7 x 10 cm, czyli o powierzchni ok. 70 cm2 i mieściły się na nim
    wszystkie potrzebne informacje. Potem wprowadzono wygodne samokopiujące
    formularze o powierzchni dwa razy większej, ale teraz mBank już zaszalał "z
    grubej rury" fundując nam wydruk o powierzchni 624 cm2, czyli 9 razy większy
    niż ten pierwszy!
    Wydaje mi się, że temu szaleństwu trzeba kiedyś powiedzieć "Stop", bo za rok
    ktoś następny zaproponuje potwierdzenia wielkości plakatu.
    Poza tym nie sposób pominąć podniesionego już tutaj faktu, że potwierdzenia
    drukowane przez banki mają wymiary bez porównania mniejsze - ciekawe
    dlaczego?

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 24. Data: 2002-08-05 16:31:08
    Od: "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl>

> [...]
    potwierdzenia
    > drukowane przez banki mają wymiary bez porównania mniejsze - ciekawe

    IMHO sam sobie odpowiadasz na pytanie - ale jakbyś tego nie dostrzegał. "3-4
    lata temu" kartka A4 nie była tak standardowa jak obecnie. W tej chwili
    drukarka jest nie mniej popalarna niż stacja CD-ROM w komputerze. A prawie
    wszystkie domowe drukarki to A4. Nie znam osobiście osoby, która W DOMU (do
    zadań domowych) miałaby papier inny niż A4 (nie piszę, że nie ma - piszę, że
    ja nie znam). Jeżeli przyjmiemy, że u tych osób stoi sobie na biurku
    drukarka z kartkami A4 to najwygodniej jest takim osobom nacisnąć Drukuj. A
    nie - wyciągnąć kartkę, pociąć na pół (albo nawet wcześniej pociąć bądź
    kupić papier A5), włożyć kartkę A5 i drukować. Gdyby mnie w domowych
    warunkach bank zmuszał do kupowania papieru A5 albo cięcia go to bym się z
    kolei ja wkurzał :-)
    Jeszcze jedna rzecz - karta A4 pocięta na pół - oj, to podejrzanie wygląda
    dla rzeszy pań księgowych - "A co pan tu wydarł na dole?".

    Pozdrawiam
    K. Kowalski

  • 25. Data: 2002-08-05 19:05:59
    Temat: Re: Potwierdzenia w mBanku [lekko OT]
    Od: Wojtek Frabinski <w...@a...net.pl>

    On Fri, 2 Aug 2002 20:28:44 +0200, "Witek" <w...@p...onet.fi> wrote:

    > :-)
    >
    >Nie chce nic mowic, ale potwierdzenie w BRE Banku jest A5 - przynajmniej te
    >wydawane w oddziale :-)) A4 jest potwierdzenie wysylane faksem.
    >Podobnie jest chyba w multi - potwierdzenie w oddziale A5 ???
    >Z tego wynika, ze jesli bank drukuje potwierdzenie, to oszczedza (A5), a o
    >klienta sie nie marwi - niech sobie drukuje A4 :-)))

    Potwierdzenia wplaty/wyplaty gotowki w Multi sa na A5.
    Ale potwierdzenia przelewow na A4.

    --
    Wojtek Frabinski ICQ 50443653
    w...@a...net.pl

  • 26. Data: 2002-08-05 19:45:50
    Od: "Rafal M" <markii@NO_SPAMpoczta.gazeta.pl>

    Użytkownik "Wojtek Frabinski" <w...@a...net.pl> napisał w wiadomości
    > Potwierdzenia wplaty/wyplaty gotowki w Multi sa na A5.
    > Ale potwierdzenia przelewow na A4.

    Trzeba pikiete ekologow przed oddzialami zrobic ;)

    A tak na powaznie ;) moze BRE ma udzialy w jakies papierni? ;)

  • 27. Data: 2002-08-05 21:24:34
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    "Krzysztof Kowalski" <kowalski@___wytnijto___bankier.pl> napisał w
    wiadomości news:aim98e$o96$1@shilo.silesia.pik-net.pl

    > IMHO sam sobie odpowiadasz na pytanie - ale jakbyś tego nie
    > dostrzegał. "3-4 lata temu" kartka A4 nie była tak standardowa jak
    > obecnie.

    Kartka A4 była standardem zawsze, dawniej tylko było mniejsze marnotrawstwo
    papieru. Domyslam się, że jeszcze młody jesteś i nie pamiętasz euforii jak
    towarzyszyła pierwszym komputerom osobistym. Powszechnie powtarzanym hasłem
    było "biuro bez papier", obiecywano sobie wyeliminowanie papieru z biurowego
    obiegu dokumentów, a w rezultacie tego ochronę lasów.
    Rzeczywistość okazała się gorsza od koszmarnego snu: każdy komputer
    obowiązkowo jest wyposażony w drukarkę, która okazała się niesłychanie
    wydajnym urządzeniem do marnowania papieru. Miary nieszczęścia dopełnili
    pozbawieni wyobraźni programiści, których programy nawet nawet najmniejszy
    świstek drukują w formacie A4.

