  • 21. Data: 2022-10-21 16:01:06
    Temat: Re: Potężne eksplozje w Kijowie
    Od: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>

    W dniu 21 paź 2022 o 10:29, J.F pisze:

    > Ratowany klęczał.

    > A w dodatku - chybisz instrukora, to moze trafisz w kursanta :-)

    W paru słowach -- 'bułka z masłem'?

    > Na poczatku.

    Początkowa jest zwykle na początku.

    > glupie 100m/s i skóra nie zatrzyma.

    To 360 km/h...
    Kiedyś kwestionowałeś przydatność pistoletu w obronie
    przed niedźwiedziem...

    Dałem już link do pornola -- 3.6 km w nieco ponad 10 sekund.
    Tedy 1.2 km (dekapitacja) z tą samą średnią szybkością zajęłoby
    mniej niż 4 sekundy a zgodziliśmy się co do tego, że szybkość
    pocisku maleje wraz z czasem i odległością, więc początkowe
    1.2 km z pełnych 3.6 km pocisk przemierzał w znacznie
    krótszym czasie niż kolejne takie (1.2 km) dwa odcinki...

    Oczywiście sporo zależy także od broni.
    [od Broni_sławy?]

    W gęstym tłumi słychać stanowcze:
    - Rozejść się! Przepuścić nas! Idę z Bronią!
    Zlęknieni ludzie rozchodzą się cichcem...
    - Widzisz Bronka -- rozeszli się...

    Siak czy tak -- chyba 6 sekund to za wiele na 1.2 km.
    (a o to toczymy spór)

    --
    `_._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    (,-.`._,'( |\`-/| '.'O`-.' .,; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 22. Data: 2022-10-21 20:21:47
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 Oct 2022 16:01:06 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > W paru słowach -- 'bułka z masłem'?

    Absolutnie nie, ale moze nie bylo tak zle - w kogos sie trafi, i
    bedzie to "dobry" skutek :-)

    > To 360 km/h...

    No i co - zatrzymasz ręką?
    Czaszką?

    > Kiedyś kwestionowałeś przydatność pistoletu w obronie
    > przed niedźwiedziem...

    Chyba nie ja, ale owszem - niektorzy kwestionują.
    Przy czym maja na mysli strzal z bliskiej odlegosci,
    a to raczej 300-400 m/s.

> [...]
    > 1.2 km z pełnych 3.6 km pocisk przemierzał w znacznie
    > krótszym czasie niż kolejne takie (1.2 km) dwa odcinki...

    No wlasnie - z czego ten filmowy snajper strzelal, z czego dawales
    przyklad ?

    > Siak czy tak -- chyba 6 sekund to za wiele na 1.2 km.
    > (a o to toczymy spór)

    Zalezy od Broni :-)

    Ale tak mysle o przewyzszeniu toru lotu, i mi dziesiątki metrow
    wychodzą szacunkowo dla tych rzekomych 6s ... bardziej przypomina
    strzelanie z haubicy ..

    https://youtu.be/CvssYmapeSU?t=238
    1085 jardow, czas lotu ok 1.5s,

    https://youtu.be/XlIs0v_Ljrc?t=44
    1390 jardow, ok 2s .. i kojot mogl sie ruszyc przez te 2s.
    Ale sie nie ruszyl, skutki widac, choc nie są takie spektakularne,
    ale w koncu lezy.

    J.