> [...]
    > wyciągnąć kartkę, pociąć na pół (albo nawet wcześniej pociąć bądź
    > kupić papier A5), włożyć kartkę A5 i drukować.

    Nikt Ci nie każe drukować na arkuszu A5! Wydruk z programu MBANK.EXE zajmuje
    połówkę arkusza A4 (pod tym pojęciem rozumiem kartkę o szerokości 21 cm, a
    wysokości ok. 15 cm, czyli w położeniu "landscape") i po przecięciu papieru
    mogę drugą połówkę wykorzystać do wykonania wydruku następnego potwierdzenia
    (bez zmieniania ustawień podajnika drukarki) lub choćby do robienia
    osobistych notatek. I nikt tutaj nikogo nie zmuszał do wkładania do drukarku
    arkuszy papieru formatu A5!
    Sposób podany przez BUCKS'a (wydruk dwóch stron na jednej kartce A4) byłby
    najlepszym wyjsciem gdyby nie to, że gdy drukuję potwierdzenie w jednym
    egzemplarzu, to jest ono drukowane na DOLNEJ połówce kartki. W praktyce
    wyklucza to użycie w drukarce pozostających połówek kartek formatu A4 .

    --
    Pozdrowienia

    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

  • 28. Data: 2002-08-05 22:45:13
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> writes:

    > Jeszcze 3-4 lata temu potwierdzenie dokonania wpłaty / przelewu miało
    > wymiary 7 x 10 cm, czyli o powierzchni ok. 70 cm2 i mieściły się na nim
    > wszystkie potrzebne informacje.

    Guzik prawda, nic sie tam nie miescilo. I jeszcze reka bolala od
    przepisywania tego po 3 razy (a potem 4) - przynajmniej jesli ktos
    duzo odrecznie nie pisze.

    > Potem wprowadzono wygodne samokopiujące
    > formularze o powierzchni dwa razy większej,

    Duzo lepsze niz poprzednie.

    > ale teraz mBank już zaszalał "z
    > grubej rury" fundując nam wydruk o powierzchni 624 cm2, czyli 9 razy większy
    > niż ten pierwszy!

    To sobie zainstaluj jakis filtr, ktory to zmniejszy do odpowiedniej
    wielkosci i formy. Np. pstops czy co tam chcesz (nie mozna po prostu
    kazac skalowac i odpowiednio ustawic przy wydruku?)
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator

  • 29. Data: 2002-08-06 08:46:56
    Od: "BUCKS" <b...@u...to.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> napisał w
    wiadomości news:aimqbo$3q1$1@news2.tpi.pl...

> [...]
    > egzemplarzu, to jest ono drukowane na DOLNEJ połówce kartki. W praktyce
    > wyklucza to użycie w drukarce pozostających połówek kartek formatu A4 .

    Musialbys drukowac potwierdzenia w parzystej liczbie, wtedy wystarczy wlozyc
    karte odwrotnie i zadrukujesz druga polowe.
    Jakby co to pozostale polowki mozesz wykorzystac jako notatnik na Twoje
    prywatne sprawy ;-)

    Zreszta dla chcacego nic trudnego, juz nie raz drukowalem na "swistkach"
    papieru, ktore samodzielnie nie kwalifikowly sie do zadnego formatu i
    drukarka nie przyjelaby ich ale z pomoca pustej kartki A4 wszystko da sie
    zrobic ;-))

    Pozdrawiam

  • 30. Data: 2002-08-06 11:21:40
    Od: Krzysztof Halasa <k...@d...pm.waw.pl>

> [...]

    > obowiązkowo jest wyposażony w drukarkę, która okazała się niesłychanie
    > wydajnym urządzeniem do marnowania papieru.

    Ten obowiazek to jakos jest w konstytucji zapisany, czy jak?

    > Miary nieszczęścia dopełnili
    > pozbawieni wyobraźni programiści, których programy nawet nawet najmniejszy
    > świstek drukują w formacie A4.

    Programisci drukuja na Twojej domowej drukarce? Hmm...
    Dziwne, moja drukarka drukuje dokladnie to, co ja chce wydrukowac,
    i robi to tak, jak ja chce.

    Wiesz, tak w ogole to moge sobie np. takie potwierdzenie czy cokolwiek
    zapisac ("wydrukowac") na dysk zamiast wyslac do drukarki. Obojetnie
    jaki dysk, moze byc CDROM.
    --
    Krzysztof Halasa
    Network Administrator